Klasik serüven, yeni bir yolculuk

Bir Giorgio Armani efsanesi olan 'Acqua Di Gio' parfümün yeni filmi, ünlü fotoğrafçı Jacob Sutton tarafından çekildi. Sutton, markanın gücü, maskülenliği ve özgürlüğü temsil etmesinden yola çıkarak 20 yıldır süren klasikleşmiş hikayesini günümüze başarıyla uyarladı.

Giriş Tarihi: 14.04.2015 16:00 Güncelleme Tarihi: 14.04.2015 16:03

Giorgio Armani'nin erkek dünyasına armağanı olan Acqua Di Gio'nun serüveni, yeni hikâyelerle devam ediyor. Dünyaca ünlü fotoğrafçı Herb Ritts'in 20 yıl önce başlattığı, ardından yine dünyaca ünlü fotoğrafçı Peter Lindbergh ve hem fotoğrafçı hem film yapımcısı olan Bruce Weber gibi efsanevi sanatçıların devam ettirdiği bu kampanyayı, yeni reklam filmini çekmeyi üstlenerek yeni bir yolculuğa çıkaran kişi ise ünlü fotoğrafçı Jacob Sutton oldu.

İlk büyük çekimini 2005 yılında Dazed dergisi için yapan ve Vogue ABD, Vogue İngiltere ve Vogue İtalya ile W Magazine, Interview, the Last, New York Times T Magazine, Numero, Numero Homme, 10 Men ve Another /Another Man gibi birçok dergiye katkıda bulunan Jacob Sutton, fotoğrafçı kimliği kadar yönetmen kimliğiyle de tüm dünyada adından söz ettiren bir kişi.

Sutton, Acqua Di Gio'nun yeni hikâyesinin gücü, maskülenliği ve özgürlüğü temsil ettiğini söylüyor. Neredeyse 20 yıldır devam eden bu kampanyayı uzun süredir takip ettiğini ve markanın sahip olduğu bu kimliğin Armani'nin vizyonunu yansıttığını anlatan Jacob Sutton, yeni hikâyede daha maceracı bir ruh yakalamanın peşine düştüğünü anlatıyor: "Giorgio Armani, her zaman kendimi özdeşleştirdiğim bir marka oldu. Bu da lüks olması değil, maskülenliğin en önemli vizyonuna sahip olmasından kaynaklanıyor. Giorgio Armani bu vizyona doğuştan sahip ve onun bu özelliği nedeniyle kendimi markaya çok yakın hissediyorum."

Jacob Sutton, film için bir çekim sırası yapmamış, hikâyenin kısımlarını birçok farklı ortamda çekmiş. Sutton, böylelikle klasik bir hikâyeyi günümüze uyarlamayı da başarmış: "Sanırım filmdeki modern dokunuş, teknik yapısından kaynaklanıyor. Filmin yapım aşamasında, daha maceracı davranarak yeni konseptler denedik. Su altında, fazlasıyla derinlere giderek işi daha şaşırtıcı ve heyecan verici hale getirdik. Birçok farklı ortamda kurguladığımız hikâyenin aynı dili taşımasına da bir o kadar özen gösterdik. Büyük bir su altı sahnesindeyken patlama etkisini veren 'piroteknik' sahnesine geçtiğimizi gördük. Bu kadar farklı efektler kullandığımız için ilginç bir çekim oldu diyebilirim."

Acqua Di Gio'nun çekimleri Sardinya Adası'nda yapılmaya başlanmış. Çekilen ilk sahne, aslında reklam filminin son sahnesiymiş. Ardından hikâyeyi canlandırmak için değişik yerlerde çekimler yapılmış; bu yüzden filmi uyumlu hale getirmek ve akıcı kılmak meselesi de ekibi bir hayli zorlamış. Bunlara bir de çekimler sırasında kullanılan özel efektler eklenince işin teknik kısmı daha da zorlaşmış.

Acqua Di Gio'nun yeni reklam filminde model Jason Morgan ile çalışılmış. Jacob Sutton'a göre Jason'ın doğasında nazik bir maskülenlik yatıyor: "Bence bu, kendine olan güveninden ve olgunluğundan kaynaklanıyor. Nerede iyi durduğunu çok iyi biliyor. Projeyle çok ilgiliydi ve bence bu yüzden projeye kendisi de çok fazla şey kattı. 'Gayretsiz'; sanırım buna en uygun kelime. İlk büyük kampanyası olmasına ve aksiyonu yüksek bir filmde yer almasına rağmen Jason, her zaman projenin yüzde yüz içindeydi. Ancak söylemeliyim ki tüm bunları kendine has bir tarzda yaptı." Sutton, Jason Morgan ile çalışırken fazladan bir çaba harcamadığı gibi, onu çok yönlendirmesine de gerek olmamış: "Jason zaten çok iyi bir model ve tüm projeyi de en küçük ayrıntısına kadar hemen kavradı. Ama bence buradaki en önemli başarı, agresif bir maskülenlikten ziyade özgüveninden gelen bir güce sahip olmasından ve ruhunun özgür olmasından kaynaklanıyor. Herhangi bir öfkesi ya da mücadelesi yok. Bu film onun için tıpkı diğer filmlerindeki gibi yeni bir yolculuk ve yeni bir heyecan."

Yazı: Türkan Doğan

BİZE ULAŞIN