Sarı fırtına Renault Megane RS
2.0 litre motor, 265 beygir güç, üç seçenekli elektronik denge programı, kilitli diferansiyel, Brembo frenler, Recaro spor koltuklar, kırmızı F1 çıtası ve dahası… Karşınızda, Renault Megane RS!
03 Aralık 2014

Dışarıdan bakıldığında standart bir Megane hatchback'ten; kırmızı detaylı 19 inçlik jant, ön tampondaki kırmızı F1 çıtası ve kırmızı fren kaliperleri gibi detaylarla ayrılan aracın esas devrimi görünüşte değil, performansta diyebilirim. Tahmin ettirdiklerinin fazlasını sunmayı başaran Megane RS, agresifl iğiyle gerçekten şaşırtıyor. Dışarıdan baktığınızda "Standart bir Megane'dan biraz daha fazla hızlı herhalde, başka fark yok." diyebilirsiniz, ama kokpite geçtiğinizde durumun hiç de o kadar basit olmadığını anlıyorsunuz. Öyle ki; start düğmesine bastığınızda başlayan etkileyici performans, gaz pedalına yüklendiğinizde doruğa ulaşıyor.
Renault Sport'un Megane'a yaptığı dokunuş gerçekten yine müthiş sonuç vermiş. Altı saniyede 100 km/s hıza ulaşan araç, virajlara adeta yapışarak giriyor ve rahatça çıkıyor. Motor şanzıman uyumu gayet başarılı, gaz pedalı tepkileri oldukça hızlı; yani spor bir otomobilde canınızı sıkacak hiçbir aksaklık yok. Üstüne üstlük sizi sarpa saran Recaro spor koltuklar, kırmızı dikişli direksiyon simidi ve vites topuzu, RS monitör, gösterge ekranının ortasında ve ön konsolun sağ tarafında büyük puntolu Renault Spor amblemiyle sizi daha da havaya sokuyor. Son zamanlarda otomotiv dünyasında moda haline gelen sarı rengiyle de dikkat çeken otomobilin standart bir Megane Hatchback ile aynı aileden olduğuna inanmak zor.
Yazı: Onur Akçay