SpaceX'in taşıyıcı kapsülü Crew Dragon, görevi başarıyla tamamladı

SpaceX, Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA) için geliştirdiği Crew Dragon kapsülü ile Uluslararası Uzay İstasyonu’na (ISS) ulaştı. Özel şirketler de artık uzayda söz sahibi olacak.

SpaceX, Crew Dragon isimli uzay aracını test etmek amacıyla geçtiğimiz cumartesi günü uzaya fırlatmıştı. Uzay'a çıkan ilk özel şirket SpaceX'in uzun yıllardır üzerinde çalıştığı Crew Dragon kapsülü, görevinin ilk kısmını başarıyla tamamlayarak istasyona ulaştı.

SpaceX'in sahibi Elon Musk, "Duygusal anlamda biraz yoruldum, çünkü aşırı stresliydi. Ama işe yaradı" dedi. Crew Dragon kapsülü, görevi başarıyla tamamlayarak uzay turizminin de önünü açacak. Musk, Twitter hesabından Crew Dragon uzay kapsülünün içini gösteren bir video paylaştı. Kapsül, NASA'nın 181 kilo tedarik malzemesini ve test ekipmanını taşıyor. Crew Dragon'u Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki üç kişilik ekibin karşılayacağını açıkladı. Kapsülün uzaydaki 5 günü boyunca astronotlar Anne McClain ve Anne McClain tarafından test edilecek.


NASA, SpaceX ve Boeing şirketlerine rakip roket ve kapsül sistemleri geliştirmeleri için 6,8 milyar dolar ödemişti. Bu sayede NASA, astronotlarını 100 milyar dolarlık uzay istasyonuna gönderirken Rusya'ya karşı bağımlılığını sonlandırmaya çalışıyor. Şu an, Uluslararası Uzay İstasyonu'na gönderilen Amerikalı mürettebatlar, Rus Uzay Ajansı tarafından üretilen Soyuz kapsülü tarafından taşınıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.