Kültür

Paris Moda Haftası’nı Özetlemek Gerekirse

Paris Moda Haftası’nı Özetlemek Gerekirse

24 Ocak 2024

Louis Vuitton

1 / 7

Louis Vuitton

Yazı Begüm Koçer

Louis Vuitton'un kreatif direktörü Pharrell Williams, Hong Kong'daki Pre-Fall 2024 defilesinin ardından Paris'te Sonbahar/Kış 2024 koleksiyonu için sıra dışı bir vitrin sergiledi. Bu kez Williams, Amerikan Batı tarzını keşfederken en çok öne çıkan kovboy estetiğiydi. Bu yepyeni koleksiyonda kreatif direktör, denim ve renkli işlemelerden çeşitli unsurların vurgulandığı Amerikan gardırobundaki iş kıyafetlerine odaklandı. Boncuk ve işlemelerle süslenmiş kovboy gömlekleri ve iş kıyafeti siluetleri, işlemeli trençkotlar ve denim ceketler, yama işi blazer'lar, kürk mantolar, bomber ve deri ceketler, bordo, kahverengi, haki tonlarında takımlar ve monogram takımlar, beyaz ve siyah parçalar, Louis Vuitton'un yeni koleksiyonunu oluşturdu.

Dior

2 / 7

Dior

Dior'un kreatif direktörü Kim Jones, Sonbahar/Kış 2024 koleksiyonu için Paris'te podyumuna baleyi taşıdı. Markanın tasarım mirasından ilham alan koleksiyon, Dior'da yetişen efsanevi tasarımcı Yves Saint Laurent'ın kendine özgü hacimlere, yırtmaçlara, pililere ve yakalara odaklanarak eve getirdiği terzilik mirasına da yeni bir bakış sunuyor. Bale kültürüne gönderme yapan tasarımlar -özellikle de bale ayakkabıları, Jones'un yaratıcı vizyonunu, dans sanatıyla kusursuz bir şekilde harmanlayarak yeni maskülen yorumuyla yeniden tanımlıyor. Kruvaze takım elbiselerden transparan tişörtlere, rengarenk hırkalardan bol trençkotlara, fermuarlı yün tulumlardan vücuda oturan fitilli örgülere kadar koleksiyon, "sadeliğin işlevsellikle buluşması" fikrini ortaya koyuyor. Aksesuarlara gelirsek, kamera çantaları da dahil olmak üzere yumuşak bir şekilde tasarlanmış kullanışlı çantalar, markanın ikonik unsurlarını güçlendirdi.

Loewe

3 / 7

Loewe

Jonathan Anderson, Loewe'nin yeni koleksiyonu için Kaliforniya Üniversitesi'nde resim ve çizim profesörü olan ve popüler kültür imalarını belirsiz referanslar ve alıntılarla birleştirmesiyle tanınan, Amerikan sanatçı Richard Hawkins ile iş birliği yaptı. Sonbahar/Kış 2024 koleksiyonu, önceki sezonlarda görülen canlı renk paletlerini yansıtmaya devam ediyor. Ürün yelpazesinde kareli gömlekler, denim tulumlar, pullu deri montlar, baskılı hırkalar, fitilli örgülerin yanı sıra boncuklu pantolonlar ve çantalarla, ceketlerin içinde yaratıcı bir şekilde sergilenen renkli polo gömlekler de yer alıyor ve geleneksel siluetlere ve cesur renk kullanımına yeni bir boyut kazandırılıyor.

