Erkek mekânları - Bey Karaköy

Özgüvenini sadelikten alan modern erkeğin yaşam alanı Bey Karaköy, rutin planlarınıza dahil edebileceğiniz bir butik. Modayı takip etmeden, kendi bildiğini okuyan bir erkek üssü.

Giriş Tarihi: 02.12.2018 10:29 Güncelleme Tarihi: 02.12.2018 10:30
Yazı Baran ALIŞKAN
Fotoğraf Şeref YILMAZ

İstanbul'un en havalı semtleri, bir süredir şehrin erkeklerinin modayla olan mücadelelerinde üs görevi görüyor. Karaköy'ün popüler bölgesinde bulunan Bey de bu erkek mekânlarından biri olarak dikkatimizi çekiyor. Üç ortağın Karaköy sokaklarında gezerken denk geldiği ve ilk bakışta aşkla tutmaya karar verdiği bir dükkânla başlıyor macera. Ozan Ertürk, Bulut Dur ve Nil Ertürk'ün hayallerini gerçekleştirmek için hızlıca kurdukları Bey markası modern erkeğin farklı ihtiyaçlarını tek bir merkezde topluyor.



Bir süredir yeni neslin yakındığı düz beyaz tişört bulamama sorunu, markanın sahiplerini bu maceraya sokmak için fazlasıyla yeterli olmuş. Sadeliğe ve basitliğe inanan Bey, estetik kaygılarını bu kavramlarla aynı potada eriterek kaliteyi standart kabul etmiş. Markanın tasarım, ürün geliştirme ve üretim takibinde 17 yıllık tecrübesiyle Bulut Dur, mağaza işletmesi, satış-pazarlama ve sosyal medya noktasında da Ozan Ertürk yer alıyor. Eski bir reklamcı olan Ozan Ertürk, işini bıraktıktan sonra pazarda havlu satmaya başlamış. Ozan Ertürk, bu ikisinin kazandırdığı tecrübenin Bey'in yönetimine önemli bir katkı sağladığını düşünüyor.



Sadeliğe ve basitliğe inanan Bey, estetik kaygılarını bu kavramlarla aynı potada eriterek kaliteyi standart kabul etmiş.

Beyaz tişört gibi yine 'aradıkları mavi jean'i bulamadıkları için ilk işleri, tam olarak istedikleri jean'i üretmek olmuş. Süregelen zamanda tişört, kazak, çorap, cüzdan, anahtarlık gibi farklı ihtiyaçları karşılamaya yönelmişler. En başta herhangi bir yatırım almayı ya da ürünlerin çeşitlendirmeyi düşünmüyor olsa da portföylerini Bey markası adı altında kendilerinin arayıp bulamadıkları ürünlerle genişletmişler. Bu ay dördüncü yılını kutlayan Bey'in butiği, tıpkı koleksiyonları gibi sade ve şık tasarımıyla müşterilerini rahatlıkla müdavim statüsüne dönüştürecek havaya sahip. Ozan Ertürk ve Bulut Dur da gelen müşterileriyle farklı bir iletişim kuruyor. İki ortağın öncelikli kaygısı ürün satabilmek değil; aksine müşterilerine seçtikleri ürünün doğru bir parça olup olmadığını rahatlıkla söyleyebiliyorlar. Hatta Ozan Ertürk, "Arkadaşlarımla konuşur gibi iletişim kuruyorum. Bak, şurada bir ayakkabı var; indirime de girmiş, 'Onu kesin al!' diyebiliyorum. Zaten ben artık müşterilere buranın benim dükkânım olduğuna ikna edemiyorum. Arkadaşlarıyla buluşmadan bir saat önce Karaköy'e gelip burada sohbet eden mi istersiniz, kız arkadaşından ayrılmak için bana mesaj attıran mı dersiniz… Biraz da kendim kaşınıyorum tabii. Babam fizyoterapist, annem diyetisyen. Böyle olunca da erkeklerin ihtiyacı olan şeylerden bahsediyorum." diyor. Burada alışverişiniz sırasında egzersizler, postür, diyet tavsiyeleri gibi bilgileri alırsanız sakın şaşırmayın



