Yazı Onur AKÇAY Araca geçmeden önce isterseniz kısaca Mercedes-Benz'in yeni elektrikli markası EQ hakkında bilgi verelim. Mercedes-Benz, otomobillerin elektrikle geleceğe hazırlanmasında hızlı bir yol alıyor. 2022 yılına kadar ürün gamındaki bütün otomobillerin elektrikli versiyonlarının da olacağını duyuran Mercedes-Benz, smart'tan en büyük SUV modeline kadar tüm segmentlerde farklı elektrikli çözümleri sunacak. 130'un üzerinde elektrikli araç modeli için 48 volt ile desteklenen motor seçeneklerinin yanı sıra prizden şarj edilebilir hibrit otomobil çeşitliliği ve ayrıca tamamen elektrikli otomobiller söz konusu olacak. Mercedes- Benz'in otomobil pazarına yönelik elektrikli araç atağı yeni teknoloji ve ürün markası olan EQ markası altında toplanıyor. Mercedes- Benz markasının en önemli iki değerinden olan 'Duygu ve Zekâ' kavramlarını temsil eden EQ (Duygusal Zekâ), markanın yeni sloganı 'Electric Intelligence (Elektrik Zekâsı)' ile birleşiyor. Bu vizyon bağlamında dördüncü nesilde smart, ailenin bütün üyelerinde yüzde 100 elektrikli, sıfır emisyonlu sürüş sunuyor. Yeni elektrikli smart EQ fortwo, 40 dakikada şarj edilebilme özelliğiyle hem sınıfındaki elektrikli otomobil alışkanlıklarında hem de Mercedes-Benz Türk modelleri arasında yeni bir dönem başlatıyor. Oldukça yüksek kapasiteli lityum-iyon bataryalar tüm modellerde standart. Ayrıca ev tipi standart prizlerde yüzde 10 şarj seviyesinden yüzde 80'e kadar altı saatte şarj edilebilen smart modelleri için, Türkiye'de 22 kW'lık dahili şarj dönüştürücüsü standart olarak sunuluyor. Bu üç fazlı şarj ünitesi sayesinde şarj istasyonlarında ya da evinizdeki Wallboxlar'da yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar 40 dakikadan kısa bir sürede smart EQ modellerini şarj edebilmek mümkün oluyor. Yeni smart'ın arka kısmında 60 kW (81 HP) gücünde bir elektrik motoru görev alıyor ve gücünü sabit bir aktarma sistemi üzerinden arka tekerleklere aktarıyor. Yüksek performanslı lityum-iyon bataryaların sağladığı 160 km'lik menzil, şehir içinde sıfır emisyonla mobil olma imkânı sunuyor. Öngörülen menzilin olumsuz etkilenmemesi için maksimum hız 130 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılıyor. Elektrikli motorun güç karakteristiği sayesinde sistem tek bir dişli ile yetiniyor, böylece vites değiştirme gerekliliği de ortadan kalkıyor. Elektrikli smart, farklı sürüş seçenekleriyle donatılıyor. Sürücü, 'standart' sürüş modu dışında 'ECO' modunu da tercih edebiliyor. ECO sürüş modunda maksimum hız kısıtlanırken gaz pedalı hassasiyeti de değiştiriliyor ve enerji geri kazanım seviyesi en üst düzeye çıkartılıyor. Enerji geri kazanımı kapsamında süzülme veya fren anında kinetik enerji elektrik enerjisine dönüştürülüyor.