TikTok'a yeni rakip: YouTube Shorts

YouTube Shorts özelliği ile TikTok’a yeni rakip.

TikTok dünyada fırtına gibi esiyor. Milyonlarca kullanıcısı olan uygulama, pazarda hızla yükseldi. Google, Facebook gibi dev isimler de pastadan pay kapmak için gerekli adımları attı. Instagram Reels en bilinen örneklerinden biri. Şimdi sırada ise YouTube Shorts var. Şimdilik bu özellik, yalnızca Hindistan'da beta olarak kullanıma sunulmaya başladı. Her Short, maksimum 15 saniye uzunluğunda ve birden çok klip bir araya getirilebiliyor.

YouTube Shorts, büyük olasılıkla içerik oluşturucuların kitlelerine doğrudan YouTube içinden ulaşmalarına yardımcı olacak. Ayrıca mevcut bir abone tabanından yararlanırken aynı zamanda daha uzun içeriklerden oluşacak.

TikTok rakibi olarak lanse edilen bu özellik ilk kez geçen yılın nisan ayında karşımıza çıkmıştı. Aylar geçtikten sonra Hindistan'daki kullanıcıların beğenisine sunulan Shorts, büyük ilgi toplamayı başardı. Yayımlanan rakamlara göre YouTube Shorts oynatıcısı şu anda dünya çapında günlük 3 buçuk milyardan fazla görüntülenme elde ediyor.

Özelliğin şimdilik beta test aşamasında olduğu belirtilirken, yakın zamanda dünya çapında kullanıma açılacağı tahmin ediliyor. Uygulamada, tıpkı TikTok'taki gibi, dikey olarak 1 dakikalık videolar çekilip paylaşılabiliyor.

YouTube Shorts'un beta sürümünün şu anda 3.5 milyardan fazla görüntülemeye sahip olduğu belirtildi. Uygulamanın küresel çapta kullanıma ne zaman açılacağı ise henüz belli değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.