Stil: Yeniden yükselişte
Stil: Yeniden yükselişte
Sizi, ŞİŞME MONTU yeniden 'cool' hale getiren EFSANEVİ İtalyan dış giyim markası HERNO ile tanıştıralım.
Derleme Kaan SANCAR
Belki fark etmişsinizdir; son zamanlarda sokaklarda yeni tip bir şişme mont boy göstermeye başladı: Eskisinden daha ince, fakat klasik modeller kadar sıcak tutabilen, vücuda oturan kesimleri ve ışığı yansıtan tasarımlarıyla fark yaratan montlar. Oldukça 'cool' görünen bu modeller için Herno'nun tasarımcılarına bir teşekkür borçluyuz.
Soldan Sağa: Herno'nun 1983 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu'ndan bir trençkot, Herno'nun yeni 200 gramdan hafif, çift taraflı ceketi, Herno'nun yağmurluklarını giymiş üç centilmen (1967)
Stil: Yeniden yükselişte
Bu markanın ismini ilk kez duymuş olabilirsiniz, fakat Herno'nun tarihi aslında eskiye dayanıyor. Markanın temelleri, 1948 yılında Giuseppe Marenzi ismindeki eski bir uçak işçisinin İtalya'nın Maggiore Gölü'nün kıyısına açtığı bir mağazayla atılmış. Yağmurlukların su YENİDEN YÜKSELİŞTE Sizi, ŞİŞME MONTU yeniden 'cool' hale getiren EFSANEVİ İtalyan dış giyim markası HERNO ile tanıştıralım. geçirmez olması için kullanılan hintyağından uçak yakıtı üreten Marenzi, bu işi sonlandırdıktan sonra son işindeki tedarikçisini aramış ve birlikte yaptıkları hazırlıkların ardından havacılık sektöründen dış giyim sektörüne hızlı bir geçiş yapmış. Sonraları lüks modaya da el atan Marenzi, çift taraflı kaşmir paltolar üretmeye başlamış, 60'lara gelindiğinde ise Herno markası bütün Avrupa ülkelerinde satılan bir marka haline gelmiş. 70'lerde Japonya'ya kadar uzanan marka, 80'lerde de ABD'de satılan bir marka halini almış.
Stil: Yeniden yükselişte
Tarihi Görünüm:
Herno, 1940'lardan bu yana birinci sınıf kalitedeki paltoların hem formu hem de işlevi konusunda sınırları zorluyor.
Herno paltoların üstün kalitesi, tasarımı ve teknik detayları diğer üreticilerin de Herno ile çalışmak için sıraya girmesini sağlamış. Bu aşamada, marka kendi ürünlerine pek ağırlık verememeye başlamış. Gelgelelim, Marenzi'nin oğlu Claudio ipleri eline aldığında markanın çalışma düzeni baştan aşağı değiştirilmiş: Dışarıya yapılan işler azaltılmış, markanın kendi adını taşıyan ürünlere ağırlık verilmiş. Bu dönemde markanın kökeninde yer alan iki unsura odaklanılmış: Eşsiz terzilik deneyimi ve teknik beceri. Bu unsurlardan ilkini palto ve montların dikiş detaylarına ve kumaşlarına bakarak, ikincisini ise kullanılan ısıyla birleştirme tekniği ve markanın Gore-Tex ile ürettiği Laminar serisini gözden geçirerek anlayabilirsiniz.
Herno'nun tarihçesine dönersek belirtmeliyiz ki Claudio'nun planı tam da istediği yönde işlemiş. Bu sebeple şimdi her yerde Herno tasarımı montlar görebiliyoruz (Markanın trençkotları, paltoları ve bomber ceketleri olduğunu da belirtelim.). Herno'nun satışlarının son iki yılda eskisinin iki katına çıkması da bunu destekliyor. Marka da şu sıralar, yarım yüzyıldan fazladır yazdığı kurallara odaklanarak çalışmaya özen gösteriyor. Ancak bu yıl 70. yaşını kutlayacak olsa da Herno için her şey daha yeni başlıyor. — Jon Roth
Fotoğraf Richard Majchrzak