Yazı Onur AKÇAY Porsche'nin geleneksel kullanımıyla 'GTS' kısaltması, 'Gran Turismo Sport'u ifade ediyor. Markanın yolda kullanıma uygun ilk spor otomobili olan 904 Carrera GTS 1963 yılında piyasaya sürüldüğünde, yarışlar için geliştirilen teknolojileri caddelere taşımıştı. Onu takip eden 924 GTS ve 928 GTS ise, 1980'ler ve 1990'lar boyunca bu konseptin yaygınlaşmasına önayak oldu. 2007'de GTS, Carrera GTS ile geri dönüşünü kutladı. Bunu 2011 yılında, başta yalnızca spor sedan versiyonuyla piyasaya çıkan Panamera GTS'in ilk nesli takip etti. Bugün ise yeni Panamera GTS, Sports Turismo versiyonuna kavuşuyor. Geniş bagaj kapısı, yere yakın bagaj eşiği, daha da genişletilen bagaj hacmi ve 4+1 koltuk kapasitesiyle, 2017 modelini temel alan yeni GTS versiyonu, üst düzey performansın yanı sıra, gündelik kullanımda en yüksek standartları sunmayı amaçlıyor. İkinci nesil Panamera'da yer alan yeniliklerin tümü, yeni GTS modellerinde de bulunuyor. Bunlar arasında 'Porsche Advanced Cockpit', adaptif hız kontrollü 'Porsche InnoDrive' gibi sürüş asistanı sistemleri ve opsiyonel arka akstan yönlendirme gibi özellikler yer alıyor. GTS ayrıca tüm Panamera serisinde ilk kez olarak baş üstü göstergesine sahip. Sürücü tarafından kişiselleştirilebilen bu sistem, istenen tüm bilgileri doğrudan sürücünün görüş açısına renkli bir şekilde yansıtıyor. Yeni Panamera GTS modellerinin temel donanım paketi, önceki versiyonlara kıyasla önemli ölçüde iyileştirilmiş durumda. 'Sport Design' paketi kapsamında yer alan yeni siyah ön ızgara, arka tarafta alttaki siyah kaplama ve diğer koyu renkteki ayrıntılar, otomobillere daha sportif bir görünüm kazandırıyor. GTS modellerinde 20 inç'lik 'Panamera Design' jantlar standart olarak geliyor. İç mekândaysa siyah Alcantara ve anodize alüminyum ayrıntılar dikkat çekiyor. Isıtmalı, çok fonksiyonlu, üzerinde vites kolları bulunan Alcantara kaplamalı spor direksiyon ile geniş bir yelpazedeki dijital hizmete erişim sağlayan 'Connect Plus' modülü de standart özellikler arasında yer alıyor. Opsiyonel GTS paketini tercih eden sürücüler ise otomobillerini motor devri göstergesi, özel tasarım dikişler ve 'Carmine Kırmızısı' veya 'Crayon' gibi kontrast yaratan renklerdeki GTS logoları gibi ilave tasarım unsurlarıyla kişiselleştirme imkânı buluyor. Yeni Panamera GTS modellerinin her ikisinde de bulunan, 460hp güç ve 620Nm tork üreten 4.0 litrelik bir V8 motor, standart olarak sunulan spor egzoz sistemiyle birleşerek çarpıcı bir ses ve sürüş deneyimi sunuyor. Çift turbo şarjlı motor, bir önceki modele göre 20hp daha fazla güç ve 100Nm daha fazla tork üreterek, 'Sport Chrono' paketiyle birlikte çalıştığında Panamera GTS ve Panamera GTS Sport Turismo'yu 0'dan 100 km/s hıza 4,1 saniyede taşıyor. TEKNİK ÖZELLİKLER