İki modern nokta ve bir doğru: GIORGIO ARMANI
80. yaş gününü kutlayan efsanevi tasarımcı Giorgio Armani, Armani İmparatorluğu' nu kuralı 40 yıl oluyor. Yani 40 yıdır, dünyanın dört bir yanından insanın gardıroplarına en 'cool' parçaları taşıyor...
Milano'nun en büyük departmanlı mağazası La Rinascente'de vitrin tasarımcısı olarak iş bulur. Ardından, mağazada satış danışmanı olarak çalışır. 1960'ların ortalarında Cerruti 1881'i büyükbabasından devralmış olan Nino Cerruti ile yolları kesişir. Cerruti için erkek koleksiyonu tasarımları yapan Armani, aynı zamanda başka markalar için de koleksiyonlar tasarlar. Kadim dostu ve ortağı olacak olan Sergio Galeotti ile tanışması da bu döneme rastlar. 1973 yılında, Galeotti, Armani'yi, Milano'nun en işlek caddelerinden biri olan Corso Venezia'da ilk ofisini açması için ikna eder. Ofisinde, İtalya'nın en büyük markaları için tasarımlar hazırlar. Floransa'daki Pitti Sarayı'ndaki defilesinden sonra basının ilgisi büyüktür. 1975'te Galeotti ile birlikte Giorgio Armani S.p.A'yı kurarak, tüm enerjisini kendi markasına yöneltir.

İlk koleksiyonu, 1976 İlkbahar-Yaz erkek giysilerinden oluşur.Aynı sezon için kadın giysileri de tasarlamayı ihmal etmez. Doğru üretim ağı anlaşmalarıyla Giorgio Armani, genişlemeye başlayan bir markaya dönüşür ve farklı pazarlara yönelir. 1979'da, ABD'ye 'Mani' adlı bir markayla giriş yapar. Bunu, iç giyim, plaj ve aksesuar koleksiyonları izler. Armani görünüşünden sonra sırada artık 'Armani kokmak' vardır ve L'Oréal ile anlaşarak çeşitli parfümlere imza atar. Birbiri ardına açılan mağazalar, daha genç ve daha uygun fiyatlarda yaratılan Emporio Armani markası için de açılır. Bu yeni demografi , Armani'ye başka reklam kampanyalarına yönelmesi gerektiğini düşündürür. Daha provokatif reklam kampanyaları yanında Armani, sinemanın etkisini de keşfetmiştir. Film sektöründe yer edinmek için kostüm tasarımına yönelir. 1980 yapımı, Amerikan 'Jigolo' filminin başrolünde Richard Gere gri Giorgio Armani takım elbiseleri içinden seçim yapamaz, hepsini bir yatağa bırakır. Filmdeki şıklığın sebebi Giorgio Armani'dir. Devamında Kevin Costner'lı 'The Untouchables' filmi ve dahası gelir. Filmlerdeki jilet gibi beylerin takım elbiseleri, artık etiketleri görünmese de akıllarda zaten Giorgio Armani'dir.
1985'te yol arkadaşı Galeotti'yi kaybetse de Armani İmparatorluğu'nu büyütmeye devam eder. Amerikan halkına tasarım ürünleri uygun fiyata sunan Armani Exchange lanse edilir, Çin'de mağazalar açılır ve gözlükten kol saatine, kozmetikten ev tekstiline kadar aklınıza gelebilecek her kategoride ürünler tasarlanır. Koleksiyonlarında asimetriden yararlanan, modern çizgide tasarımlar yapan Giorgio Armani'nin kendi adıyla bıraktığı iz, daha spor tasarımlarla Emporio Armani adıyla devam ederken, bu parçalardan dolabına ekleyen erkekler şüphesiz bulundukları ortamların en cool adamları oluyor.
Esquire Dergisi'nin Ağustos 2014 sayısından alınmıştır.