Sadeleşme Sanatı

Sade görünümü üst düzey kalite ve materyalle bir araya getiren erkek giyim markası Stonemale’in kurucusu Cenk Öztürk ile erkek modası üzerine.

Röportaj: Bade Çakar

Stonemale tasarım dilini oluştururken stratejiniz neydi?

Dürüst olmak gerekirse, yaptığımız tasarımların benzerlerine insanlar başka yerlerden ulaşabilir. Çünkü tasarımdan çok kaliteyle ön plana çıkmak istedik. Tabii, bu dilimizi yavaş yavaş değiştirdik ve kendimize özgü tasarımlar yapmaya başladık. Bir de sürdürebilirliğe önem verdik. Şu an ürünlerimizin yüzde 40'ı organik. 2022 yılında bu oranı yüzde 70-80 bandına çıkarmak istiyoruz. Bu konuda birçok seminere katıldım ve büyük markaların sürdürebilirlik adına yaptığı çalışmaları takip ettim. Bunu Stonemale'e de empoze etmeye çalışıyorum.

Bu sezon erkek giyiminde hangi görünümler ön planda olacak?

Neon maviler, turuncular, fuşyalar ve bu çarpıcı renklerin yanı sıra pastel pembeler, lilalar ön planda. Pastel renkler, özellikle polo tişörtler için en uygun tonlar olmaları nedeniyle 80'lerden günümüz trendlerine uyarlandı. Detaylara ise işlemeler, nakışlar ve floral desenler hakim. Üst giyimde oversize kalıplar özgürlük ve konfor kavramını öne çıkardı. Herkesin kendini daha derinlemesine keşfettiği ve konfora odaklandığı bir dönemden geçiyoruz.

Bu durum erkek giyimine nasıl yansıdı?

Geçen senelere kıyasla gözle görülür bir değişim var. Erkek giyimde renklilik ve çeşitlilik çok arttı. Bu durumun cinsiyet ayrımının azalmasıyla doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Erkeklerin artık daha cesur renkler tercih ettiğini görüyoruz. Yeni sezonda biz de döneme uygun koleksiyonumuzla bu akıma dahil olmak istedik. Ve renkler herkes için dedik.

Kişisel stiliniz markanıza nasıl yansıyor?

Uyumumuz çok sağlam. Tabii ki kendi stilime göre kıyafet üretmiyorum. Genelde ben uyduruyorum kendimi markaya.

Hayatta sizi neler besler, motive eder?

Hayatta beni en çok yanlışlarım besler. Yaptığım her yanlış bana daha çok şey katar. Çok sık özeleştiri yaparım ve mümkün olduğunca çevremdeki insanlarla beyin fırtınası yapmaya çalışırım. Yanlışlarımı görür, onlarla beslenir, daha da büyümeye ve iyi şeyler yapmaya çalışırım.

Gelecek planlarınız neler?

Elbette Stonemale'i daha iyi yerlere getirmek ve insanları olabildiğince kaliteli ürünlerle tanıştırmak. Umarım adımızı bir Türk markası olarak dünyanın birçok yerinde duyurur ve ülkemizi gururlandırırız

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.