Türkiye’de turizmin genel durumunu nasıl?

The Westin İstanbul Nişantaşı Genel Müdürü Hakan Sezgin ile Türkiye'de turizmin genel durumu hakkında röportaj gerçekleştirdik.

Giriş Tarihi: 03.04.2023 13:00 Güncelleme Tarihi: 12.04.2023 16:40

Türkiye'de turizmin genel durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye; Istanbul, Ege ve Güney sahilleri ve Kapadokya başta olmak üzere, dünyada eşi benzeri olmayan kültürel ve coğrafi özelliklere sahip. Gelişen kaliteli konaklama imkanları, yeme içme sektöründeki ulusal ve uluslararası markaları, kültürel özellikleri ve doğası ile dünya turizminde hak ettiği payı daha da yukarılara çıkararak alacağından eminiz. Yeni faaliyete geçecek olan termal turizm alanları, kış turizmi merkezleri, yayla merkezleri de bu talebe cevap vermek üzere planlanıyor. Rusya, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Batı Avrupa Türkiye'nin en çok talep gördüğü pazarların başında geliyor.


Westin Hotels & Resorts markasının Türkiye'deki ilk oteli Aralık ayında açıldı. Markaya nasıl karar verdiniz ve neden Nişantaşı'nı se
çtiniz?

Dünyaca ünlü butiklerden, yeme-içme seçeneklerine, kültürel faaliyetlere kadar; Nişantaşı'nın barındırdığı çeşitlilik, pek çok gezginin bu lokasyonda kendine hitap edeni bulmasına yetebilecek kadar zengin. Otelin içinde yer aldığı karma proje, kendi içinde yeme içme alanları, sanal ofis çalışma alanları, alışveriş imkanları, hatta metroyla direkt erişim imkanı ile ziyaretçilerine ilave bir konfor sunuyor. Bu kadar özgün bir projeye, özgün bir markanın yakışacağını düşündük ve uluslararası otel zincirlerinden Marriott'un, Türkiye'de henüz örneği bulunmayan 5 yıldızlı premium markalarından, dünyada yükselmekte olan 'Wellbeing", yani "Zindelik" trendini kendine esas almış olan Westin'de karar kıldık.


Westin markasının wellness odağını şehir merkezine taşıyorsunuz. Bu konsept Türkiye'de bir ilk mi?

Marriott International'ın 30 markası arasından Wellbeing'e odaklı tek otel markası olan otelimiz Türkiye'deki ilk Westin. Seyahat esnasında spor, sağlıklı beslenme gibi faydalı alışkanlıklardan uzak kalınmasından yola çıkarak Westin markası misafirlerinin sağlık ve zindelikle ilgili rutinlerini sürdürmelerini sağlamayı vaad ediyor. Bir Westin Otelinin kapısından giren her misafirimize özel bir yataktan, özel bir duşa, sağlıklı beslenmeden spora kadar sunulan tüm hizmetler kendini iyi hissetme halini deneyimletmeyi ve hatta misafirlerimizin konaklamalarının bitiminde, kendilerini geldiklerinden daha da iyi hissederek ayrılmalarını sağlamayı hedefliyor.


Konuklarını
za düzenlerinden fedakarlık etmeden seyahat etme imkanı sunarken, ne gibi özel hizmet sunuyorsunuz?

Westin otelcilik sektöründe son derece özgün ve benzersiz bir konumlandırmaya sahip. Westin Istanbul Nişantaşı da, iyi uyku, iyi spor, iyi yemek, iyi çalışmak, iyi vakit geçirmek ve iyi hissetmek adına misafirlerine sunduğu bir dizi hizmet ile kendini diğer otellerden ayrıştırıyor. Westin'e özel Heavenly® Bed yataklardan, Oda Servisi ve Corte Verde Restoranında sunduğu sağlıklı ve lezzetli yiyeceklere, duyuları harekete geçiren özel Chado çaylara; içinde egzersiz imkanı bulunduran WestinWORKOUT® Odalardan, Westin Koşu Lideri eşliğinde organize edilen koşulara kadar sunduğu bir çok hizmet ve deneyim ile Westin Istanbul Nişantaşı marka vaadinin altını doldurarak, misafirlerinin zindeliği ve iyi olma halini otelde maksimum düzeyde deneyimlemelerine destek oluyor.


Misafir profiliniz nasıl?

Genel olarak Westin'in global misafir kitlesine uyumlu, sağlıklı yaşamaya özen gösteren, zindelik odaklı, seyahat kültürü ve çevre bilinci yüksek bir profile sahibiz. Nişantaşı'nda çok özel bir lokasyonda yer alıyor olmamız sebebiyle, hem iş amaçlı, hem tatil amaçlı İstanbul'u ziyaret eden; kültür turizmi, alışveriş turizmi veya sağlık turizmine yönelik talepten de yoğun bir pay almaktayız.


Work out odalarınız dahil otel toplam 150 odadan oluşuyor. Oda
çeşitlerinde yarattığınız farkın detayları neler?

