Ennio Capasa'nın veda zamanı
Moda dünyasında bir devir daha kapandı. Ennio Capasa, 1986'da kurduğu, 90'lı yıllara damgasını vuran kalite, detay ve rafine çizgisiyle bilinen Costume National'a veda etti.
Ennio Capasa, belki de hayatındaki en önemli adımı İtalya'nın Brera bölgesindeki Brera Akademisi'nden mezun olduktan sonra Japon tasarım üstadı Yohji Yamamoto'nun yanında çalışmak üzere Tokyo'ya giderek attı. 1986 yılında İtalya'ya döndüğündeyse kardeşi Carlo Capasa ile birlikte CoSTUME NATIONAL'i kurdu ve kadın koleksiyonuyla Milano'da, üç yıl sonra da Paris'te moda haftaları kapsamında defileler gerçekleştirdi.
Kendisi markanın kreatif direktörü, kardeşiyse genel müdürüydü. 1993'ten itibaren erkek koleksiyonları da hazırlayan tasarımcı, 'CoSTUME NATIONAL HOMME' adıyla her altı ayda bir Milano Moda Haftası kapsamında defi leler düzenledi. Tasarımları hard rock, funk, 1960'ların İtalyan Sineması'ndan izler taşıyan marka, ünlü kadınların yanında, Mick Jagger'dan Tom Cruise'a, Brad Pitt'ten Jude Law'a kadar birçok ünlü erkeğin tercihi haline geldi. Kadın ve erkek koleksiyonları yanında C'N'C CoSTUME NATIONAL adıyla daha genç bir kitleye hitap eden marka, 2009 yılında Japon fi rma Sequedge ile ortaklığa gitti. Bir süredir sıkıntıda olduğunu bildiğimiz markanın hissedarı olan bu fi rmanın, kurucu ortak olan Capasa Kardeşler'in hisselerini alma hakkı bulunuyordu. İki taraf, markanın stratejik planlarıyla ilgili görüş ayrılığına düşünce Capasa Kardeşler hisselerini fi rmaya bıraktı. Geçtiğimiz aylarda yazılı bir açıklamayla markadan ayrıldıklarını duyuran Capasa Kardeşler'den sonra, markanın yeni kreatif direktörünün kim olacağına, artık markanın tamamına sahip olan bu fi rma karar verecek.
CoSTUME NATIONAL demek, 1990'ların minimalist ve cool tarzı demek. Koleksiyonlarında neredeyse her şeyin siyah olması, kadın ve erkeklere aynı parçaların nasıl yakışacağını göstermesi ve deri kullanımıyla öne çıkan marka, elbette rafi ne zevkin bir nebze daha geri planda kaldığı, cool ve sadelikten ziyade dikkat çekiciliğin prim yaptığı bir dönemde ya çizgisini bozarak bambaşka koleksiyonlar sunacaktı ya da devrolacaktı. İkincisi oldu. Ennio Capasa, günümüz popüler kültürünün esiri olan sıradan işlere pabuç bırakmadı. Sıfırdan yarattığı, sahibi ve aynı zamanda kreatif direktörü olduğu markadan ayrılırken, "Bunun olmamasını dilerdim. Tutkuyla savaştım... En başından beri tek bir hayalim vardı: Tarz yaratmak. Onu devam ettirmek ve trendlere boyun eğmemek." dedi. Peki Ennio Capasa şimdi ne yapacak? "Herkes modanın geçtiğini, pazarlamanın kazandığını ve her şeyin aslında bir illüzyon olduğunu söylüyor. Benim için öyle değil. Kendi kişisel vizyonum dahilinde adım atmaya devam edeceğim." Bazen yarattığınız şey, ne kadar tutkuyla bağlansanız da gün gelir sizi hapsedebilir. En çok taklit edilen tasarımlara imza atan, yaratıcılığı ve vizyonuyla takdir gören Ennio Capasa'nın da, yeni bir başlangıçla, kendini 'reset'leyerek karşımıza çıkacağı kesin.