En Sıcak Trendler
13 Temmuz 2016
1 / 6
En Sıcak Trendler
YENİ SEZONDA MEKSİKA’DAYIZ!
Agresif duruşu ve modern gotik tarzı ile şehirli cool çocukların imdadına yetişen lüks spor giyim markası Outkastpeople bu sezon bizleri Meksika gangsterlerinin dünyasına bir yolculuğa çıkarıyor. Günümüz kadın ve erkeğinin gardırobuna kuvvetli bir alternatif olmaya devam eden Outkastpeople’ın tasarımcısı Emre Aktuna, 2016 İlkbahar-Yaz’ında bir Latin Amerika alt kültürü figürü olan ‘Meksikalı Gangsterler’den ilham alıyor. Meksika’da ‘chicano’ olarak anılan bu karakterler, düşük gelirli banliyö mahallelerinde sıkışmış, otomobilleri, silahları, dövmeleri, uyuşturucusu, parası, kadınları, sokak mafyaları, stereotype kıyafetleri, saçları, makyajları, aksanları, deyimleri, aile bağları ile farkını ortaya koyuyor. Yeni sezonda bu kültürden ilham alan Outkastpeople, ‘Hoodfellas’ isimli koleksiyonunda yine siyah-beyaz zeminde bu kez yeşil tonları, kamuflaj desenleri, şifon, neopren, keten ve koton parçalara taşıyor.
2 / 6
En Sıcak Trendler
YEMEKTE YENİ TREND
Konu yemek olduğunda, alışkanlıklarımız dışında yeni yemek trendleriyle karşılaşıyoruz. Vejetaryen, glütensiz, çiğ, düşük kalorili ve sağlıklı beslenme alışkanlığı, özellikle ABD’nin son dönemdeki gözde beslenme şeklini oluşturuyor. İşte bu yeme trendi, Bebek’teki Foursome ile İstanbul’a da taşınıyor. Henüz granolaya yeni alıştıysanız, kinoa, açai, çia ve goji gibi tohum ve bitkiler için lugatınızda yer açmanızda fayda var. Tamamen bitkisel ürünlerden oluşan leziz bir menü sunan Foursome Istanbul’un yemekler birbirinden lezzetli smoothie’ler ya da doğal yeşil çay ile tüketiliyor. Boğaz’da yürüyüş keyfine varanlardansanız, yürüyüş öncesi bir zerdeçal frappé ve bir avuç goji berry ile enerji depolamaya bakın. Ya da yürüyüş sonrası düşük kalorili yeşil çaylı cheesecake’i deneyin.
3 / 6
En Sıcak Trendler
%100 PAMUK, %100 3D BASKI
Farklı detaylar arayanlar için yeni bir marka var: Mirimalist. Tıp ve mimari modellemelerde sıkça kullanılan üç boyutlu baskı yöntemi Mirimalist ile modaya taşınıyor ve giyilebilir tasarımlara dönüşüyor. Kadınlar için koton elbise ve gömlek, erkekler için gömleklerden oluşan sade ve minimal çizgide zarif koton tasarımlar, 3D baskı teknolojisi ile oluşturulan geometrik detaylarla farklılaşıyor. Daha ziyade mimaride kullanılan üç boyutlu baskı makinelerinden elde edilen 3D detayların her biri, kutsal geometriden ilham alınarak, Mirimalist tarafından özel olarak tasarlandı ve her biri yazıcılarda yaklaşık birkaç saat içinde üretildi. Bu özel üretim süreciyle Mirimalist, seri üretimden daha özel bir deneyim vadediyor. Mirimalist kurucu ve tasarımcısı Miray Tok Çakır koleksiyonla ilgili olarak, “Bu koleksiyonla heyecan verici üç boyutlu baskı teknolojisini daha fazla insanla tanıştırmayı ve gündelik hayatımızın bir parçası yapmayı hedefledim. Bu koleksiyonun beklemeden, şimdiden geleceğe dokunmak isteyenleri hedeflediğini söyleyebilirim.” diyor.
