Yeni sezon Infiniti Q30

Markaya sıçrama yaptıracak bir model olarak tanımlanan Infiniti Q30 ülkemizde satışa sunuldu. Segmentinde birçok ‘ilk’ ile karşımıza çıkan araç, tasarım ve donanım bakımından göz dolduruyor.

Giriş Tarihi: 08.08.2016 11:28 Güncelleme Tarihi: 08.08.2016 14:24

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Dünyada ve ülkemizde önceki adı FX olan, şimdiyse QX70 olarak adlandırılan modeliyle adından söz ettiren Infi niti'den önemli bir adım geldi. Japon premium otomobil markası artık daha fazla adet araç satmak ve niş bir markanın çizgisinden ödün vermeden hedef kitlesini genişletmek istiyor.

Bu nedenle Infi niti, 6 yıllık Ar-Ge çalışması sonrasında şekillenen, 250 milyon İngiliz Sterlini yatırımla üretilmiş Q30'u yollara çıkardı. Japonya, ABD ve Çin'de fabrikaları bulunan Infi niti, Q30'u İngiltere'deki Sunderland Fabrikası'nda üretiyor.

Avrupa'da üretilen ilk Japon premium modeli olma özelliğini taşıyan aracın, 2015 yılında %16 büyümeyle 215 bin 250 adet araç satışı gerçekleştiren ve ilk kez 200 bin barajını geçerek rekor kırmayı başaran Infi niti'yi global anlamda daha yukarılara taşıyacağı kesin.


Türkiye'ye bu büyümenin ne kadar yansıyacağı da merak konusu. Türkiye'de "2015 Yılının En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası" olmayı başaran Infi tini'nin ülkemiz için 2016'da 150 adet, 2017 yılında 500 adet olmak üzere toplam 650 adet Q30 satış hedefi bulunuyor.

Test aracının detaylarına geçmeden önce 1989 yılında Kuzey Amerika'da doğan, orada elde ettiği başarının ardından 2008 yılında Avrupa pazarına sunulan ve hali hazırda 50 ülkede satış faaliyeti gösteren Infi niti yöneticilerin vizyonu ve gerçekçi yaklaşımlarına hayran olduğumu belirtmeliyim.

Bir yöneticinin kurduğu şu cümle bile benim için marka yaklaşımını anlamak için yeterli oldu; "Infi niti, herkesin yapmaya çalıştığı ile ilgilenmiyor. Herkes için her şey değil, bazı insanlar için her şey olmak istiyor!" Gelelim kullandığım aracın detaylarına.




Premium kompakt crossover segmentinde Infi niti'nin ilk küresel girişimi olan Q30, Türkiye pazarına üç farklı motor ve yedi farklı donanım seviyesiyle sunuldu. Bizim kullandığımız versiyonda Mercedes modellerinde de görev yapan 1.6 litre 156 beygirlik benzinli motor yer alıyordu.

Özellikle iç mekânda kumanda düğmeleriyle üvey kardeşi olarak tanımlayabileceğimiz Mercedes GLA modeline benzeyen aracın dış tasarım çizgileri çok şık. Konforlu sürüşler için ideal olan aracın yumuşak süspansiyonları pek benim tarzıma uymasa da Q30'un misafi rlerini rahat ettirdiğini söylemeliyim.

Sınıfında kokpiti tamamen alcantara ve deriyle kaplı olarak üretilen ilk model olarak öne çıkan araç, yine sadece üst sınıf premium markaların sunduğu çamurluk ve marşpiyelerde bulunan piano black parlak plastiklerle de fark yaratıyor.

BİZE ULAŞIN