Bi' cisim yaklaşıyor efendim! Hubble Teleskopu'na yakalandı

NASA'nın Hubble Teleskobu, Dünya'ya doğru hızla gelen 80 mil genişlikte bir kuyruklu yıldız keşfetti. Neyse ki kuyruklu yıldız bize asla ulaşmayacak.

Giriş Tarihi: 14.04.2022 14:16 Güncelleme Tarihi: 14.04.2022 14:17

Damla Yüce

NASA, Hubble Uzay Teleskobu sayesinde şimdiye kadar gözlemlenen en büyük kuyruklu yıldız çekirdeğini keşfetti. C/2014 UN271 (Bernardinelli-Bernstein) olarak adlandırılan devasa kuyruklu yıldızın çapı 80 milden fazla yani yaklaşık 128 km ve neredeyse bir şehir büyüklüğünde. Bu kuyruklu yıldız ortalama bir kuyruklu yıldızın 50 katı büyüklüğünde ve şaşırtıcı bir şekilde 500 trilyon tonluk bir kütleye sahip. NASA'ya göre, kuyruklu yıldız bir milyon yıldan fazla bir süredir Güneş'e süzülüyor ve şimdi 22.000 mil hızla Dünya'ya doğru ilerliyor.

Neyse ki dev kuyruklu yıldızbize asla ulaşmayacak ve herhangi bir yıkıma neden olamayacak. NASA, yıldızın Güneş'e asla 1 milyar milden daha fazla yaklaşmayacağını söylüyor. Bu mesafe Satürn'ün Güneş'e mesafesinden bir tık daha uzakta ve 2031 yılına kadar bu konuma dahi ulaşamayacak görünüyor.

"Bu kuyruklu yıldız, güneş sisteminin daha uzak kısımlarında görülemeyecek kadar sönük olan binlerce kuyruklu yıldız için kelimenin tam anlamıyla buzdağının görünen kısmı." diyor UCLA'da gezegen bilimi ve astronomi profesörü David Jewitt.

BİZE ULAŞIN