Daha Hızlı Güçlenin Daha Yavaş Yaşlanın

GİRİŞ : Vücudunuzu nasıl kullanmalısınız?

Ben bir doktorum. Bu nedenle, vücudumuzun 20’li yaşlardan itibaren nasıl bir yola girdiğini iyi bilirim. Vücudunuz, 20’lerindeyken yeni bir otomobile benzer. Eğer biraz merdiven çıkarsanız ve her gün bir şişe içkiyi devirmezseniz; bu otomobil, yıllar sonra hâlâ kullanılabilir bir hâlde olabilir. Ancak onu kötü kullanırsanız, otomobilinizin bir hurdaya dönüşmesi kaçınılmazdır. Aslında 20’li yaşlar, sağlıklı bir 70’ler için çalışmalara başlamanız gereken yaşlardır. Çünkü 70’inize geldiğinizde, birden sigara içmeyi bıraksanız ve hatta spora başlasanız dahi; tüm yaşamınız boyunca sağlıklı bir hayat sürmediyseniz, bunların hiçbir anlamı yok demektir. Sonrasında, 30’lu ve 40’lı yaşlara gelirsiniz. Bazı şeyler değişmeye başlar. Mesela vücudunuzdaki testosteron oranı yavaş yavaş düşer. Buna karşılık ise, kolesterolünüz yükselmeye başlar. Bunca zaman, yedikleriniz, size kilo olarak geri dönmüyordu; değil mi? Oysa bu yaşlarda, metabolizmanız yavaşlamaya başlar ve çok yemeseniz dahi kilo alırsınız. Yaş ilerledikçe, işin içine bir de genetik girer. Belki de büyük büyükbabanız, kolon kanserinden vefat etmişti... Bu durumda, eğer kolonoskopi yaptırmak için 50 yaşına kadar beklerseniz; sonradan pişman olabilirsiniz. Unutmayın; bir şeyi bozmadan kullanmaya çalışmak, onu, bozulduktan sonra tamir etmekten daha kolaydır. Benim felsefem, problemleri oluşmadan önlemek... Sonraki sayfalarda bunun yollarını paylaşıyor olacağım.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.