Geçmişten gelen sporcu
Japon üreticinin sporcu ruhuna saygı duruşu özelliğini taşıyan modeli GT 86, hem Toyota’nın spor otomobilleri üretimindeki geçmişten gelen genlerini taşırken, günümüzün modern teknolojilerini de bünyesinde barındırarak güzel bir karışım oluşturmuş.
Giriş Tarihi: 08.10.2014
10:14
Güncelleme Tarihi: 08.10.2014
12:37
Yazı: Özerk Ihlamur
Boxer motor, arkadan itiş… Bu iki özellik bile Japon spor otomobilleri hayranlarının tüylerini diken diken etmeye yetecektir. Günümüzde otomobil endüstrisi için yapılan en büyük eleştirilerden biri de ticari kaygıların artmasıyla birlikte artık bütün üretilen otomobillerin birbirine benzemiş olması. Gerçekten de sokağa çıktığınızda birbirine benzeyen o kadar çok otomobil var ki, ancak logolarına baktığınız zaman ayırt edebiliyoruz. Sırf bu sebeple bile saygı duyulacak bir otomobil var karşımızda. Toyota GT 86, gerçekten de farklı bir otomobil. Kendisiyle kısa bir beraberliğimiz olmasına rağmen caddelerde tüm gözler üzerimizdeydi. Egzozlarından gelen o güzel melodi bile kulağımıza yerleşmiş olan o dizel motorların kötü sesini biraz olsun unutmamızı sağladı.

Toyota GT 86'nın kaputunun altında 200 HP güç ve 205 Nm tork üreten 2.0 lt'lik 4 silindirli bir boxer motor var. 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş test otomobilimiz, kullanım konusunda her ne kadar rahat olsa da böyle bir otomobilde manuel şanzımanın tadı bir başka olurdu.. Neyse ki aracı almak için showroom'a gittiğinizde manuel şanzıman seçeneğinizde mevcut.

Biraz da aracın teknik verilerinden bahsetmek gerekirse; Toyota GT 86, 0'dan 100 km/s hıza çıkmak için 8.2 saniyeye ihtiyaç duyarken aracın son hızı 210 km/s. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri ise, 7.1 lt/100 km olarak verilmiş .Tabi böyle bir araç kullanırken bu test tüketim verisini tutturmak pek de mümkün olamıyor. Ama yine de 2.0 litrelik 200 HP güç üreten bir araç için yakıt tüketimine makul diyebiliriz. Toyota GT 86'yı otomatik şanzımanlı olarak satın almak isterseniz 61.100 Euro + 1.490 TL'yi, manuel şanzımanlı almak isterseniz de 58.160 Euro + 1.490 TL'yi gözden çıkarmanız gerekli . Toyota'nın her ne kadar kardeşi de olsa aslında en büyük rakibi olan Subaru BRZ'nin 50.000 TL daha pahalı olması Toyota GT 86'yı daha çekici kılıyor.
Boxer motor, arkadan itiş… Bu iki özellik bile Japon spor otomobilleri hayranlarının tüylerini diken diken etmeye yetecektir. Günümüzde otomobil endüstrisi için yapılan en büyük eleştirilerden biri de ticari kaygıların artmasıyla birlikte artık bütün üretilen otomobillerin birbirine benzemiş olması. Gerçekten de sokağa çıktığınızda birbirine benzeyen o kadar çok otomobil var ki, ancak logolarına baktığınız zaman ayırt edebiliyoruz. Sırf bu sebeple bile saygı duyulacak bir otomobil var karşımızda. Toyota GT 86, gerçekten de farklı bir otomobil. Kendisiyle kısa bir beraberliğimiz olmasına rağmen caddelerde tüm gözler üzerimizdeydi. Egzozlarından gelen o güzel melodi bile kulağımıza yerleşmiş olan o dizel motorların kötü sesini biraz olsun unutmamızı sağladı.

Toyota GT 86'nın kaputunun altında 200 HP güç ve 205 Nm tork üreten 2.0 lt'lik 4 silindirli bir boxer motor var. 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş test otomobilimiz, kullanım konusunda her ne kadar rahat olsa da böyle bir otomobilde manuel şanzımanın tadı bir başka olurdu.. Neyse ki aracı almak için showroom'a gittiğinizde manuel şanzıman seçeneğinizde mevcut.

Biraz da aracın teknik verilerinden bahsetmek gerekirse; Toyota GT 86, 0'dan 100 km/s hıza çıkmak için 8.2 saniyeye ihtiyaç duyarken aracın son hızı 210 km/s. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri ise, 7.1 lt/100 km olarak verilmiş .Tabi böyle bir araç kullanırken bu test tüketim verisini tutturmak pek de mümkün olamıyor. Ama yine de 2.0 litrelik 200 HP güç üreten bir araç için yakıt tüketimine makul diyebiliriz. Toyota GT 86'yı otomatik şanzımanlı olarak satın almak isterseniz 61.100 Euro + 1.490 TL'yi, manuel şanzımanlı almak isterseniz de 58.160 Euro + 1.490 TL'yi gözden çıkarmanız gerekli . Toyota'nın her ne kadar kardeşi de olsa aslında en büyük rakibi olan Subaru BRZ'nin 50.000 TL daha pahalı olması Toyota GT 86'yı daha çekici kılıyor.