Hermès

4 / 7

Hermès

Hermès, sessiz lüks trendini nasıl mükemmelleştireceğini bilen bir marka. Markanın kreatif direktörü Véronique Nichanian da Sonbahar/Kış 2024 için çok yönlülüğe öncelik veren bir koleksiyon sundu. Tüvit ve yün kombinasyonu İngiliz kırsal estetiğini çağrıştırırken, deri vurguların eklenmesi daha keskin bir estetik sunuyor. Giyimden bahsetmişken, dar kesimler takım elbise siluetlerini tanımlamaya devam ediyor. Dış giyim klasikleriyse yeni deri detaylarla geliyor. Kemerli uzun deri montlar ve karışık desenli trikolar da sunumun öne çıkan parçalarından sadece bazıları. Dikkat çeken aksesuarlar arasında timsah derisi kemer ve botlar, kaşmir bereler ve kanvas balıkçı şapkalar yer alıyor. Renk paleti, toprak yeşili ve soluk mor tonları içeren tozlu griler, klasik siyah ve kahverengi etrafında şekilleniyor.

Valentino

5 / 7

Valentino

Kreatif direktör Pierpaolo Piccioli, Valentino'nun dört yıllık bir aradan sonra erkek giyimine dönüşünü, Paris Moda Haftası'nda yeni bir koleksiyonla kutladı. Le Ciel adındaki koleksiyon, "erkekliği çevreleyen çağdaş ideallerin süregelen bir yansıması" fikrini ortaya koyuyor. Ünlü tasarımcı, fikirleri ve idealleri iletme aracı olarak koleksiyon için yine tek bir renk belirlerken, parçaların çoğu geleneksel olarak erkekliğin sembolü olarak kabul edilen saf mavi renkte. Bu koleksiyonla Piccioli, bu kinayeyi yeniden ele alıyor ve modern insanı çevreleyen söylemin yeniden değerlendirilmesine yol açıyor. Çok cepli trençkotlar, bowling gömlekleri, pullu ceketler, örgü üstler, büyük beden ceketler ve blazer'lar podyumda dikkat çeken parçalardan bazılarıydı.

Kenzo

6 / 7

Kenzo

Kenzo'nun kreatif direktörü Nigo, Paris Moda Haftası'ndaki defilesinde Paris ile Tokyo arasındaki bağlantıyı sürdürürken paltolarda geleneksel tatami mat baskısını kullanmaya devam etti. Bunun yanı sıra, Asya genelinde ambalaj kumaşlarında bulunan ve popüler bir motif olan karakusa desenini tasarımlarında yeniden yorumladı. Desenler ve baskılar spor çantalarında, çok cepli ceketlerde, yünlü eldivenlerde, havacılarda ve Nigo'nun imzası niteliğinde olan yeniden yapılandırılmış denim iş kıyafetlerinde görüldü.

Balmain

7 / 7

Balmain

Olivier Rousteing, 1980'lerin enerjisini 2024'e taşıdığı koleksiyonuyla erkek modasına resmi olarak dönüş yaptı. Tasarımcının genel olarak kullandığı parlak renkleri, cesur baskıları, metalikleri ve süslenmiş siluetleri bir düşünün. Evet, Rousteing yeni koleksiyonunu sergilediği defilesindeki tasarımlarda gözleri ve dudakları ön plana çıkardı. Defile, çarpıcı görselleri çerçeveleyen siyah yakalarla vurgulanan, kolları büyük gözlerle süslenmiş bej taşlı kruvaze bir ceketle başladı. Tişörtler, blazer'lar, trençkotlar ve pantolonlarda da belirgin dudak baskıları yer alıyordu. Ayrıca tercih edilen renk paleti, koleksiyonun tanımlanmasında önemli bir rol oynadı. Sarı, açık mavi, pastel pembe, neon turuncu, metalik altın ve siyah gibi tonlar moda haftasına farklı bir hava kattı.

Daha Fazlası

James Cameron ile “DERİNLERDE”…

“Veni Vidi Mansi – Sessizliğin Yankısı” Ferit Yazıcı’dan Göç, Hafıza ve İnsanlık Üzerine Bir Heykel Sergisi

Dünyaca Ünlü Sanat Zirvesi İstanbul'da

No. 14, Bishop’s Stortford: Tarih ve Modernliğin Buluştuğu Ödüllü Bir Dönüşüm