Son bomba

Geldi, geliyor derken Lamborghini Urus gün yüzüne çıktı. Bir anda tüm dünyada otomotiv gündeminin baş sırasına oturan modelin çok toz kaldıracağı kesin!

Onur Akçay

Resmi tanıtımı yapıldığı andan itibaren yabancı ajanslarının geçtiği haberlerin başında bulunuyordu. Markası ne olursa olsun her yeni modele bu kadar popülarite nasip olmaz! Ama Urus'un önemli bir özelliği var; dünyanın en önemli spor otomobil markalarından olan Lamborghini, tarihinde ilk kez SUV kategorisine onunla girdi. Doğal olarak biraz şımartılmayı hak ediyordu. Ama beklendiğinden daha fazla ilgi gördüğünden de eminim. Ülkemizde ekonomi-finans internet sitelerinin bile Urus foto galerisi yaptığını düşünürsek pek haksız sayılmam.

Yanlış hatırlamıyorsam 6-7 yıl önce Lamborghini'nin bir SUV modeli üreteceği dedikodusu vardı. Sonra 2012 yılı Pekin Otomobil Fuarı'nda sergilenen Urus konsept modeli dedikoduları ortadan kaldırdı, Lamborghini'nin bu konuda çok kararlı olduğunu gösterdi. O günden bugüne birçok farklı görüş dillendirildi. Bu kararı olumlu bulan da vardı "Ne gerek vardı! Lamborghini sadece spor otomobil üretmeli." diyen de. Ama SUV pazarının her geçen büyümesi ve markanın gelecek vizyonunun birleşmesinden ortaya Lamborghini Urus çıktı. Tabii ki Lamborghini her modelinde olduğu gibi yine sıra dışı bir araç tasarlamış. Marka Urus'u "Dünyanın ilk Super Spor SUV'si" olarak tanımlıyor.

Araç, öne yerleştirilen yeni bir 4,0 litrelik benzinli V8 çift turbolu alüminyum motora sahip. Lamborghini'de bir ilk olan turbo motor seçimi, Urus'un öneminin altını bir kez daha çiziyor aslında. 6.000 d/d'de 650hp güç, 2.250-4.500 d/d'de 850Nm maksimum tork sunan Urus, 162,7 hp/l'lik özel bir güce sahip. Boş ağırlığı 2.200 kg'dan düşük olan Urus, 3,38 kg/hp'yle en iyi ağırlık-güç oranına sahip SUV. 305 km/s maksimum hız sunan Urus, 0'dan 100 km/s hıza 3,6 saniyede ulaşıyor ve 12,8 saniyede 0'dan 200 km/s hıza çıkıyor. Fren performansı da aynı ölçüde etkileyici: Urus, 100 km/s hızdan sıfıra 33,7 metrede iniyor.

Yeni SUV, sekiz vitesli otomatik şanzımana sahip. Lamborghini Urus'un dört tekerlekten çekiş sistemi, tüm hava koşullarında ve her türlü yol ve yüzeyde güvenli bir sürüş dinamiği sunmayı amaçlıyor. Kendiliğinden kilitlemeli merkezi bir Torsen diferansiyel, tüm sürüş koşullarında, özellikle de off-road sürüşlerde maksimum kontrol sağlama görevini üstleniyor. Urus'un, arka diferansiyel aracılığıyla sunduğu aktif tork vektörlemesi, güçlü bir çekiş sağlamak için sürüş moduna, sürüş tarzına ve yol tutuşuna bağlı olarak itici gücün anında ayrı ayrı tekerleklere dağıtılmasını mümkün kılıyor. Araçta ilk olarak Aventador S'de sunulan arka tekerlekten yönlendirme de bulunuyor. Arka yönlendirme açısı, otomobilin hızına ve seçilen sürüş moduna bağlı olarak +/- 3,0 dereceye kadar değişebiliyor.

Güçlü olduğu kadar lüks bir SUV de olan Urus, hem sürücünün hem de yolcuların keyif alacağı bir süper spor otomobil kokpiti sunuyor. İç mekân, özgün Lamborghini tasarımını yansıtan detaylarla dolu diyebiliriz. Standart olarak sunulan DNA hafızalı ön spor koltuklar tamamen elektrikli ve ısıtmalı olup, 12 şekilde ayarlanabiliyor. 18 şekilde ayarlanabilen tamamen elektrikli daha lüks ön koltuklar opsiyonel olarak sunuluyor. Urus'un standart bagaj hacmiyse 616 litre ve 1.596 litreye kadar çıkarılabiliyor.

BİZE ULAŞIN