Dikkat şaşırtabilir: Arona

Kompakt boyutu, modern tasarımı ve şehirli yapısıyla dikkatleri üzerine çeken Seat Arona, beklenenden daha fazlasını veren bir model.

Hazırlayan Onur AKÇAY

İlk olarak İspanya'daki keyifli lansmanında tanıma fırsatı bulduğum Arona'nın temeli üç konsepte dayandırılıyor: Hayat tarzı, teknoloji ve dinamizm. Otomobilin hedef kitlesi 'her işi tutkuyla yapan ve hayatı doyasıya yaşayan insanlar' olarak tanımlanıyor. Ayrıca aracın çocukluçocuksuz her ailenin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacağını, hayatın keyfini sürmek isteyen sürücülere hitap ettiğinin altı çiziliyor. Tüm bunları düşünerek aracı değerlendirdiğimde 'nın başarılı bir araç olduğunu belirtmeliyim. Öncelikle görünümü çok iyi. Özellikle test aracımızın 'Eclipse Turuncu' rengiyle gri tavan kombinasyonunu çok beğendim. Otomobilin dinamik karakterinin arkasında, Volkswagen Grubu'nun yeni teknolojisi MQB A0 (Modularer Querbaukasten) platformu var. MQB A0 platformu, üretimde daha fazla esneklik sağlayıp uygulamayı güçlendirirken aynı segmentte farklı gövde tiplerinin kullanılmasına da olanak tanıyor. Bu teknoloji sayesinde aynı temel platform içinde farklı aks mesafeleri elde edilebiliyor. Örneğin Arona'nın aks mesafesi, yeni Ibiza'dan 2 mm daha uzun.

Yazılarımı takip edenler bilir ki genellikle motor-performans yorumlarını her araç için yapmam veya bundan çok az bahsederim. Çünkü araca göre bilgi vermeyi daha doğru bulurum. Mesela bir aile aracının performansı yerine fonksiyonelliğini değerlendirmek isterim. Ama Arona'nın motoru ve performansıyla ilgili sosyal medyadan çok fazla soru aldığımdan bu konuda bir istisnaya imza atacağım. Çünkü gördüğüm kadarıyla 1.0 litre motor oldukça merak ediliyor! "1.0 litre motor yeterli mi?", "Sollamalarda performans açısında problem yaşadınız mı?", "Yokuş tırmanırken zorlanıyor mu?" gibi birçok soru geliyor insanların aklına. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, 1.0 litre motorun performansını tam olarak görebilmeniz için mutlaka kullanmanız gerekiyor. Aksi takdirde eğer bir önyargınız varsa aşmanız kolay olmayabilir. Eğer spor otomobil kullanma alışkanlığınız yoksa 3 silindirli EcoTSI benzinli motor gerçekten çok yeterli bir seçenek. 115 beygir güç üreten motorun DSG şanzımanla uyumu da gayet iyi. Bu noktada motorun sesine özellikle değinmem lazım. Son zamanlarda gaz pedalına yüklendiğimde gülümsememe sebep olan nadir modellerden biri de Seat Arona oldu. Performanslı kullanımda öyle tatlı bir motor sesi geliyor ki kulağınıza, birisi söylemese 1.0 litre güç ünitesiyle yol aldığınızı asla anlayamazsınız. Gücü ölçüsünde performansı da gayet tatminkâr olan 1.0 litre motordan sürüş esnasında şikâyet ettiğimi hatırlamıyorum. Şehir içinde, yokuş tırmanırken, ara hızlanmalarda hatta sollamalarda dahi hiç problem yaşamadım. Bu nedenle motorun litre olarak gücüne bakıp sakın aldanmayın. Birçok 1.4 veya 1.6 motorda bu kadar iyi performans alamadığımı net olarak söyleyebilirim. Zaten VW grubunda yeni nesil 1.0 litre motoru, Audi A3, VW Golf gibi birçok önemli modelde görüyoruz ve daha da fazla göreceğiz.


Teknik Özellikler

SEAT ARONA 1.0 TSI 115 HP
XCELLENCE DSG

1.0 LİTRE 115HP
200NM TORK
ORTALAMA TÜKETİM: 5.0 LİTRE
0-100 KM/S: 10 SANİYE
MAKSİMUM HIZ: 182 KM/S
TEST ARACI FİYATI: 124.800 TL
BİZE ULAŞIN