Yeni Peugeot 3008

Türkiye’den sadece Esquire’ın davet edildiği özel bir etkinlik kapsamında yeni Peugeot 3008’i İsveç’te kullandık. Aracın gelişim aşamalarını da gözlemleyebildiğimiz organizasyon sonunda fikrimiz şu; artık bambaşka bir 3008 modeli var!

Giriş Tarihi: 12.07.2016 14:28 Güncelleme Tarihi: 13.07.2016 17:40

Peugeot Türkiye'den test sürüşü için davet geldiğinde detayları henüz bilmediğim için aklımda türlü planlar yaptım, daha önce de gittiğim İsveç, Stockholm'de uğrayacağım yerleri belirledim. Ne de olsa dört gün orada kalacaktım! Ama esas sürprizi seyahatten bir gün önce öğrendim.

Stockholm'de birkaç saat zaman geçirdikten sonra küçük bir uçakla sekiz ülkeden gelen medya mensubuyla birlikte Arvidsjaur'a gittik. Hayatımda ilk defa geldiğim, yaklaşık 5 bin kişinin yaşadığı bu küçük kasaba müthiş bir yer. Havalimanında dört kişi çalışıyor.

Devamlı yağan kara karşı pisti temizleyen küreme aracının şoförü, kontuar görevlisi, bagaj sorumlusu ve güvenlik görevlisinden oluşan mahşerin dörtlüsü küçük havalimanını yönetiyor. Fakat içeride hemen dikkati çeken bir şey var; havalimanının içinde bizdeki araç kiralama yerlerine benzer bürolar var.

Yakından incelediğimde çok şaşırdım, çünkü o bölümler kış sürüş etkinliği satan fi rmaların başvuru noktalarıydı. İsveç, Lapland olarak tanımlanan Arvidsjaur bölgesi kar ve buz sürüş etkinliklerinin merkezi olarak sayılıyormuş. O an anladım ki; aslında otomobil dünyası açısından da önemli bir yerdeyiz ve bu nedenle test için Lapland seçilmiş.

Hayatımda unutamayacağım seyahat ve organizasyonlardan biri olarak tanımlayabileceğim yeni Peugeot 3008 testi başladığı anda kendimi farklı bir dünyada buldum diyebilirim. Sürüşleri yapacağımız bölge trafi ğe kapalı, özel bir izinle girilen, dağ iniş-çıkışlarını ve patika yolları içeren yüzlerce kilometrelik bir alandı.

Test alanına ilerlerken farklı yönden gelen, henüz piyasaya sürülmemiş birçok yeni modelle karşılaştım diyebilirim. Ama en büyük şoku kamufl ajlı yeni 3008'leri gördüğümde yaşadım. Çünkü henüz lansmanı yapılmamış, hiçbir yere fotoğrafı, videosu sızmamış araç baştan aşağı yenilenmişti.

Her şeyden önce yeni 3008'in görünümü artık bir MPV gibi değildi. İlk şoku atlattıktan sonra tam bir SUV görünümüne kazanan aracın içine göz attım ve başka bir sürprizle karşılaştım. Sağ koltukta sabitlenmiş olarak duran laptoplar, yeni 3008'in devam eden geliştirme testlerine benim de katılacağım, mühendislerle çeşitli parkurlarda aracı zorlayıp bilgisayar ekranına düşen verilerin değerlendirmesini yapacağım anlamına geliyordu.

Üç gün boyunca aracın gelişiminden sorumlu yöneticilerle yeni 3008'i test ettik. Anladım ki aracın sadece görünümü değil, karakteri de değişmiş. Özellikle yenilenen 'Grip Control Sistemi' aracın iddiasını bambaşka bir yere taşımış. Kar ve buz üstünde kış lastikleriyle yeni Peugeot 3008'in yaptıkları beni gerçekten çok etkiledi.

Yakın zaman önce örtüsü açılan aracın neler yapabileceğine şahit olan şanslı biri olarak şunu söylemem gerek; yeni Peugeot 3008 tasarımıyla harika görünüyor, ama yetenekleriyle çok daha etkileyici bir modele dönüşmüş.

Hazırlayan: Onur AKÇAY

BİZE ULAŞIN