4 / 6
En Sıcak Trendler
EN ÖZGÜN DENİZ ŞORTU
Bir süredir takipte olduğum bir erkek deniz şortu markası var: Bluemint. Yerli bir tekstil firmasının marka oluşturma deneyimi Bluemint’in geçmişi eskiye dayanıyor. Sağlam adımlarla ilerleyen, renkli ve desenli erkek şortları üreten marka, özellikle sosyal medyada büyük yol kat etti. Dünyanın önde gelen erkek moda blogger’ları sırayla markanın deniz şortlarıyla verdikleri pozları sosyal mecralarda paylaştı. Geçtiğimiz günlerde, Riviera konseptini Bodrum’da bir mağazayla güçlendiren Bluemint, bu sezon markanın müdavimlerine, şortlarını kişiselleştirme imkânı veriyor. Bluemint.com adresine girerek üç farklı şort modelinden seçiminizi yapıyorsunuz. Ardından yüksek çözünürlükte bir görseli (başka bir markaya ait görsel ya da logo hariç) siteye yüklüyorsunuz. Görseli deniz şortu üzerine istediğiniz şekilde yerleştirerek onay veriyorsunuz. Bluemint, size özel deniz şortunu onayladığınız şekilde üretip size ulaştırıyor. Size de sahillerin en özgün adamı olmak kalıyor.
5 / 6
En Sıcak Trendler
BİLEKLER FORA!
Tatil beldelerinde vakit geçirirken elbette akşamları merkezde dondurma yiyip tezgâhlardan alışveriş yapmanız kaçınılmaz olacak. Kadınlar için tezgahlarda seçenek çok. Takılar, şallar, sandaletler, şile bezinden elbiseler... Erkekler için en güçlü seçenek bileklikler oluyor. Yeni sezonda, hiç alışık değilseniz bile, bileklik kullanmayı bir deneyin. Özellikle tatil beldesinde bilekliksiz kendinizi çıplak hissedebilirsiniz. Kol saatinizin yanında kullanacağınız bir bileklik ya da diğer bileğinizde kombine edeceğiniz iki ya da daha fazla bileklik (elbette fazla abartmadan) sizi tatilde bulunduğunuz yere daha da uyum içine sokabilir. Tezgâhlarda bulduğunuz bileklikleri seçerken dikkat edeceğiniz tek nokta; çok fazla renk cümbüşüne girmemek olmalı. Daha ziyade siyah ve gri tonlarda boncuklu, metal aksamlı hatta bazen mat parçaları seçebilirsiniz. Kuru kafa figürü, kalın ve eskitme deriler, zımbalı modeller daha maskulen olduğu için erkek koleksiyonlarında sıkça karşımıza çıkıyor. Tatile hazırlıklı gitmek isterseniz, bileklik alışverişinizi şehirdeki saat butiklerindeki aksesuar koleksiyonlarından yapabilirsiniz.
6 / 6
En Sıcak Trendler
ERKEKLERE 5 BAŞUCU KİTABI
Süresiz yayınların bir numaralı markası Assouline, erkeklere özel 5’li bir set çıkardı. Özel ambalajında gelen bu 5’li set, ünlü ABD’li yıldız Fred Astaire’in stilini masaya yatırıyor, James Dean ve benzeri asilerin tarzına yakından bakıyor, polo oyunlarını analiz ediyor, puro ve erkeklerin yegane aksesuarları olan kol düğmelerini inceliyor. Farklı konularda, erkeklere tarz katan bu setteki üç kitap, zamansız moda ve trendlerden bağımsız bir tarzı ele alıyor. Özellikle Fred Astaire ile 20’li yılların zarif tarzına odaklanırken, Asi Tarz kitabıyla İkinci Dünya Savaşı sonrası James Dean, Paul Newman ve Marlon Brando gibi isimler üzerinden deri ceketler, asi duruş gibi öğelerle aslında ABD sinemasındaki bu yeni tavra dikkat çekiyor. Kol Düğmeleri adlı kitabıysa, ister mücevherlerle bezeli olsun, ister metalden yapılsın, erkeklerin bu yegâne aksesuarlarının yıllar içindeki evrimini inceliyor. İşte başucunuzda saklayacağınız 5’li bir set.