Tokyo Olimpiyatlarının maliyeti 1,45 trilyon yen olarak revize edildi

Japonya'da düzenlenen 2020 Tokyo Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları toplam maliyetinin 1,45 trilyon yen (12,8 milyar dolar) olarak beklendiği bildirildi.

Kyodo ajansının 2020 Olimpiyatları düzenleyici taraflarına dayandırdığı haberine göre uluslararası turnuvaların Japonya'ya maliyet beklentisi revize edildi.

Buna göre Tokyo Oyunlarının toplam maliyetinin, 191 milyar yen düşerek 1,45 trilyon yen (12,8 milyar dolar) olarak gerçekleşmesi bekleniyor

Maliyetin küçülmesinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri, seyircisiz müsabakalar, salgına karşı olağanüstü hal uygulaması ile tedariki planlanan iş gücü ihtiyacını düşmesinin etkili olduğu bildirildi.

Düzenleyici taraflar olarak Tokyo 2020 Organizasyon Komitesi, Tokyo Metropol Valiliği ve Japonya hükümeti maliyeti üçe bölerek karşılıyor.

Maliyet, Aralık 2019 hesabına göre 1,35 trilyon yen; Aralık 2020 hesabına göre 1,64 trilyon yen olarak beklendiği açıklanmıştı.

Japonya'nın Uluslararası Olimpiyat Komitesine (IOC) başvurduğu 2013'te sunulan maliyet projeksiyonu ise 734 milyar yen olarak kayda geçmişti.

Oyunların, Kovid-19 nedeniyle bir yıl ertelemeli olarak 2021 yazında düzenlenmesi 294 milyar yen ekstra maliyet çıkardığı bildirilmişti.

33 dalda yarışılan 23 Temmuz-8 Ağustos'taki Tokyo Olimpiyatları ile 22 dalda düzenlenen 24 Ağustos-5 Eylül'deki Paralimpik Oyunları'nda, Japonya içi ve dışından 15 binden fazla sporcu yarıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.