Küçük canavar: Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo’nun ele avuca sığmayan modeli MiTo QV, tasarımından kişiselleştirme seçeneklerine kadar farklı bir model arayanlara göz kırpıyor.
24 Ocak 2016
Yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak 2008 yılında gerçekleşen dünya lansmanında tanıştığım Alfa Romeo MiTo ile o günden bu yana seviyeli bir ilişkimiz var. Birbirimizin dilinden iyi anlıyor, gayet rahat bir şekilde iletişim kuruyoruz. Hatta geçen yıl İtalya'nın ünlü Balocco Pisti'nde yaptığımız dans, hâlâ kulislerde dedikodu malzemesi olmaya devam ediyor. Hal böyle olunca İstanbul caddelerinde de arzı endam etmeden olmazdı. Yağmurlu bir sonbahar gününde MiTo ile tekrar buluştuk, İstanbul'u arşınladık; yetmedi şehir dışına çıktık. Çok keyifl i günler geçirdik, ama en güzel anlarımızın arasında Adapazarı'nda yediğimiz ıslama köfte ve kaymaklı-tahinli kabak tatlısının olduğu dakikaları hâlâ unutamıyoruz. Neyse, daha fazla detay vererek yazıyı okuyan ekip arkadaşlarımın motivasyonunu düşürmek, hayat enerjilerini almak istemiyorum. Bu nedenle, MiTo'nun özelliklerine geçiyorum.

Milano'da tasarlanıp Torino'da üretildiği için iki şehrin imzasını vurgulayan MiTo, gerçekten farklı bir seçenek. Özellikle de dört yapraklı yonca anlamına gelen QV (Quadrifoglio Verde) versiyonu sınıfına göre oldukça etkileyici bir araç. İddiasız görünüme sahip, tasarımıyla heyecan vermeyen, sınırlı alanının dışına çıkamayan modellerin aksine üst sınıfına dahi sinirli bakışlar atmayı başaran Alfa Romeo MiTo QV'de, 1.4 litre Multiair 170 beygir gücünde benzinli bir motor görev yapıyor. Daha kontak anahtarını çevirdiğiniz ilk anda; "Bu kadar küçük boyutlu bir araçtan nasıl böyle güzel bir motor sesi çıkıyor!" dedirten MiTo QV'nin egzozundan çıkan patlama sesleri sürüşü daha da zevkli hale getiriyor. 6 ileri otomatik TCT şanzımana sahip aracın gaz pedalına yüklendiğinizde yarım saniyelik beklemenin ardından müthiş bir güç geliyor.
Özellikle 2.000 devirden sonra 170 beygir gücü her saniye daha iyi hissediyorsunuz. Aracın yol tutuşu gayet tatminkâr. Önden çekişli MiTo, ani kalkışlarda dahi gücünün büyük bölümünü yere vermeyi başarıyor. Islak zeminde sert hızlanmalarda sık sık çekiş kontrol sistemi devreye girse de hızlanmasını sürdürmeye devam eden MiTo performans açısından olumlu notu hak eden bir araç. Otomobilde küçük detaylarda bile kişiselleştirme yapılabiliyor. Örneğin; MiTo'da ön ve arka far çerçevelerini, kapı aynası kaplamasının rengini ve işlemelerini; hatta tavanın rengini kişiselleştirmek mümkün. Ama inanın birçoğuna ihtiyaç bile duymayabilirsiniz. Çünkü araç gerçekten çok ilginç tasarım çizgilerine sahip. Özetle; evet, Alfa Romeo MiTo QV, 4 metre uzunluğunda tek kapı bir otomobil, arka koltuklarda uzun boylu yolculara çok rahat yolculuklar sunmuyor, ama iki kişilik kullanımlar için segmentinin en değişik ve iyi seçeneklerinden olduğu kesin.
Onur AKÇAY