Parlak İcat
10 Haziran 2015
1 / 6
Parlak İcat
Crossover segmentinde de işler karışık.
Dizel motor ve otomatik şanzıman
kombinasyonu çok popüler. 2008’in 1.6 e-HDi motoruyla otomatik şanzıman alınabiliyor. Ama manuel şanzımanlı test aracımız otomatik şanzıman
konforuyla değil, Grip Control sistemiyle öne çıkıyor.
2 / 6
Parlak İcat
Peugeot’nun elektronik çekiş kontrol
sistemi olan Grip Control, bütün araçlarında standart olarak sunulmuyor.
3 / 6
Parlak İcat
2008 ailesinde sadece 1.6 e-HDi motor ve manuel şanzımanla alınabiliyor. Active ve Allure donanımlarında sunulan bu sistemle M+S tipte lastik beraber geliyor. Sürekli değişen yol koşullarından oluşan bir rotanız
var ise bu sistem size uygun.
4 / 6
Parlak İcat
Örneğin Kartepe’ye tırmanırken, otoyolda normal çekiş ile ilerleyip, tırmanya başlarken karşınıza
çıkabilecek çamurlu zeminden Grip
Control’deki uygun özelliği seçerek yolunuza devam edebilirsiniz. Karlı zemine geldiğinizde dairesel kumanda sizin bir hareketinizle sürüş modunu değiştirebilir. Olur da dik bir yamaçta kalkış yaparken aracınız tutunmada sorun yaşarsa ESP’nin
devredışı olduğu modla ilerleyebilirsiniz. Yakıt ekonomisiyle göz dolduran 1.6
e-HDi’ın 230 Nm’lik yüksek torku, ileri 5 vitesli manuelin belirgin vites geçişleri hızlanma tecrübesiyle de keyifli.
5 / 6
Parlak İcat
6 / 6