Yeni

İlanlarındaki sloganla (“Harekete Geç!”) birebir örtüşen hisler uyandıran bir araç var karşımızda. Çoğu zaman salt bir pazarlama stratejisinden öteye geçmeyen sloganların ürünle gerçek anlamda örtüşmesi elbette pek beklenmez. Ancak Ford, Yeni Kuga’da attığı sloganın hakkını vermiş.

Yazı: Togan NOYAN

'Yerden yüksek otomobiller' tanımlamasını ilk duyduğumda, SUV veya crossover gibi 'rakiplerine' göre (Elbette araçların yeteneklerini bir anlığına unutarak bunu düşünmemiz lazım) cümle içinde kullanım tercihi bakımından daha şanssız olduğunu düşünmüştüm. Gerçi alaturka ifadelere karşı mesafemiz göz önüne alındığında bu düşüncemin normal karşılanması gerekiyor, o ayrı. Yeni 'ya baktığımda ise, alaturka ifade biçiminin üzerinde hiç sırıtmadığını gözlemliyorum. Zira aracın, havalı tanımlara ihtiyacı yok; olduğu gibi, samimi bir tarzı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Dış tasarımını yakından incelediğinizde, bu samimiyeti yakalayabileceğinizi umuyorum. Çok göz yormayan detaylarla harmanlanan dış tasarımda ilk gözünüze çarpan yeni trapezoid ızgara oluyor.

Bu ızgaranın Kuga'ya rakipleri karşısında artı bir puan kazandırdığını kabul etmek gerek. Çünkü önceki versiyonlarında araca önden baktığınızda bu derece bir 'karakter' yansımasını hissedemiyordunuz. En azından, benim için öyleydi. Buna, başarılı bir estetik operasyon da diyebilirsiniz; karar sizin. Bu özel ve hoş görünen ızgaranın devamında, alt kısımdaki küçük ızgaranın hemen yanlarına konumlanan LED gündüz farları karşımıza çıkıyor. Pek tabii, alttaki şık görünümlü yeni sis farlarını da atlamayalım. Arka kısımda yeniden tasarlanan stop lambalarına sıra geldiğinde ise tarif için iki kelime yeterli olabiliyor: Sportif ve dinamik. Çoğu Ford modelinin kokpitiyle ilgili kısa bir süre öncesine kadar hep şu ifade kullanılıyordu: Yüksek teknolojili, şık ama fazlasıyla karmaşık.

Kabul etmek gerek; kumanda düğmelerinin çokluğu ve karmaşıklığı aşikârdı. Ne nerede diye bakındığımı, alışma süresinin uzunluğunu iyi hatırlarım. Ancak Yeni Ford Kuga, bu algıyı çok çabuk yıkabiliyor. Daha da ötesi, 'içeride' her şey yerli yerinde ve ortalık sakin! Karmaşa diye bir şeyden bahsetmek ise yersiz. Yeni Ford Kuga'nın; Style, Titanium ve STline olmak üzere üç donanım seviyesi bulunuyor. Giriş seviyesinden itibaren araçta birçok teknoloji ve fonksiyonel özellik standart olarak sunulurken, opsiyonel jant seçeneği ve aksesuarlar kişiselleştirmeye olanak sağlıyor. ST-Line donanım seviyesi ise başka bir hikâye…

Araç, bu donanımın bir gereği olarak sportif ruhunu öne çıkarıyor ve diğer Kuga'lardan bir bakışta hemen ayrılıyor. Kaputun altına baktığımda, yeni 1,5lt hacminde, turbo beslemeli Duratorq TDCi dizel motorla karşılaşıyorum. Bu, Yeni Ford Kuga için bir ilk. Ayrıca bu yeni motor, yine hem manuel hem de Powershift otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor.

Yeni Kuga'da sunulan tek benzinli versiyon olan 1,5 lt'lik Ecoboost motor ise otomatik şanzıman kombinasyonuyla 182hp ve 240Nm'lik performans değerleri sunuyor. Bu versiyonda akıllı dört tekerlekten çekiş özelliği standart; yani, ayakları yere tam basan, kesintisiz bir sürüş keyfi bekliyor sizi! Keyif demişken, 8 inçlik dokunmatik ekranın (SYNC 3) kabiliyetlerini de sıralamak gerek ama fazlasıyla kısaca… Apple CarPlay ve Android Auto uygulamaları sayesinde akıllı telefonunuzdaki pek çok içeriği bu ekran aracılığıyla kullanabiliyorsunuz.

Ayrıca SYNC 3 ile sesli komut vererek pek çok uygulamayı kontrol edebiliyor ve onları yönetebiliyorsunuz.


Teknik Özellikler

Yeni Ford Kuga

120hp – 1.5 litre TDCI | 300Nm tork | Karma yakıt tüketimi: 6,4 litre | 0-100 km/s: 13,9 saniye | Maksimum hız: 175 km/s | Başlangıç fiyatı: 142.335 TL

BİZE ULAŞIN