Özel dikimin şifrelerini çözdü, hazır giyime uyguladı

Özel dikim denilince akla gelen ilk isimlerden biri olan Ferruh Karakaşlı, uzun zamandır koruduğu sessizliğini, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği bir etkinlikle bozdu. Etkinliğin alt metni ise şuydu; "Sanattan ilham alan moda."

Giriş Tarihi: 23.02.2015 13:43 Güncelleme Tarihi: 23.02.2015 13:46

İsmiyle müsemma, 'ilk'lerin buluşması olarak lanse edilen Borusan Oto Dolmabahçe Sahne'de gerçekleşen etkinliğe giderken aslında tam olarak neyle karşılaşacağımızı bilmiyorduk. Bildiğimiz şey, Karakaşlı'nın halihazırda özel dikim üstadı olduğu, zamansız moda kavramını benimseyerek yıllardır erkeklere kalıcı giyim kodlarını aşıladığıydı... Halbuki en büyük niyeti, özel dikim kodlarını, hazır giyime uyarlamaktı. Bu niyetini en iyi şekilde gerçekleştirebilmek için kolları sıvadı.

Özel dikimin giyeni şımartan kısmı, üzerinize ikinci bir ten gibi oturması ve özel detaylarıdır. Farklı düğmeler, değişik astarlar... Karakaşlı, Bunları da hazır giyime uyarlamayı kafasına koydu, esas amacı bu parçaların daha geniş kitlelere ulaşabilmesiydi. Hazır giyime geçmek bu nedenle gerekliydi ve daha uygun fiyatlı, giyenin üzerinde özel dikim hissi uyandıran, hatta bir iki beden küçük gösteren, detaylarda farklılaşan FK Ready koleksiyonu işte böyle oluştu.

Bu koleksiyon Ferruh Karakaşlı tarihinin ilk hazır giyim koleksiyonuydu ve daha farklı şekilde sunulmalıydı. Hatta Karakaşlı'nın farklı bir yönüyle... Borusan Oto Marka Elçisi Yonca Ebüzziya'yla bir sohbetleri sırasında, Karakaşlı'nın uzun süredir resim yaptığı ortaya çıkmıştı. Salzburg'da aldığı resim eğitimini yıllar içinde kendi çalışmalarıyla geliştirmiş, bir sürü eser ortaya çıkarmıştı. İki ismin aklına, bu tabloları, hazır giyim koleksiyonuyla birlikte özel bir enstalasyonda bir araya getirmek geldi. Moda ve sanat... İlhamını sanattan alan moda... Ortaya çıkan Ferruh Karakaşlı erkeği, ne yer, ne içerdi, nasıl bir sanat anlayışına sahipti? Hepsi bu gecede ortaya çıkacaktı. Ve tabii bindiği araç aşikârdı: Yeni motor seçeneğiyle BMW 7 Serisi. Böylece moda, sanat ve teknoloji, Ferruh Karakaşlı'nın 'İlk' adlı projesinde, bir gecede bir araya gelmişti.

Ferruh Karakaşlı'nın özel dikime başlama hikâyesi de oldukça ilginç: Karakaşlı, 1990 yılında Viyana'da yaşadığı dönemde hayran olduğu tüm İngiliz erkek markalarından seçti- ği ürünleri satmak için, White's adlı bir butik mağaza açar. Bu dönemde kendi istediği kalıplarda ceket bulamadığı için kendi kalıplarını çıkartır ve ürettiği ceketleri de White's markası altında satışa sunar. Akabinde mağazasından bir ipek kravatı hediye ettiği Rahmi Koç, ürünleri ve Karakaşlı'nın bahsini ettiği mağazasını çok beğenir, İstanbul- Rumelihisarı'nda ortak bir mağaza açarlar. 1995'te Edward's işte böyle doğar. Yine Avrupa'nın en butik erkek markalarının ürünlerini satan bir mağaza olarak faaliyet gösterir. Akabinde Ferruh Karakaşlı özel dikim yolunda ilerler ve kendi dikim evi ve atölyelerini kurar.

Karakaşlı'nın Borusan Oto Dolmabahçe Sahne'de tanıttığı ve 15 yıllık birikiminin eseri olan tablolarıyla sunduğu ilk koleksiyonun bir başka iddiası daha var: Ceketler, erkekleri bir iki beden küçük gösteren kesimlerde üretildi. Üstelik çok daha uygun fi yatlarıyla da daha geniş bir kitleye hitap ediyor. Karakaşlı, "Tıpkı bir resim gibi; ısmarlama, takım elbise üretimini meşakkatli, zaman isteyen ve neticede eşsiz bir ürün olarak ortaya çıkaran bir süreç. Bu ürünün detaylarını, kuplarını, farklılığını, ortaya çıkan özgün ürünleri, çok daha uygun fi yatlarla daha geniş kitlelere ulaştırmayı ve hatta erkekleri bir beden daha zayıf gösteren kup geliştirmeyi başardım. 'FK Ready' hazır giyim koleksiyonu işte böyle ortaya çıktı." diyor. 'FK Ready', detayları ve ulaşılabilir fi yatlarıyla özellikle yenilikçi, dinamik, genç, yaratıcı, şehirli erkeklerden oluşan daha geniş bir kitle tarafından büyük ilgi görüyor.

Tabloları yanında, elde ettiği tecrübeleri, farklı konularda danışmanlıklara ve başka iş kollarına dönüştürmeyi başaran Karakaşlı'nın çok yönlü bir isim olduğu aşikâr. Karakaşlı'nın bizleri şaşırtmaya devam edeceğini şimdiden söylemek yerinde olur.

FERRUH KARAKAŞLI'YA ÜÇ SORUDA 'FK READY'Yİ SORDUK.

Hazır giyim koleksiyonunuzun hedefindeki erkek kim?

Koleksiyon, sıradanlıktan hoşlanmayan, kendine özgü bir tarz oluşturmaktan hoşlanan bir kitleyi hedef alıyor. Sakinliğin, sadeliğin ve özel detayların zarif bir bileşimi olan bir koleksiyon hazırladım.

Koleksiyonu diğer hazır giyim markalarından ayıran şey nedir?

Koleksiyonda kişiye özel giyimin sofi stike detaylarının ulaşılabilir ve geniş bir demografi ye hitap edecek şekilde uygulanması söz konusu. Ismarlama giyimde vücudu hoş ve dinamik hale getiren FK formu, 'FK Ready'de hazır giyime adapte edildi ve uygun fiyatlarla sunuldu.

Koleksiyonda öne çıkan renk ve desenler neler?

Moda ötesi bir kalıcılık bilinciyle hazırlanan koleksiyon yeşil ve mercan tonları, kaz ayağı ve 'Prince de Galles' desenleriyle dikkat çekerken, özel kalıplarda hazırlanan jean pantolonların içlerinde Osmanlı dönemine ait basma kumaşlardan detayları gizledik. Bu ve benzeri şekilde, örneğin çok özel düğmelerle farklılaşan koleksiyon parçalarını, aslında aynı görünen parçaları bile detaylarda birbirlerinden farklılaşarak hazır giyimde yaratılan özel dikim hissini güçlendirdik.

Yazı: Serhat Şengül

BİZE ULAŞIN