Murat Süter ile finanstan erkek modasına!

Hiç hesapta yokken aldığı bir teklifle moda sektöründe soluğu alan Murat Süter, Türkiye’nin önde gelen markalarında tasarımcı ve kreatif direktörlük görevlerini yürüttü. Aynı zamanda tarzıyla da örnek alınan bir isim olan Murat Süter ile moda macerasını, alışveriş alışkanlıklarını ve jürisinde yer aldığı, Türkiye’nin önde gelen moda tasarımcılarını sektöre hazırlayan Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'nı konuştuk.

Yazı: Serhat Şengül

Murat Süter, aslında ekonomi ve finans üzerine eğitimlerini tamamlamış bir isim. İş hayatına girişi sırasında, koleksiyon hazırlamak üzere bir teklif almasıyla hayatının akışı değişmiş. Tasarım konusu ayrı biz uzmanlık, sektöre girerken çekincesi olup olmadığını merak ediyorum. "Kreatif dünyanın hayatıma girme sebebi (Mudo'nun kurucusu) Mustafa Taviloğlu'dur." diyor ve "ABD'de finans yüksek lisansını tamamlayıp Türkiye'ye döndüğümde iş görüşmeleri yapmaya başladım. Bu görüşmelerden biri de Mustafa Bey'leydi. Maslak Mudo ofisinden Bebek'e kadar bir otomobil yolculuğu sırasında yaptığımız görüşme sonunda bana Mudo Collection Erkek koleksiyonunu tasarlamamı önerdi. Ve bu iş teklifi hayatımın gidişatını değiştirdi. Bu iş teklifinden önce tasarıma maalesef hiçbir ilgim yoktu, dolayısıyla iş teklifini kabul ettikten sonra bahsettiğiniz çekincelerim oldu. Ama bu dünyaya ilgi duymam ve bu dünyanın içine girmem hiç zor olmadı." diye açıklıyor.

Murat Süter, Türkiye'de stiliyle de bilinen biri. "Kendimi en rahat hissettiğim şekilde giyiniyorum. Zorlamıyorum," diyor stilini tanımlarken; "Bazen tekrarlıyorum, ama bu tekrarlar yaşamımı çok kolay hale getiriyor. Seyahatlerimde bir el bagajına sığabiliyorum bu sayede. Lacivert, siyah, ve gri melanj tonları vazgeçilmezim. Yıkanmamış jean, tişört, kaşmir kazak, kısa kollu polo yaka triko, değişik kumaşlarda blazer'lar, takım elbiseler, peacoat (kruvaze denizci montu), siyah loafer ayakkabılar ya da chelsea bot'lar ve iyi bir asker ceketi en sık giydiğim parçalardan."

Bir dönem, mağazası da olan, lüks ürünler satan online bir alışveriş sitesinin kreatif direktörlüğünü yapan Murat Süter, online alışveriş için, "Eskiden çok farklı gözüken bu iki sektör, günümüzde birbirinin içine geçmiş durumda. Online satışı olmayan bir offline marka neredeyse kalmadı. Online satış ciroları gün geçtikçe daha da artıyor, bu bir gerçek. Ben artık neredeyse her türlü alışverişimi online yapsam da; bir mağazada ürünü görmenin, dokunmanın ve anında deneyebilmenin daha çekici olduğunu düşünenleri de rahatlıkla anlayabiliyorum." diyor.

Süter, aynı zamanda Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'nda jüri üyesi. "Gençlere çok güveniyorum ve onlardan çok şey bekliyorum." diyor. "Moda bir ifade özgürlüğü savaşında. Senelerce kendini tekrar halinde olan endüstri, dünyada karşımıza çıkan vizyoner tasarımcılar sayesinde başka bakış açıları buluyor ve uyguluyor. Koza'da karşıma çıkan genç tasarımcılar da bu konuda bana ümit veriyor ve bu çok sevindirici." diye ekliyor.

KOZA HAKKINDA

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle 1992 yılından beri moda dünyasına genç yetenekler kazandırmak amacıyla düzenlenen KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması bu yıl da kariyerini moda tasarımı alanında sürdürmek isteyenleri sektörle buluşturuyor. Bu yönüyle Türkiye'deki moda endüstrisinin gelişimini ve tarihini de temsil eden, bu yıl 26'ıncı kez düzenlenen Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'nda bugüne kadar kazananlar arasında Bahar Korçan, Özgür Masur, Zeynep Tosun, Hakan Yıldırım ve Özlem Kaya gibi birçok önemli isim yer alıyor. Kazanan ilk üç tasarımcıya para ödülleri ve eğitimler yanında tüm finalistlere eğitim alma, defile yapma gibi haklar tanınıyor. Başvurulardan sonra mülakatlarla elemeyi geçerek finale kalan ve Mayıs ayında gerçekleşecek Koza Gala Gecesi'nde defile yapmaya hak kazanan 10 finalist belirlendi ve şimdi her biri, defile için mentor tasarımcılar gözetiminde koleksiyonlarını hazırlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.