Twitter tartışmasına Mark Zuckerberg de dahil oldu

Twitter’ın, ABD Başkanı Donald Trump’ın seçim ile ilgili tweetlerine ‘bilgiyi doğrula’ etiketi koymasına Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’ten yorum geldi.

Facebook CEO'su Mark Zuckerberg katıldığı bir programda konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Sosyal medya 'gerçeğin hakemi' gibi davranmamalı. Bu konuda Twitter'dan farklı bir politikamız var" dedi. Facebook'un, insanların söylediği, yazdığı şeylerin doğruluğu konusunda hakemlik yapmaması gerektiğine inanıyorum. Özel şirketler, özellikle de bizim gibi bir platformda hizmet edenler böyle bir pozisyonda olmamalı" ifadelerini kullandı.

Trump'ın Twitter'ı kapatmakla tehdit etmesi için ise "Öncelikle, gerçekte ne yapmak istediklerini tam olarak anlamam gerekiyor. Ancak genel olarak şunu söyleyebilirim, sansürden endişe duyduğunu söyleyen bir hükümetin, bir platformu sansürlemeye çalışması bana doğru bir refleks olarak gelmiyor" yorumunu yaptı.

Zuckerbeg'e Twitter'ın CEO'su Jack Dorsey'den cevap gecikmedi. Dorsey, "Dünya çapında, seçimlerle ilgili yanmış ya da tartışmalı bilgileri göstermeye devam edeceğiz. Ayrıca yaptığımız bir hata olursa da bunu kabul edeceğiz. Bu bizi, 'gerçeğin hakemi' yapmaz. Niyetimiz, çelişen ifadelerle ilgili noktaları birleştirmek, tartışmalı bilgilere dikkat çekerek insanların kendi yargılamalarını yapmalarını sağlamak. Daha şeffaf olmamız, insanların eylemlerimizin nedenlerini anlamalarını sağlıyor" diyerek Zuckerberg'e yanıt verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.