Asla yalnız bırakmaz

Station Wagon, Crossover veya Cross-Country Wagon. Nasıl tanımlarsınız bilemiyorum, ama emin olduğum bir şey var; Volvo XC70, başarılı ve sınıf yaratan bir araç.

Giriş Tarihi: 25.02.2015 09:03 Güncelleme Tarihi: 25.02.2015 09:08

Otomobil testi yapan biri için kullandığı araç hakkında sorular yöneltilmesi çok sıradan bir olaydır. Etrafınızdaki insanlar test ettiğiniz araç hakkında kısa bilgiler alır ve hemen akabinde "Bence şöyle bir araç, bana göre şurası şöyle olsa daha güzel olurdu!" gibi kendi yorumlarını ekler. Volvo XC70'te durum biraz değişti. Şöyle ki; çevremde aracı görenlerin büyük çoğunluğunun ağzından çıkan ilk cümle, "Hangi modeldi bu?" oldu ve refl eks olarak hemen aracın arkasına dolaşarak model uzantısını okumak istediler.

Sonrası daha da garip. Çünkü normal olan, araç hakkında yorumlar yapılmasıdır. Fakat modelin Volvo XC70 olduğunu görenler ellerini çenelerine doğru götürüp, düşünen adam pozisyonunda kalakaldı. 15-20 saniyelik sessizliklerden sonra kafa sallayarak "Volvo'yla her yere gidilir." benzeri cümleler geldi. Bu durum, algı olarak Volvo'nun ne kadar başarılı olduğunun iyi bir kanıtı bence. Çünkü aracı yorumlayanların birçoğu, hayatlarında herhangi bir Volvo modelinin direksiyonu başına geçmemiş bile. Fakat XC70'e odaklanırsak, "Ne bu şimdi, cip mi?" gibi birçok soruyla da karşılaştım. Çünkü insanlar aracın sınıfını tanımlamakta gerçekten zorlanıyor. Keza otomobil testleri yapan biri olarak ben bile birçok modeli tanımlamakta zorlanıyorum, ama XC70'in biraz daha iyi anlatılması gerektiğini düşünüyorum.

Gelelim aracın özelliklerine… Bence XC70, müthiş derecede keyifl i bir aile aracı. 4.838mm uzunluğa, 1.870mm genişliğe ve 1.604mm yüksekliğe sahip aracın iç mekânı, tabiri caizse salon salamanje. Kokpitte müthiş derecede rahatlatıcı bir ferahlık hissi yakalanmış. Kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi Volvo'ya yakışır düzeyde. Standart bagaj hacmi 575 litre olan aracın arka koltukları katlandığında 1.600 litrelik bir yükleme alanı elde ediliyor.

Yeni Drive-E motor ailesinin 163 beygirlik turbo dizel D4 motorunun 8 ileri otomatik şanzımanla uyumunu çok beğendim. Hızlanma isteklerini büyük bir iştahla karşılayan bu ikili sayesinde aracın ortalama yakıt tüketimi 6 litre civarında kalıyor. Yerden 210mm yüksekliğinin verdiği güçle hafi f arazide rahatlıkla yol alan aracın altında ufak sürtünmelere karşı bir koruyucunun bulunması büyük avantaj. Standart 'Advance' donanımda dahi oldukça dolu olan test aracımızda, 'Comfort' ve 'Driver Support Plus' paketleri ekstra olarak eklenmiş.

Hazırlayan: Onur Akçay

BİZE ULAŞIN