Bulut Dur (solda), Ozan Ertürk

Diğer ortak Bulut Dur, Bey'in kendisine has bir tarzı olduğunu anlatıyor. Dur, "Mağaza tasarımında İskandinav tarzından ilham alarak yola çıktık, ama sonrasında butiğe Türklük de bulaştı." diyor. Bulut Dur'un gözlemlerine göre, mağazanın bir ucundan başlayan alışveriş süreci ilk yarısını tamamladığında bir kahve molasıyla ikinci turu garantiliyor. Bahsi geçen ikinci tur da satın alınacak kıyafetlerin seçilmesi ve denenmesine ayrılmış bir zaman oluyormuş. İçerde ferah, sakin ve kendine çok güvenen bir hava olduğu kesin. Buna dayanarak Bey erkeğinin genetik kodlarını öğrenmek istiyoruz. Dur şöyle açıklıyor: "Bir Bey erkeğini gördüğünüzde tanırsınız. İddiasız ama özgüvenli ve kaliteli kumaşa sahip kıyafetler giymiş birisidir. Temiz ve ütülü giyinir. Gardırobu temel parçalara ve renklere sahiptir. Bu renkler arasında siyah, beyaz, gri, kirli pembe, kahverengi, yeşilin ve mavinin tonlarını sayabiliriz."



Bey, erkeklerin gerçekten ihtiyaçları varsa ve çok beğenmişlerse alışveriş yaptığı gerçeğinden hareketle, tek seferde birçok ürünü bir arada temin edebilecekleri bir yer olmuş. Müşterilerinin tavsiye ettiği markaları da bünyesinde bulundurmaya başlayan erkek üssü, başka markalarla da işbirliği yapmaktan çekinmiyor. Bey, halihazırda Wunder, Petra, Tool gibi birçok markayla işbirliği içinde yeni koleksiyonlar hazırlıyor. Bey'in kozmopolit müşterileri arasında koleksiyonu incelerken "Burada vakit geçirmek bir erkeğe ne katar?" diye sormak istiyoruz. Ozan Ertürk'ün konuya yaklaşımı şu şekilde: "Daha iyi bir iş, güzel bir eş mesela… Verilen mesajlar karşı tarafa iletiliyor. Kıyafetiniz de bir mesaj aslında. Biraz özen gösterirseniz hemen dikkat çeker. Giyiminize özen gösteriyorsanız patronlar diğerlerine teklif ettiği maaşı öneremez. Mesela kadınlar da ayakkabılara bakıyor bence. Ayakkabınız güzel olmalı. Her beyaz yakalı gibi ben de alışverişe yeteri kadar vakit ayıramıyordum, ama beni Bulut giydirmeye başlayınca bir şeyler değişti. İlgi duyduğun birinin ilgisini çekebildiğimi fark ettim. Bu arada ben ne giyersem müşterime de onu öneriyorum. İnsan dikkat ederse hayat kalitesi yükselir." diyor. Bulut Dur'a göre göre birkaç bin liraya kendinize küçük bir gardırop oluşturabilir ve bu gardıropla bir iki yılınızı geçirebilirsiniz. Fakat sonraki dönemde butiğe yeniden uğramanız şart. Burada en önemli nokta, zamansız tasarımların trendlerle ilgilenmemesi. Bu sayede Bey, kendisine has 'spor şık' tarzını zahmetsizce sergiliyor. Kitlesi turistler ve zamansız giyinmek isteyen erkeklerden oluşan Bey, ikinci şubesini Amsterdam'da açmak için tüm hazırlıklarını tamamlamış. Yolunuz Karaköy'e ya da Amsterdam'a düşerse ajandanıza eklediğinize pişman olmayacağınız bir mekân olduğunu göreceksiniz.

Adres: Kemankeş Mahallesi Mumhane Caddesi No: 54/1 Karaköy-İstanbul

BİZE ULAŞIN