Venedik’te Jekyll ve Hyde: Erkek Kırmızı Halı Stillerinin İki Yüzü
Stil

Venedik’te Jekyll ve Hyde: Erkek Kırmızı Halı Stillerinin İki Yüzü

Hollywood’un geleneksel Venedik tatili bitti…

Ece Şahan

10 Eylül 2025

Fotoğraflar Getty Images


1932 yazı, Lido’daki Hotel Excelsior’un terasına bir sinema perdesi asılıyor. Rouben Mamoulian’ın Dr. Jekyll and Mr. Hyde’ı gösterimde. O yıl filmler yarışmıyor belki ama aslında dünyanın ilk uluslararası film festivalinin doğum anı yaşanıyor.

Ve o açılış filmi, yıllar sonra kırmızı halının ruhunu özetleyecek bir metafor bırakıyor: Erkekler ya Jekyll gibi güvenli smokinlere sığınıyor ya da Hyde gibi kuralları yıkıp riski göze alıyor. Tıpkı bu yıl Jacob Elordi’nin kusursuz Bottega smokiniyle Jekyll tarafını temsil etmesi, Marc Jacobs’un mavi tırnakları ve retro tavrıyla Hyde edasıyla kırmızı halıyı alt üst etmesi gibi.


Peki bu sadece hoş bir tesadüf müydü, yoksa festivalin doğum anındaki enerjinin günümüze sızan mistik bir yankısı mı?

Venedik Bienali’nin sanat tutkusundan doğan bu film gösterimi, kısa sürede Avrupa’nın kültürel vitrini haline geldi. Önce bir seçkiydi, sonra yarışmalı bir festival… Tabii başlarda Mussolini yıllarında propaganda gölgesinde kaldığı zamanlar oldu. Ama Cannes henüz ortada dahi yokken, Venedik çoktan sinemanın en parlak kırmızı halısını sermişti.


İşte o halı, yıllar geçtikçe modanın da vitirini oldu. Artık Venedik Film Festivali, sinemayla couture’un aynı anda parladığı bir sahne: perdede hikayeler, halıda ise stiller yarışıyordu. Artık erkekler de sadece smokin giymiyordu; cesaretli stil tercihlerinin riskini kırmızı halıya taşıyorlardı. Kimi daha çok konuşulmak için, kimi şıklık için, kimi ise kendini ifade etmek için hatta bazısı protesto yapmak için stilini oluşturuyordu. Bu sene hangisi daha çoktu dersiniz? Gelin bakalım…



Colman Domingo

1 / 10

Colman Domingo

Colman Domingo, Venedik Film Festivali kırmızı halısında klasik smokin kodlarını baştan yazdı: Valentino imzalı zümrüt yeşili jakarlı ceketi ve beline bağladığı püsküllü kuşağıyla teatral bir ihtişam sergilerken, geniş paça siyah pantolonla 70’ler nostaljisini hatırlattı. Siyah loafer’lar ve özenle seçilmiş takılarla tamamladığı görünümünü, bileğinde parlayan Omega saatiyle tamamladı. Domingo’nun bu cesur ama uyumlu seçimi, erkek kırmızı halı modasında kontrollü bir risk aldığını gösteriyor.

Dwayne Johnson

2 / 10

Dwayne Johnson

Dwayne Johnson, Venedik Film Festivali’nde kırmızı halıya maskülen gücünü yine sofistike bir zarafetle taşıdı. Prada imzalı açık gri çift düğmeli takımı, geniş yakaları ve rahat kesimiyle retro bir ihtişam sunarken, içine giydiği gömleğin hafif açık bırakılmış yakası stile gündelik bir görünüm kattı. Gri tonunu tamamlayan cep mendili ve siyah rugan ayakkabılarla görünümünü keskinleştiren Johnson, devasa fiziğini gölgede bırakmayan ama göze de sokmayan tercihiyle maskülenliğini rafine bir şekilde yorumladı.

Lionel Boyce

3 / 10

Lionel Boyce

Lionel Boyce, Venedik Film Festivali’nde kırmızı halıya Bottega Veneta imzalı görünümüyle bir ters köşe yaptı. Klasik smokin yerine, lacivert bomber ceket, beyaz gömlek ve yeşil kravat kombinasyonuyla sokak modası kodlarını kırmızı halıya taşıdı. Ceketin deri yaka detayı sofistike bir dokunuş katarken, şeritli pantolon ve parlak siyah loafer’lar görünümü şık bir çizgide tuttu. Şapka tercihiyle de rahat ve meydan okuyan bir tavır sergiledi. 

