Kültür

Tarafını seç!

Tarafını seç!

14 Şubat 2018

Tarafını seç!

1 / 5

Tarafını seç!

Lafı hiç dolandırmadan soralım; sürücüsüz otomobilleri gerçekten istiyor muyuz?

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Son yıllarda otomotiv sektörünün yoğunlaştığı konuların başında otonom sürüş ve sürücüsüz otomobiller geliyor. Onlarca marka pastadan daha büyük payı alabilmek için birbirleriyle yarışıyor. Sürücüsüz otomobilleri ya da sürücüye neredeyse hiçbir iş bırakmadan yol alan araçları trafikte hayal etmesi insanlara ilginç geliyor olabilir, ama gerçekten böyle bir araca sahip olmak ister miyiz? İşte burası biraz karışık gibi. Biraz sonra okuyacağınız satırlarda Nissan ile Renault markalarının otonom sürüş ve sürücüsüz otomobil konusunda yaptıklarından birer örnek anlatacağım.

Tarafını seç!

2 / 5

Tarafını seç!

Daha sonra Volvo'nun İsveçli ailelerle yaptığı otonom sürüş projesinden bahsedeceğim. Ama en sonunda kafamızı karıştıracak bir bilgiyi paylaşacağım. Mazda'nın yaptığı geniş çaplı bir araştırmanın sonucu şöyle; sürücülerin %66'sı sürücüsüz otomobiller yaygınlaşsa bile geleneksel araç kullanmaya devam etmek istediklerini belirtti. Ne dersiniz; otomotiv dünyası boşa mı kürek çekiyor? Konuya dair ilk örneğimizi "Mobilitenin geleceğini şekillendiriyoruz." diyen Nissan'dan verelim. Marka, kısa bir süre önce sürücüsüz taksi çözümü Easy Ride'ı tanıttı.

Tarafını seç!

3 / 5

Tarafını seç!

Yapılan açıklamaya göre yapay zekâ, internet, otonom sürüş ve 'Nissan Intelligent Mobility' özellikleriyle donatılan Easy Ride, 2018'in Mart ayından itibaren deneme sürüşlerine başlayacak ve 2020'den itibaren yollarda olacak. Peki, tam olarak nedir bu Easy Ride? Şöyle ki; Nissan ve DeNA markalarının birlikte geliştirdikleri yeni robot-taksi mobilite çözümüne yönelik marka diyebiliriz. Otonom sürüş teknolojisinden faydalanan yeni bir mobilite hizmeti geliştirmek için iş birliği yapan şirketler, DeNa'nın internet ve yapay zekâ alanındaki deneyimler ile Nissan'ın Inteligent Mobility vizyonu kapsamında yer alan otonom sürüş, elektrikli araç ve bağlanabilirlik gibi kavramlarını birleştirmeyi amaçlıyor.

Tarafını seç!

4 / 5

Tarafını seç!

Bu iş birliği kapsamında, 'daha fazla hareket özgürlüğü' konseptiyle hareket eden Easy Ride, robot-taksi ile istediği yere dilediği zaman özgürce seyahat etmek isteyen herkese hitap edecek. Sistem, kullanıcılara hedef belirlemekten araç teminine ve ödemeye kadar tüm süreçleri tek bir noktada toplayan bir mobil uygulama da sunuyor. Sistem ayrıca kullanıcılara ilgi alanlarına uygun yerel hedefler veya gezi rotaları önerebiliyor. Nissan ve DeNA birden fazla dil seçeneği sunmayı ve müşteri güvenliğini sağlamak için uzaktan izleme sistemi kullanmayı da planlıyor.

Tarafını seç!

5 / 5

Tarafını seç!

Easy Ride, mevcut ulaşım çözümlerini destekleyen yeni bir altyapı seçeneği olarak hizmete sunulacak. Bu yıl otonom bir araç kullanarak teknik saha testi başlatan Nissan ve DeNA, Mart ayında gerçekleştirilecek saha testi katılımcılarını 15 Ocak itibariyle Easy Ride web sitesi üzerinden işe aldı. Testler 5 ila 18 Mart 2018 tarihleri arasında Japonya'nın Yokohama kentinin Minatomirai bölgesinde gerçekleşecek. Kim bilir belki de beş yıl sonra telefonunuzdaki uygulamadan sürücüsüz bir taksi çağırabileceksiniz. Biraz ürkütücü değil mi?

Daha Fazlası

James Cameron ile “DERİNLERDE”…

“Veni Vidi Mansi – Sessizliğin Yankısı” Ferit Yazıcı’dan Göç, Hafıza ve İnsanlık Üzerine Bir Heykel Sergisi

Dünyaca Ünlü Sanat Zirvesi İstanbul'da

No. 14, Bishop’s Stortford: Tarih ve Modernliğin Buluştuğu Ödüllü Bir Dönüşüm