Sportif cazibe Mercedes C 300 Coupe
Bazı özel modelleri anlatırken nereden başlayacağınızı bilemezsiniz. Bunun nedeni aracın çok donanımlı olması veya anlatılacak birçok özelliğinin olması değildir. Esas sebep; katalog üzerindeki önemli detayları mı, yoksa aracın hissettirdiklerini mi anlatacağınıza karar verememenizdir. Çünkü iki bölüm de önemlidir ve ikisini de isteyen okuyucunuz vardır. Hal böyle olunca saat 03.23 olur ve yazar ekrana uzun süredir bakmasına rağmen hangi bölümü öne çıkaracağını bilmediği için yazısına plansız başlar, yazıyı akışına bırakır. İşte, bu hissiyatı yaşatan modellerden biri: Mercedes C 300 Coupe.
HAZIRLAYAN ONUR AKÇAY
onur@onurakcay.com.t r
Mercedes'in en bilinen modellerden biri olan, Türkiye'de de ciddi satış rakamlarına ulaşan C Serisi sedanın başarısı malum. Satışları iyi giden bir modelin coupe versiyonu hazırlandığında genellikle risk alınmaz. Yani sedan versiyonun ön yüzü korunur, hatta arka bölümde de çok fazla değişikliğe gidilmez; sadece yan bölümde kapı boylarında biroynama yapılarak iş çözülür.
Fakat Mercedes C Coupe'de işler biraz değişik. Öyle ki, C Serisi sedan ve coupe'yi yan yana koyduğumuzda birbirine hiç benzemeyen, çok başkaduran ve oldukça şık gözüken iki farklı araç görüyorsunuz. Model uzantılarını bir kenara bırakırsak aynı aileden geldiklerine inanmak bile zorlaşır. Kısacası Mercedes zorolanı C Coupe tasarımında yapmış diyebiliriz.
Araç geçtiği her caddede insanların dikkatini çekiyor, bakışları üzerinde topluyor. Geniş ızgara ve farlar ön bölümde, eğimlitavan yapısıyla desteklenen kapı üzerindeki çizgiler yan bölümde ve bagaj, far, tampon üçlemesiyle ortaya çıkarılan güçlü görünüm arka bölümde göze çarpan detaylar oluyor.
Örneğin MercedesGLA 45 AMG modelinde son derece sportif koltuklar bulunuyor ve virajlarda sürücüsünün işini çok kolaylaştırıyor. Fakat iki saatlik bir yolculukta, koltuklar, sertliktenkaynaklı biraz rahatsız edici olabiliyor.
Ama bu durum C 300 için geçerli değil. Gaz pedalına yüklendiğinizde de, viraj içinde de, uzun süreli yolculuklarda da araç içinderahatsınız.
Coupe bir araca göre ferah ve geniş bir kokpite sahip otomobilin işçilik ve malzeme kalitesi tabii ki Mercedes'e yakışır seviyede. Dokunduğunuz her noktada,baktığınız her detayda Mercedes'in neden farklı olduğunu anlıyorsunuz.
7 ileriotomatik şanzımanın seri değişimleri sayesinde altı saniyede 100 km/s hıza ulaşan araç, yüksek hızlarda dahi çok güven veriyoryol ve rüzgâr gürültüsünü kabine yansıtmıyor.
Fabrika verisine göre karma kullanımda 100 kilometrede ortalama 8.2-8.8 litre yakıt harcayan araçla yaptığımız performanslı 300 kilometre sonunda yol bilgisayarındaki 12litrelik tüketim değerini de oldukça makul bulduk.