Hublot'nun Yeni Saat Elçisi Lagerfeld’in Kedisi Choupette
Bu, mükemmel eşleşme olabilir.
Yazı Johnny Davis
Çeviri Özge Dinç
Fotoğraflar Hublot
Hublot'nun son basın bülteninde kendisini "lüksün en kutuplaştırıcı saat markası" olarak ilan etmesinin hakkını vermek gerek.
Doğru olabilir.
Hublot'nun maksimalist tasarımları, büyük boyutları ve kauçuk, karbon fiber ve "Magic Gold" gibi sıra dışı kasa malzemeleri herkese göre değil.
"Sessiz lüksün" karşıtı her ne ise Hublot'nun oynamayı sevdiği alan o. (Gösterişli zenginlik mi, yoksa vurucu zarafet mi demeliyiz?)
Yine de çok az marka "kutuplaştırıcı" olduğunu kabul eder.
Ancak son zamanlarda genç (İsviçre'ye göre) saat üreticisinde hiçbir şeyi umursamamak tavrı daha da ön plana çıkmış gibi görünüyor.
Bu nedenle son dönemde güçlü bir yeni sloganla ortaya çıktı: "Sahiplen."
Ve tüylü yeni bir elçi gördük: Kedi Choupette.
Choupette, Hublot'nun görünüşte uyumsuz malzemeleri bir araya getirdiği "füzyon sanatını" tanıtan çığır açan serisi Big Bang'in 20. yıldönümünü kutlayan ve beşi de nisan ayının başında duyurulan sınırlı sayıda üretilen beş saatten biri olan Big Bang Anniversary Red Magic''n yüzü (ve bıyıkları ve patileri).
Şu anda kedi yaşına göre 72 yaşında olan Choupette Lagerfeld, moda dünyasının ikonu haline gelmiş bir Birman ve tasarımcı Karl Lagerfeld'in sevgili yoldaşı.
Başlangıçta Fransız model ve şarkıcı Baptiste Giabiconi'nin evcil hayvanı olan Choupette, Lagerfeld tarafından sahiplenildi ve kısa sürede Paris'te lüks bir yaşama adım attı.
Coupette, iki kişisel hizmetçinin eşlik ettiği, Goyard tabaklarında servis edilen özel hazırlanmış yemeklerle beslendiği ve kendi iPad'ine sahip olduğu, çoğumuzun ancak hayal edebileceği bir yaşam tarzına sahipti.
Seyahatlerini genellikle özel jetle yapıyordu ve günlük rutini fotoğraf çekimleri, güzellik uykuları ve röportajları (personeli aracılığıyla) içeriyordu.
Lagerfeld ona o kadar hayrandı ki bir keresinde yasal olarak mümkün olsaydı onunla evleneceğini açıklamıştı. "O benim için dünyanın merkezi."
Choupette zamanla şımartılmış bir evcil hayvan olmanın ötesinde ticari bir güç haline geldi.
Shu Uemura gibi güzellik markaları ve Alman otomobil üreticisi Opel ile yaptığı reklam kampanyalarından 2,2 milyon sterlinin üzerinde gelir elde ettiği ve hiçbir zaman evcil hayvan maması markalarını desteklemeyeceği açıklandı.
Choupette, The Private Life of a High-Flying Fashion Cat kitabına ilham oldu ve Vogue başta olmak üzere sayısız moda dergisinin sayfalarını süsledi.
Halen 267.000 Instagram takipçisi, bir menajeri ve Lagerfeld'in "tüylü varisi" olarak anıldığı X ve Facebook'ta önemli bir varlığı var (Lagerfeld'in kendisi de onu "şımarık, zengin bir kız" olarak tanımlıyordu).
Tasarımcının 2019'daki ölümünün ardından, Choupette'in vasiyetinde adının geçtiği ve muhtemelen 150 milyon sterlinlik servetinin bir kısmını miras alacağı söylentileri yayıldı.
Bugün, ünlü, lüks ve mirası yeniden tanımlayan ve zirveye tırmanan bir kedi olarak sevgiyle hatırlanan kalıcı bir savurganlık sembolü olmaya devam ediyor.
Ve şimdi de Hublot'nun "Onu Sahiplenmesine" yardımcı oluyor.
Saat üreticisi, Choupette'in "haute yaşam tarzı ve filtresiz kişiliğiyle tanınan bir kültürel ikon" olduğunu ve "hem kendisini hem de Hublot'yu tanımlayan özgüven ve radikal bireyselliği kutlayan bir kampanyaya imza attığını" belirtiyor.
Kim bilir, belki Choupette Hublot saatlerine de ilham verir.
Belki bir Spirit of Big Fang, bir MP-05 LaFurrari veya bir Classic Fusion Purrluti?
hublot.com