Otelimiz 56 tanesi balkonlu ve teraslı olmak üzere toplam 150 oda ve suitten oluşuyor. Aileler ve kalabalık konaklama grupları için avantaj sağlayan bağlantılı odalardan, Westin'e özel, oda içinde egzersiz imkanı sunan WestinWORKOUT® odalara kadar farklı tiplerde oda seçenekleri bulunuyor. 5 adet WestinWORKOUT® odamız, içinde bulunan Technogym bisikleti ve fitness ekipmanları ile misafirlerimize odalarının konforunda egzersiz yapma imkanı sunuyor. Global olarak WestinWORKOUT® odaları, ağırlıklı olarak iş amaçlı seyahat eden misafirler tarafından talep gören bir kategori ve özellikle sabah erken saatte egzersiz yapmak isteyen misafirler için, zengin Technogym ekipmanları ile donatılmış WestinWORKOUT® fitness stüdyosuna bir alternatif oluşturuyor.


Otelinizde ayrıca dileyen konuklarınız i
çin koşu concierge hizmeti de var. Bu hizmet tam olarak nasıl işliyor?

Koşu Concierge hizmeti kapsamında Koşu Liderimiz, misafirlerimizi Maçka'ya kadar olan yakın çevredeki uygun alanlarda grup koşularına davet ediyor veya tek başına koşmayı tercih eden misafirlerimize, daha önceden hazırladığımız 5 ile 8 kilometre arasında yürüyüş ve koşu rotaları sunuyor. Farklı ülkelerde örneği son derece başarılı bir şekilde hayata geçirilmekte olan bu uygulamanın, Westin Istanbul Nişantaşı misafirleri için de çok keyifli ve tam da hedeflediğimiz gibi, misafirlerimizin geldiklerinden daha iyi hissederek ayrılmalarını destekleyen bir deneyim olacağını ümit ediyoruz.


Restoran
ınız da seyahat edenler için sağlıklı ve lezzetli menüleri ile ayrı bir tercih sebebi oluyor. Westin markası için sürdürülebilirlik ve mevsimsellik çok önemli. Menüde neler öne çıkıyor?

Corte Verde Restoranımız Akdeniz Mutfağının özgün bir temsilcisi. Misafirlerimize ürünleri mevsiminde tükettirmek ve karbon ayak izimizi minimize etmek adına, yerel ürünlere menülerimizde ağırlık vermeyi hedefliyoruz ve organik, etik ve sürdürülebilir içerikler kullanmayı önceliklendiriyoruz. Corte Verde Restoran Menümüzün içinde yer alan "Eat Well" menümüz, Vegan, Pesketaryen ve Kalori Hesabına göre beslenen misafirlerimiz için uygun seçenekler sunmanın yanı sıra, porsiyon açısından da misafirlerimize esneklik sağlıyor. Eat Well menümüzde mevsime ait kabak çeşitleri, rende tulum peyniri, çekirdekler ve taze baharatlar içeren Ilık Kabak Çeşitleri Salatası, Ballı Limon Soslu Izgara Somon, Falafel & Tabule Kasesi gibi hem lezzetli, hem de sağlıklı ürünler ön plana çıkıyor.


Westin d
ünyada uyku konusunda oldukça iddialı. Misafirlerinize sunduğunuz kaliteli uykunun sırrı nedir?

Westin üstün özelliklere sahip bir yatak tasarlayan, markalandıran ve aynı zamanda satışa sunan ilk otel markası. Heavenly® Bed yataklarının lansmanı ile Westin, hem uyku deneyimine, hem de otelcilik sektörüne yeni bir soluk getirdi. Westin'e özel Heavenly® Bed yataklarının yanı sıra, Mısır pamuğundan yapılan yüksek iplik sayısına sahip çarşaflar, en yeni teknolojilerle üretilen yastık, yorgan ve özel yatak üstü koruyuculara kadar, dinlendirici üstün bir uyku deneyimini destekleyen tüm detaylar, misafirlerimizin yenilenmiş ve tazelenmiş olarak uyanmaları için tasarlanmıştır. Misafirlerimiz Heavenly® Bed'i o kadar çok sevdiler ki, ürünün ünü otel sınırları dışına çıktı ve misafirlerimizin evlerine girdi. Bugün, Westin'in yatak ürünleri Westinstore.com üzerinden tüketiciler ile buluşuyor ve dünya çapında 100 milyonu aşkın insan evlerinde Westin'in Heavenly® Bed yatak ürünlerini kullanıyor.


Pandemi sonrası turizmde de bir
çok şey değişti. Yeni dünya düzeninde markanıza olan ihtiyaç daha da arttı diyebilir miyiz?

Pandemi sonrası, tüm dünyada sağlık ve çevre konularında bilinç düzeyinin yükseldiğini görüyoruz. Hem sağlık konusunun bedensel ve ruhsal bir bütün olduğu fikri eskiye göre çok daha fazla kabul görmeye başladı, hem de kendimize iyi bakmanın uzun vadeli bir yolculuk olduğu ve bir yatırım gerektirdiği çok net bir şekilde göz önüne serildi. Westin markası, bu gündemle birebir örtüşen, iyi olma hali ve zindelik sunma vaadi ile ön plana çıkan bir marka olduğundan ve markaya olan ihtiyacın arttığından kesinlikle bahsedebiliriz.

BİZE ULAŞIN