İmaj yenileyici: Hydundai Tucson

Sadece dört ayda ulaştığı 80 bin adetlik satışla Hyundai’nin ‘Avrupa’da en kısa sürede en fazla satış yapan modeli’ unvanını kazanan Tucson, emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor.

Giriş Tarihi: 08.09.2016 17:29 Güncelleme Tarihi: 09.09.2016 10:32

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Bu satırları yazabilmek için araç hakkındaki bilgilere göz atarken markadan gelen basın bültenindeki birkaç cümle dikkatimi çekti: "Hyundai'nin Avrupa ve Türkiye'deki marka imajına katkıda bulunmak adına yollara çıkan Hyundai Tucson, Avrupalı müşteriler için Avrupa'da üretiliyor." Son zamanlarda okuduğum en net ve ayağı yere basan basın bültenindeki bu cümleler, gerçek dünyadan kopmadan, abartmadan, uçmadan aracın hedefi ni ortaya koyuyor. Çünkü Hyundai Tucson, gerçekten şu anda markanın Avrupa'daki en büyük kozu. ix35 modelinin yerini alan Tucson'daki isim değişikliği bile önemli bir ayrıntının ve markanın araca bakışının bir yansıması olarak gösterilebilir. Bir önceki ix35 model adı sadece Avrupa pazarında geçerliydi ve diğer pazarlarda; Amerika, Kore ve Asya ülkelerinde "Tucson ix" olarak pazara sunuluyordu. Hyundai ürün bilinirliğini artırmak için artık tek bir isim kullanılmasına karar verdi ve bu sebeple aracın tüm dünyada aynı isimle satılmasını uygun görerek adını Tucson olarak kullanmaya başladı. Kısacası tüm dünyada olduğu gibi Avrupa'da da artık Tucson adı kullanılacak. Peki değişiklik sadece isimle mi sınırlı? Tabii ki hayır.

Ülkemize Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikadan ithal edilen Hyundai Tucson, tamamen yeni bir platform üzerinde inşa edildi. Yeni süspansiyon ve yürüyen aksamın hedefinde yine Avrupa pazarı var. Avrupalı müşteriler düşünülerek geliştirilen bir başka detay ise Tucson için özel olarak geliştirilen bir yazılım kullanan yeni nesil elektrik motorlu direksiyon sistemi (MPDS). ix35 ölçülerine göre uzunluğu 65 mm, genişliği 30 mm arttırılan Yeni Tucson'un yüksekliği ise 10 mm alçaltılmış. Oldukça sportif gözüken aracın dingil mesafesi de 30 mm arttırılarak iç mekâna katkı sağlanmış. En üst paket olan 'Elite Plus' donanımına sahip test aracımızın iç mekânı göze oldukça hoş geliyor. 8 inç dokunmatik ekranlı multimedya ve navigasyon sisteminin kullanımı kolay, ama görüntü ve grafi klerin daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Fakat Tucson'un sürüş hissiyatının rakiplerinin neredeyse tamamını geride bıraktığını söyleyebilirim. 4x4 çekiş sisteminin de etkisiyle araç, oldukça güven verici. Zira yol tutuş konusunda aklınızdaki tüm soru işaretlerini ortadan kaldıracağına emin olabilirsiniz. 177 beygirlik 1.6 turbo motor 7 ileri çift kavramalı şanzımanla iyi anlaşıyor. 9,1 saniyede 100 km/s hıza ulaşan aracın performansı gerçekten çok başarılı.

Kaynak: Esquire Eylül 2016

BİZE ULAŞIN