Opportunity'nin geleceği

Yeni gözde gezegenimiz Mars yüzeyinde 2004 yılından bu yana görev yapan Opportunity ile vedalaşmaya hazırlanıyoruz. Çünkü NASA, bir süredir onunla iletişim kuramıyor.

Bir süredir ev sahipliğimizi yapan Dünya'dan sonra favori gezegenimiz Mars, 7 Temmuz 2003'te Opportunity adlı keşif aracımıza karşı pek misafirperver davranmadı. NASA, 15 yıllık görevin ardından Opportunity'e ulaşamadığını açıkladı. Haziran ayından bu yana Mars'ın bazı bölgelerini etkisi altına alan toz fırtınası sebebiyle Opportunity'den haber alınamıyor.
Uzmanlar, toz fırtınasının şiddetinin azaldığını, Opportunity üzerindeki güneş panellerini kullanması ve ışık alması için uygun seviyeye ulaştığını belirtiyor. Fırtına sırasında ciddi bir hasar almış olma ihtimali de henüz araca ulaşılamamasını doğrular nitelikte. NASA, Opportunity'den bir daha asla haber alınamama ihtimalini de göz önünde bulunduruyor. Araçtan gelen en son mesaj ise 10 Haziran 2018'de kaydedildi.
Opportunity'nin ikizi ve görev arkadaşı olan Spirit, 2009 yılında Mars yüzeyinde sıkıştığı için NASA tarafından sistemlerini devre dışı bırakıldı. Her iki aracın görev sürelerinin 90 günlük olduğunu hesaba katarsak uzun görevleri için teşekkürü hak ediyorlar.. NASA, araçtan bir süre daha haber alamazsa Spirit gibi sistemleri devre dışı bırakılanlar kervanına katılacak. Ayrıca daha gelişmiş teknolojiye sahip yeni Mars aracı InSight, önümüzdeki aylarda Mars'a iniş yapacak. Eski dostumuza veda etmek için artık kısıtlı vaktimiz var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.