Ağır başlı: Hyundai i40
Koreli markanın orta sınıf temsilcisi i40, markanın yeni tasarım felsefesinin izlerini taşıyor.
09 Ekim 2014
Geçmiş yıllarda Hyundai'nin Türkiye'de sattığı en prestijli modeli olan Sonata'nın yerine konumlandırılan i40, Sonata'nın başarısını takip etmek istiyor. Biri benzinli ,diğeri dizel olmak üzere iki adet motor seçeneğiyle satılan i40'ın, 1.6 litrelik benzinli motorlusu konuğumuz oldu. Sadece manuel şanzıman seçeneğiyle satılan benzinli i40'ın otomatik şanzımanlı seçeneği dizel motorlusunda yer alıyor.

135 HP güç ve 164 Nm maksimum tork üreten 1.6 litrelik GDI motor, konfor odaklı olarak çalışıyor. 0'dan 100 km'ye 11.6 saniyede çıkan i40, performans konusunda beklentileri çok fazla karşılayamıyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş motor, fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 6.6 litre yakıt tüketimine sahip. Hyundai'nin son dönemdeki tüm yeni modellerinde yer verdiği yüz ifadesini taşıyan i40, 4.74 metrelik uzunluğuyla sınıfının en heybetli modelleri arasında yer alıyor. Benzinli i40'ın tek donanım seçeneği olan Prime paketi oldukça donanımlı. ABS, ESP,ön, yan ve perde hava yastıkları , yokuş kalkış desteği, deri direksiyon ve vites topuzu , elektrikli sürücü koltuğu, çift bölgeli otomatik klima, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, bluetooth sesli komut sistemi, hız sabitleyici, ön cam buz çözücü, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, 17 inçlik alaşım jantlar, viraj aydınlatması gibi donanımlar standart olarak sunuluyor. Otomatik şanzıman seçeneği sadece 1.7 CRDi dizel motorla birlikte sunuluyor.

Hyundai i40 1.6 GDi 82.100 TL'lik bir fiyat etiketine sahipken, 1.7 CRDİ Otomatik'in fiyatı ise 136.400 TL olarak belirlenmiş.