Kültür > Sanat

Yapı marketten al cephaneyi!

Yapı marketten al cephaneyi!

Yönetmen Antoine Fuqua ile usta aktör Denzel Washington’u 10 yıl sonra bir araya getiren 'The Equalizer' (Adalet) stilize ve çarpıcı bir aksiyon.

06 Nisan 2015

Danzel Washington'a En iyi Erkek Oyuncu dalında Oscar ödülü kazandıran 'İlk Gün' filminin yönetmeni Fuqua bu kez çok farklı bir karakter emanet ediyor başrol oyuncusuna. Robert McCall, geçmişiyle ilgili pek renk vermeyen, sakin bir hayat yaşamaktan öte bir beklentisi olmayan orta yaşlı bir yapı market çalışanıdır. Çevresindekilerin hayatını ufak dokunuşlarla olumlu yönde etkilemek onu mutlu etmektedir. Ancak karşısına Terry çıktığında bu kez ufak dokunuşların bir yararı olmayacağını hemen anlar. Acımasız Rus gangsterlerin himayesinde hayat kadınlığı yapan bu yeniyetme kız patronu tarafından öldüresiye dövülünce McCall harekete geçer. Polislerin yozlaştığı, gangsterlerin sınır tanımadığı bir dünyada savunmasızlara birilerinin yardım etmesi gerekmektedir. Artık o, gizemli geçmişinde edindiği korkunç tecrübe ve sıkı eğitimi sokakta adaleti sağlamak için kullanacaktır.

1985-1989 yılları arasında yayımlanan 'The Equalizer' adlı diziden ilham alsa da herhalde aralarındaki tek benzerlik baş karakterin adı ve ihtiyacı olanlara yardım etme azmi. (Dizide emekli gizli servis ajan McCall'u canlandıran İngiliz aktör Edward Woodward'ı 2009'da kaybetmiştik.) Dizinin aksine Fuqua'nın fi lmi duygu olarak daha çok Charles Bronson'un 'Yara' filmine benziyor. Ancak aksiyon sahnelerinin çok daha stilize olması, Washington'ın 'cool' tarzı bambaşka bir aura sağlıyor filme. Ama en güzeli McCall'un pek çok infazı, çalıştığı Home- Mart'ta satılan malzemelerle gerçekleştirmesi. Bu, olaya sınıfsal bir gizem de katıyor.

Fuqua bu filmde kendince bir ilki gerçekleştirip filmi dijital olarak çekmiş. Görselliğin kimi sahnelerde zirve yapmasını sağlamış bu seçim. Video klip çekimlerinde dijitale aşina olan Fuqua dört dörtlük bir iş çıkarmış. ,

Ancak filmin siyaseten dört dörtlük olduğunu söylemek mümkün değil. Bütün kötü polislerin ve kötü adamların beyaz, iyi adamların siyah; sömürülenlerin, mağdurların etnik kökenli olması biraz kafa karıştırıcı. Filmin orijinal adı 'Eşitleyici' olarak Türkçeleştirilebilir. Kendince ırklar arası eşitlik sağlamaya çalıştığına göre bu Fuqua oluyor. McCall da Fuqua'nın alter egosundan başka bir şey değil. Ha yok, hal gerçekten buysa ABD sokaklarında; yandı gülüm Amerikan rüyası.

Yazı: Ege Görgün

Daha Fazlası

Dünyaca Ünlü Sanat Zirvesi İstanbul'da

No. 14, Bishop’s Stortford: Tarih ve Modernliğin Buluştuğu Ödüllü Bir Dönüşüm

Borusan Sanat Müdürü Aydın Dorsay ile Avrupa’ya Açılan Bir İstanbul

2025 Emmy Adaylıkları Açıklandı