Çok amaçlı kullanımlar için en ideal modelleri MPV'ler olarak tanımlayabiliriz. Genellikle aile kullanımları için çokça tercih edilen bu modeller geniş, ferah bir iç mekanla misafirlerini rahat ettirmeleriyle ünlüdürler. Fakat bu sınıfta ne yazık ki birçok MPV, değişim adı altında tabiri caizse mutasyona uğruyor. Birçoğu SUV'lara özenerek daha çok satmayı amaçlıyor, ama gerçek özelliklerinden ödün veriyor. Tam bu noktada devreye kalitesinden, özelliklerinden, kısacası var olma nedenlerinden ödün vermeyen, aksine yenilenerek daha iddialı konuma gelen, SUV modellerine bazı konularda ilham veren araçlar giriyor. İşte onlardan biri; yeni Ford S-Max. Çok daha çağdaş bir görünüme kavuşan Ford S-Max, markanın yeni tasarım anlayışını yansıtan çizgilere sahip. Ön ve arka tasarımında kardeşlerinden izler de taşıyan aracın uzunluğu 4796 mm, genişliği 2137 mm, yüksekliği 1655 mm. İç mekan genişliğine büyük katkı sağlayan dingil mesafesiyse 2849 mm. Donanım açısından zenginleşen S-Max'te teknolojik açıdan da bir çok ilerleme mevcut. Örneğin; direksiyonu çevirdiğiniz açıyı farlarınıza da yansıtarak mükemmel bir görüş açısı kazandıran dinamik LED ön farlar hızınıza, hava ve yol koşullarına bağlı olarak aydınlatma tipini otomatik olarak ayarlıyor. Sistemin sekiz farklı aydınlatma modunun yanı sıra, manuel olarak ayarlayabileceğiniz serbest bir moduda bulunuyor. Isıtmalı ön cam sayesinde tek bir tuşla birkaç dakikada donmuş veya buzlu camı çözebilmekte önemli avantajlardan biri. Boyutları oldukça büyük olan aracın güvenle hareket edebilmesi için sürücüye yardımcı birçok sistem ve ekipmana da yer verilmiş. Fark yaratan 'Devrilme Kontrol Sistemi', gövdenin belirli bir derecede yana yatıp yatmadığını algılıyor. Acil bir durumda, her bir tekerleği otomatik olarak frenliyor ve aynı anda gazı ayarlayarak büyük cüsseli aracın tekrar kontrol altına alınmasını kolaylaştırıyor. 180 derece görüş sağlayan 'Ön Kamera Sistemi' de yeni Ford S-MAX'in en önemli artılarından biri. Ön kısmında bulunan küçük bir kamera, aracın 8 inçlik ekranında bölünmüş bir ekran görüntüsü oluşturuyor. Bu sayede aracın önünde kör noktada kalan tüm araç, bisiklet ve yayaları da görebiliyorsunuz. .Dar bir park alanından çıkmaya çalışırken açıdan dolayı göremediğiniz cisimlere çarpışma riskiniz de bu sayede ortadan kalkmış oluyor. Park ederken de geri görüş kamerası sürücünün en büyük yardımcısı. 7 kişilik bir MPV olan S-Max'in üçüncü sıra koltukları da oldukça kullanışlı. Ön koltuklarda 1081 mm, arka koltuklarda 1046 mm olan bacak mesafesi, üçüncü sıradaysa 716 mm. Fakat tahmin edeceğiniz gibi bu koltukları kullandığınızda bagaj hacmi oldukça düşerek 285 litreye iniyor. Ama 5 kişilik oturma düzeninde 965 litrelik geniş bir yükleme alanına sahip oluyorsunuz. Eğer sadece ön koltukları kullanıp, S-Max'in içini yükle doldurmak isterseniz iki kişilik oturma düzeninde 2020 litrelik bir bagaj hacmine sahip oluyorsunuz. Bu işlemleri yaparken 'kolay katlama sistemi' sürücüyü oldukça rahat ettiriyor. Konfor sunan sistem, ikinci ve üçüncü sıradaki koltukların bagajda bulunan bir düğmeyle son derece basit bir şekilde bağımsız olarak yatırılmasını sağlıyor. Ayrıca üçüncü sıradaki koltuklar, 10 saniye içerisinde elektrikli olarak tekrar eski pozisyonlarına getirilebiliyorlar. Kokpiti oldukça şık olan yeni Ford S-Max'in içinde birçok eşya ve saklama gözü bulunuyor. Oldukça teknolojik bir kokpite sahip aracın içinde fonksiyonellik ön planda. Kullanımı veya ulaşması zor bir bölüm bulunmuyor. İşçilik ve malzeme kalitesi de oldukça iyi seviyede. Geniş cam yüzeylere ve panoramik cam tavana sahip olmasına rağmen iç mekana yol ve motor gürültüsü almayan araç gayet sessiz ve konforlu şekilde hareket ediyor. Test aracımızda görev yapan 180 beygirlik 2.0 litre dizel motorun sesini araç içinden hiç hissetmediğimizi söylemeliyiz. 'Titanium' donanım seviyesine sahip S-Max'in boş ağırlığı 1734 kg. Buna rağmen 9.5 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan aracın fabrika verisi şehir içi yakıt tüketim ortalaması 6.1 litre. Performanslı kullanmamıza rağmen 300 kilometrelik test sürüşü sonrasında 7.4 litrelik şehir içi ortalamasıyla bizi etkileyen S-Max'in bu performansında sadece 2.0 litrelik dizel versiyonda sunulan 6 ileri PowerShift otomatik şanzımanın payı da büyük. Vites geçişleri seri ve sarsıntısız olan şanzımanın konfora da, hızlanmaya da etkisi fazla. Sadece 2.0 litre seçeneği bulunan dizel-otomatik S-Max'in başlangıç fiyatı 224 bin 650 TL'den başlıyor. Aracın bir de 160 beygirlik benzinli 1.5 litre EcoBoost motorlu versiyonu bulunuyor. Fakat ne yazık ki bu modelde otomatik vites seçeneği bulunmuyor, sadece 6 ileri manuel şanzımanla kombine ediliyor. Başlangıç fiyatıysa 147 bin 850 TL. Teknik özellikler Ford S-Max 180hp - 2.0 litre 400nm tork Karma yakıt tüketimi: 5.4 litre 0-100 km/s : 9.5 saniye Maksimum hız: 208 km/s Fiyat: 224.650 TL