Lewis Pullman

4 / 10

Lewis Pullman

Lewis Pullman, Venedik Film Festivali’nde Saint Laurent’in minimal ama etkili estetiğini üzerinde taşıdı. İpeksi dokulu bakır tonlu gömleğini, aynı renk ailesinden bordo yüksek bel pantolon ve ince kravatla eşleştirerek monokrom bir uyum yakaladı. Retro esintili pileli pantolonu ve gömleğin parlaklığı, dramatik bir kontrast sergiledi. Siyah deri ayakkabılarla tamamlanan kombin, incelikli bir uyum sergiledi.

Mads Mikkelsen

5 / 10

Mads Mikkelsen

Mads Mikkelsen, Venedik Film Festivali’nde Zegna imzalı bej takım elbisesiyle yazın dingin şıklığını yansıttı. Keten dokulu, çift düğmeli ceket ve aynı ton pantolonla rahat ve zamansız bir İtalyan zarafetini hatırlatırken; içine giydiği beyaz gömlek, görünümü hafifletti. Kahverengi loafer ayakkabılarla tamamlanan kombin, kırmızı halı klasiği sert smokinlerden uzaklaşıp doğal, cool ve çabasız bir stil anlayışını yansıttı. 

Andrew Garfield

7 / 10

Andrew Garfield

Andrew Garfield, Venedik Film Festivali kırmızı halısında Dior’un rafine ama rahat çizgisini yansıttı. Pudra mavisi çift düğmeli takımıyla klasik maskülen formu yumuşatırken, içine giydiği pastel çizgili gömleği yarı açık bırakıp gündelik bir görünüm kattı. Gömlekten görünen ince kolye detayı ve bileğindeki saat, küçük ama etkili dokunuşlar olarak belirdi. Gri süet botlarla tamamladığı kombin, bohem bir özgüven sergiledi.

Jacob Elordi

8 / 10

Jacob Elordi

Jacob Elordi, Venedik Film Festivali kırmızı halısında Bottega Veneta imzalı siyah smokiniyle klasik formu modern bir tavırla yorumladı. Çift düğmeli, bol kesim ceket ve geniş paça pantolon, 90’ların rahat görünümünü taşırken, papyon ve beyaz gömlekle geleneksel kırmızı halı kodlarını koruyor. Elordi’nin aksesuar olarak tercih ettiği güneş gözlüğü ise, genç ve umursamaz bir enerji kattı. Parlak siyah ayakkabılarla tamamlanan kombin, “klasik ama modern” bir örnek olarak yer aldı.

Aaron Taylor-Johnson

9 / 10

Aaron Taylor-Johnson

Aaron Taylor-Johnson, Venedik Film Festivali kırmızı halısında Giorgio Armani imzalı beyaz smokiniyle klasik erkek şıklığını yansıttı. Çift düğmeli beyaz ceket, siyah papyon ve siyah pantolonla kontrast bir denge kurarken, parlak rugan ayakkabılar görünümü geleneksel kırmızı halı kodlarıyla mühürlüyor. Kıvırcık saçları ve sakalı ise bohem bir hava katıyor. Bu durum “beyaz ceket–siyah pantolon” klişesine kişisel bir karizma katıyor.


Yorgos Lanthimos

10 / 10

Yorgos Lanthimos

Yorgos Lanthimos, Venedik Film Festivali’nde kendi minimal ama karakteristik tavrını yansıtan bir stil ile durdu. Kahverengi, rahat kesimli, çift düğmeli ceketi siyah tişört ve dar kısas paça pantolonla kimliğine uygun bir rahatlık sergiledi. Örme dokulu siyah loafer’lar da görünümü tamamen ciddiyetten uzaklaştırıyor. 

Oscar Isaac

11 / 10

Oscar Isaac

Oscar Isaac, Venedik Film Festivali kırmızı halısında giydiği Celine imzalı beyaz-siyah kontrastlı smokiniyle klasik ama modern bir rahatlık yansıttı. Beyaz ceket üzerindeki siyah saten yaka, keskin bir şıklık sunarken, içine giydiği puantiyeli gömlek görünümü bohem bir çizgiye taşıdı. Siyah pantolon ve parlak loafer ayakkabılar ise kırmızı halının geleneksel formüllerini korudu. 

Daha Fazlası

Kendinden Emin Stillerin Vazgeçilmezi Elle Shoes

Yves Rocher Vakfı ve Murathan Özbek'ten "Yanıbaşında": Ağaçlarla Kurulan Bir Dostluk Hikayesi

Quantum Clip-On Koleksiyonu:Manyetik Klipsli Gözlük

20. Yüzyıl Filmlerinde Stillerin Hikayesi