Balenciaga'nın Paris Sneaker'ı Tartışma Yarattı

Çoğu zaman bir spor ayakkabı eşit oranda beğeni ve antipatiye neden olmaz, ancak Balenciaga'nın tahrip edilmiş pamuk ve kauçuktan yapılmış son sınırlı sayıdaki Paris Sneaker sürümü tam da bunu yaptı.

Converse All Star'ı biraz andıran söz konusu ayakkabı, 1.290 pound (1.850 dolar, 1.450 Euro) fiyatla satılıyor ve kasten yıpranmış durumda. Lüks kürenin dışındaki çoğu göz için bu ayakkabılar, ömürlerini uzun zaman önce bitirmiş gibi görünüyor.

Balenciaga web sitesindeki ürün detayları bölümünde açıklama, ayakkabının kumaşının her yerinde yırtıklar, tabanda renk kontrastlı bir Balenciaga grafiti logosu, arkada kabartmalı bir gövde, vulkanize bir taban ve Çin'de üretildiğini belirtiyor.

Paris merkezli lüks ev, spor ayakkabının birçok varyasyonunu sunuyor: yüksek kesim, alçak ve terlik versiyonları, siyah, beyaz ve kırmızı, ancak 'tamamen tahrip edilmiş' baskısından sadece 100 çift.

Internetteki yorumlar arasında; "Sanırım fakir görünmek sorun değil ama aslında asla fakir olma. Böyle bir şaka" dedi bir kullanıcı. Bir başkası, "Yoksulları ve evsizliği romantikleştiren zenginler gibi kokuyor" dedi. Sürdürülebilirlik hakkında yorum yapan bir başkası şöyle yazdı: "Umarım atık odaklı tasarım uygulamışlardır ve bu spor ayakkabılarını doğrudan çöplüklerden avlamışlardır çünkü bu dahice olurdu."

İşte tam da bu noktada antipati devreye giriyor. Yıkım noktasına kadar tahrip edilmiş kumaşla çöp sahasından gelen bir eşya gibi görünmek ve bunun üzerine büyük bir grafiti logosu.

Ayakkabı, kullanıcısının zorlu yolculuğundan zar zor kurtulmuş gibi görünüyor. Balenciaga, Paris spor ayakkabısının bir ömür boyu giyilmesi gerektiğini ve pazarlama kampanyasındaki yıpranmış yönü abarttığını söyledi. Yine de bir spor ayakkabı için yaklaşık 1.300 pound ödeyecek olan müşterinin, bir gardırobun tamamı ayakkabılarla dolu olmasa bile, muhtemelen birden fazla başkası vardır.

Kesinlikle unutulma noktasına kadar bir trend giyecek pazar segmenti değiller. Markalaşma olmasaydı bu kadar pazarlanabilir olur muydu?

Günlük öğelerin en düşük paydasını alıp lüks amaçlarla yeniden paketlemek, uzun süredir moda evleri tarafından kâr ve pazarlamayı artırmak için kullanılan bir taktik olmuştur. Ayrıca son derece yapışkandır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.