Asil kan: Volvo S60
Okuyucularımızdan gelen isteklere bakılırsa sürüş izlenimi sayfalarımızda görmek istediğiniz modellerden biri de Volvo S60. Uzun süredir hakkında yazmak istediğim aracı bekletmemin nedeni, volvo’nun otomobili yeni motoruyla birlikte satışa sunmak için gün saymasıydı. Yani en yeni motor, donanım ve teknolojiyle harmanlanmış bir S60’ı kullanmak ve anlatmak istedim.
Birkaç ay önce Almanya Münih'te katıldığım Volvo Drive-E kış test sürüş etkinliğinde tanıştığım yeni motor ve donanımların büyük çoğunluğunun test aracında bulunması da ayrı bir şans diyebilirim. Tabii ki, bu durum aracın 132 bin TL olan baz fi yatını ciddi olarak artırıyor, ama "Gülü seven dikenine katlanır." misali önemli güvenlik ve konfor ekipmanlarını araçlarına ekletmek isteyenleri üzeceğini düşünmüyorum. Kullandığım 'Advance' donanım seviyesindeki S60'ta, markanın beklentisinin yüksek olduğu yeni güç ünitelerinden dizel D4 motor görev yapıyor. Araçtaki başka bir özellikse tabir-i caizse 'tıkır tıkır' çalışan yeni 8 ileri otomatik şanzıman. Hal böyle olunca ilk akla gelen soru "Acaba uyumları nasıl?" oluyor. İşte yeni D4 motor ve yeni şanzımanın uyumunu merak edenler için cevabım; argo tabirle "Cuk!" oturmuş. Hızlanma sırasında gaz pedalına yüklendiğiniz anda motordan aldığınız cevap, şanzımanın ona sanki yıllardır birlikte oynayan forvetler gibi uyum içinde eşlik etmesini (Yazar burada forvet ismi vermiyor, ama derin futbol bilgisinden dem vuruyor.) gerçekten beğendim. Volvo S60 D4, çok şık, ama bir o kadar mütevazı bir araç. Yani sunduklarıyla dışarıdan vadettikleri arasında fark var gibi geliyor bana. Otomobil, misafi rlerine hem güvenlik hem de konfor açısından o kadar üst düzey seçenekler sunuyor ki; bunu direksiyon başına geçmeden, onunla seyahat etmeden, sadece dış görünüşten anlamak mümkün değil. Bu nedenle Volvo S60 ile yolculuk eden herkes araçla ilgili övgü dolu cümleler kuruyor.

OTOMATİK FRENLİ ÇARPIŞMA UYARISI VE YAYA – BİSİKLET ALGILAMASI
Sistem şöyle çalışıyor: Aracın ön ızgarasının arkasındaki 150m menzile sahip bir radar sensörü önünüzde seyreden araçla olan mesafeyi sürekli olarak izliyor ve ön camın arkasındaki dijital bir kamera da önünüzde hangi nesnelerin olduğunu belirliyor. Aracınızın önüne aniden bir yaya veya bisikletli fırlar ya da öndeki araç aniden fren yaparsa, sistem ön camdaki yanıp sönen ışıkla birlikte sesli bir sinyalle sizi uyarıyor. Tepki göstermezseniz ve çarpışmak üzereyseniz, tam güçle frenleme devreye giriyor.
Teknik özellikler 181hp – 2.0 litre 400Nm tork
Karma yakıt tüketimi 4.2 litre 0-100 km/s 7.4 saniye
Maksimum hız 225 km/s
Test aracı fiyatı 203.300 TL
Esquire Dergisi'nin Ağustos 2014 sayısından alınmıştır.