Instagram'a yeni logo
Mobil fotoğraf paylaşımı uygulaması Instagram’ın logosu değişti. iOS ve Android platformlarında aldığı güncelleme ile yeni arayüzüne kavuştu.
Instagram eski uygulama ikonundan esinlenerek oluşturduğu yeni logo, daha çok yönlü bir kamerayı temsil edecek şekilde değiştirildi.
İkonda yer alan gökkuşağı da gradyan şeklinde Instagram'ın bir parçası olmaya devam ediyor. Kullanıcı arayüzü ve yazı tipinde fotoğraf ve videoları daha çok ortaya çıkarmaya yönelik değişiklikler yapıldı.
Değişiklikler sadece tasarımsal boyutta ve Instagram'ın kullanım şeklini ve özelliklerini değiştirmeyecek.
Instagram'ın tasarım ekibinin başındaki Ian Spalter'a göre değişimin sebebi "ince çizgilerle, kullanıcıların tarzına da uyan, daha estetik bir görünüm" yakalamak.
LOGO DEĞİŞİKLİĞİNE İLGİNÇ TEPKİ
Logo değişikliği ile ilgili en ilginç yorum ise Adweek dergisinin creative editör'ü Tim Nudd'dan geldi. Nudd, konuyla ilgili yayınladığı makalede Instagram'ın yeni logosunu trevestiye benzetti. Eski logonun uygulamanın ana amacını ortaya koyan direkt bir simge olduğunun altını çizen, Nudd, yeni logodaki soyut öğelerin bu özelliği yok ettiğini belirtti.