Yaz mevsiminin yeni yıldızı

Porsche 911 gamı her geçen gün genişliyor ve neredeyse model yeniliklerini takip edemez olduk. Hayır, hayır bu bir şikâyet değil; sadece sitem. Çünkü hangisini satın alacağımıza karar vermekte zorlanıyoruz!

Giriş Tarihi: 18.02.2015 11:18 Güncelleme Tarihi: 18.02.2015 11:21

Satın alma işlemleri için showroom'a gitmeden önce Porsche Türkiye web sitesi üzerinden bilgi almak, istediğim modeli tam olarak belirlemek istedim. Opsiyon listelerini bir kenara bırakırsak; 911 başlığı altında şu anda satışı devam eden 15 farklı versiyon var. Gel de işin içinden çık! İşin şakasını bir yana bırakırsak, bu araçların haricinde ülkemizde henüz satışa sunulmayan yeni modeller de var. Mesela Almanya'da halihazırda 20 farklı 911 versiyonunun satışı bulunuyor. Buna karşılık 911 Ailesi, hiç hız kesmeden büyümeye devam ediyor.

Peki, bunun sebebi ne olabilir? Çok az sayıda modelin yakalayabildiği bu başarının sırrı nedir? Otomotiv dünyasında kaç modelin 20 farklı versiyonu var ve hepsi birbiriyle ciddi anlamda yarışabiliyor? Bu iş, donanım paketi ekleyip çıkarmaya benzemiyor. Ciddi anlamda güç ve başarı isteyen bir sistemden bahsediyoruz. Birçok farklı açıdan bakarak cevaplar verebiliriz, ama şu bir gerçek ki; Porsche'nin çok sadık bir müşteri profi - li var. Kimileri için babadan oğla geçen bir tutku bile denebilir. Ayrıca genellikle süper sporotomobiller günlük kullanıma pek uygun olmuyor. Tasarımları, yerden yükseklikleri, boyutları gibi nedenlerle ikinci veya üçüncü araç olarak garajda bekliyorlar, belirli zamanlarda prestij sembolü olarak ortaya çıkıyorlar. Porsche 911 burada da farkını ortaya koyuyor, çünkü günlük kullanıma çok uygun bir araç. Direksiyonunda genç bir hanımefendi de görebilirsiniz, orta yaşlı bir CEO da. Başka modeller hedef kitlesini kaybetmemek için uğraşırken, 911 genişleyen hedef kitlesine yetişebilmek adına rafi ne ürünler ortaya koymaya çalışıyor. İşte onlardan biri, ailenin en yeni üyesi; Porsche 911 Targa 4 GTS.

Targa'nın 50. yıldönümünü kutlamak amacıyla tasarlanan otomobilde daha agresif bir görünüm hedefl enmiş. Aracın ön tamponu yenilenmiş ve bi-xenon farların içi hafi f karartılmış. Yandan bakıldığında tek bijonlu 20inç jantlar, spor tasarım kapı aynaları ve kapı üzerinde 'GTS' imzaları dikkat çekiyor. Gümüş arka rollbar üzerindeki 'Targa' logosu da mat siyah boyanarak şık bir görünüm elde edilmiş. Arkada dört krom egzoz çıkışı, siyah marka logosu ve hava girişi göze çarpıyor. Ayrıca sportifl iğin altını çizmek için Porsche 911 Targa 4 GTS'in arka çamurlukları 22mm, arka tekerleri de 10mm daha geniş olarak tasarlanmış.

'Sport Chrono' paketine sahip araçta sportif şasi ayarı (PASM) ve yan yükseltileri arttırılmış dört yönlü 'Sport Plus' koltuklar standart olarak sunuluyor. İç mekânda çok büyük değişiklikler yok, ama fazlaca alcantara kaplamalar kullandığını söylemek mümkün. Porsche 911 Targa 4 GTS'in ülkemize geliş tarihi ve fi yatı henüz belli değil. Fakat Almanya'da Mart ayı itibariyle 137 bin 400 avrodan satışa sunulması planlanıyor.

Hazırlayan: Onur Akçay

BİZE ULAŞIN