Kültür

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

15 Mart 2016

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

1 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

2011 yılında ortaya çıkan Ferrari FF (Ferrari Four) modeli, bir anda tozu dumana katmıştı. İsmini otomobilin dört koltuklu ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olmasından alan FF, Ferrari tutkunlarını adeta ikiye bölmüştü. Fakat gördük ki; Ferrari gidişattan memnun ve bu sınıftan vazgeçmeyecek.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

2 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Bu nedenle GTC4Lusso, sadece yeni bir model değil, Ferrari’nin gelecek stratejilerinden de önemli ipuçları veren bir otomobil. Detaylara geçmeden öncelikle şunu belirtmeliyim ki aracın ismi ilk bakışta bir garip geliyor, ama birkaç model adının harmanlanmasından doğması önemli bir işaret.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

3 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Adını; 330 GTC, Enzo Ferrari’nin favorilerinden biri olan 330 GT ve 250 GT Berlinetta Lusso gibi ünlü selefl erinden esinlenerek alan Ferrari GTC4Lusso, tasarımıyla da dikkat çekiyor.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

4 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Ön taraftan bakıldığında çamurluğun yarısına kadar uzanan farlar ve yeni ön ızgara, yan taraftaysa 330 GTC’yi hatırlatan hava girişleri ve yeni tasarım jantlar ilk göze batan noktalar arasında. FF modeliyle kıyasladığımızda daha sert hatlara sahip olan GTC4Lusso’nun arka tasarımı son derece şık.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

5 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Ferrari fanatiklerinin bu yeni modelde en fazla sevecekleri tasarım detaylarının başında uzun zaman sonra karşımıza çıkan ikiz arka farlar gelecektir.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

6 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Tavana monte arka rüzgârlık ve yeni üç kanatlı difüzör hemen dikkat çekiyor. Üçüncü stop lambasının saklandığı, çamurluktan başlayan ve bagaj kapağının üzerinden devam ederek diğer çamurluğa ulaşan tasarım çizgisinin arka bölüme kattığı hareket okullarda ders niyetine okutulabilir. Bir çizginin neleri değiştirebileceğini gösteren en önemli örneklerden birini yeni Ferrari GTC4Lusso’nun arka bölümünde görüyoruz.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

7 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Otomobil kokpiti, sürücü ve yolcu için sürüş deneyimini zenginleştirmekiçin tasarlanmış. Öyle ki; yolcuya, bir çok işleve sahip, opsiyonel bir ekran sunan çift kokpit tasarımı Ferrari GTC4Lusso’nun temsil ettiği ilklerden birini oluşturuyor. GTC4Lusso ile ayrıca 10.25 inçlik dokunmatik HD ekrana sahip yeni bilgi-eğlence platformu da ilk kez tanıtıldı.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

8 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Performans konusundaysa söylenecek çok şey var. Ferrari GTC4Lusso’nun 12 silindirli motoru 8.000 d/d’da 690hp güç üretiyor. 2.6 kg/hp’lik güç-ağırlık oranına sahip araç, ilk defa arka tekerlekten yönlendirmeyle entegre edilen Ferrari patentli 4RM Evo dört çeker sistemini kullanıyor.
Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

9 / 9

Türkiye' de 1 tane olucak: Ferrari GTC4Lusso

Araç, Ferrari’nin patentli ‘Yanal Kayma Kontrol Sistemi’nin evrimleşmiş son hali olan, elektronik diferansiyelin yanı sıra SCM-E amortisörlere güçlendirilerek yeniden patentlenen dört çeker ve yönlendirme sistemine sahip. Kısacası sürücünün 690 beygirlik gücü hissetmesi ve yola yansıtabilmesi için bütün mühendislik hünerleri gösterilmiş.

Daha Fazlası

James Cameron ile “DERİNLERDE”…

“Veni Vidi Mansi – Sessizliğin Yankısı” Ferit Yazıcı’dan Göç, Hafıza ve İnsanlık Üzerine Bir Heykel Sergisi

Dünyaca Ünlü Sanat Zirvesi İstanbul'da

No. 14, Bishop’s Stortford: Tarih ve Modernliğin Buluştuğu Ödüllü Bir Dönüşüm