Uyumlu İkili: Peugeot 508 1.6 BlueHDi EAT6

Peugeot 508, uzun süredir beklediği yeni silahlarına kavuştu. BlueHDi dizel motor ve EAT6 tam otomatik şanzımana sahip araç, pastadan daha büyük bir pay istiyor.

Giriş Tarihi: 26.11.2015 12:03 Güncelleme Tarihi: 26.11.2015 12:04

VW Passat, Ford Mondeo gibi rakiplerle mücadele eden Peugeot 508, tıpkı 'Er Ryan'ı Kurtarmak' fi lminde destek bekleyen askeri birlikler gibiydi. Düşmanlar var gücüyle üzerine geliyor, cephane bitmek üzere, telsizle durmadan yardım isteniyor; ama karargâhtan bir türlü olumlu yanıt gelmiyor. Zayiat fazla olsa da neyse ki sonunda iki koldan destek kuvveti olay yerine ulaşıyor. Gelenler; BlueHDi taburu ve mekanize EAT6 birlikleri. 508, sonunda derin bir nefes alıyor, kısmen de olsa rahatlıyor. Ama biliyor ki; en iyi savunma saldırıdır ve şimdi sıra hücum etmekte. Peki, 508 aldığı bu desteklerle savaştan galip çıkabilir mi? İsterseniz, aracın tasarımını şimdilik bir kenara bırakalım ve yazının esas nedeni olan 508'in yeni motor şanzıman kombinasyonuna odaklanalım. Uzun süredir otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla rakiplerinin üzerine gitmeye çalışan araç oldukça zorlanıyordu.

Etrafımda sıkça şu cümleyi duyuyordum; "İyi araç, ama vites geçişlerinde çok sallıyor!" Burada, sallamanın manası gaz pedalına yüklendiğinizde vites değişimlerinin yavaş ve sarsıntılı olarak yapılması. İşte bu nedenle Peugeot'dan 508'in elini güçlendirecek hamle nihayet geldi ve araç tam otomatik EAT6 (Effi cient Automatic Transmission – Verimli Otomatik Şanzıman) şanzımana kavuştu. Açıkçası bence çok geç kalınmış bir hamle; fakat yapacak bir şey yok, zararın neresinden dönüldüğüne odaklanmamız gerekiyor. Daha 308, 3008 ve 5008 modellerinde de test fırsatı bulduğum şanzımanı çok beğendiğimi söylemeliyim. Bence 6 ileri, tork konvertörlü tam otomatik şanzıman markaya çok yakıştı. Yeni aktarma organı sayesinde sürüşler çok daha konforlu. Vites değişimleri sadece olması gereken kadar hissediyorsunuz. Hızlanmak istediğinizde bir kafa karışıklığı da söz konusu olmuyor, emirler kısa sürede algılanıyor, vites geçişleri seri ve yumuşak bir şekilde gerçekleşiyor.

Şanzımanın motorla uyumu ise tam bal-kaymak kıvamında. 120hp güç ve 300 Nm tork üreten AdBlue katkılı 1.6 BlueHDi motor Euro 6 normlarını karşılıyor. 20 bin kilometrede bir AdBlue takviyesi yapmanın gereken güç ünitesi 102 g/km CO2 emisyon değeriyle de fark yaratıyor. Performans açısından da sorun çıkarmayan motor, 100 km/s hızın üzerinde biraz daha nazlanarak hızlanıyor. 100 km/s hıza ise 11 saniyede çıkıyor. Her şartta tutumluluğu elden bırakmayan dizel motorlu 508, fabrika verisine göre şehir içinde ortalama 4,5 litre yakıt harcıyor. Şanzımanı sınamak için sık zorlamama, ani kalkışlara imza atmama rağmen ben de ortalama 6 litrelik bir tüketim değerine ulaştım. Heybetli görünümü, konforlu iç mekânı ve yeni motor-şanzıman ikilisiyle takdirimi kazan Peugeot 508 için söyleyecek tek cümlem var; "Keşke biraz daha düşük fi yatlara satılabilseydi."
Onur AKÇAY

BİZE ULAŞIN