Şatodan çıkan saat

63 idealist zanaatkarın çalıştığı Bovet üretimevinden “En İyinin İyisi” ödülünü alan bir saat çıktı. Başarının tanımı belki de budur.

Yazı Özge Dinç

İsviçreli Bovet'nin Récital 26 Brainstorm Chapter One modeliyle Robb Report'un Best of the Best Material Achievement (Materyal Başarısında En İyinin İyisi) ödülünü alması, 1822 kuruluşlu markanın tarihindeki yüksek saatlere bakıldığında şaşırtıcı değil. Récital 26 Brainstorm Chapter One, markanın astronomi saatleri kategorisindeki yeni modeli. Ve yine 2018'de birçok markayı geçip, saatçiliğin büyük ödülünü alan Récital 22 Grand Récital gibi "eğimli yazı masası" biçiminde, titanyumdan daha sert olan safirle üretilmiş, yenilikçi bir kasaya sahip.


Bovet CEO'su Pascal Raffy

Bu şaşırtıcı değil dedim; peki, şaşırtıcı olan ne? Böylesine özel bir saatin, çoğu genç 63 kişinin çalıştığı 1738 doğumlu Dimier Manufacture'dan çıkmış olması. Bu başarı, üretimevine ve Bovet'nin şatosuna yaptığım ziyaretten sonra bana çok daha önemli geliyor. Başarının arkasında ise Bovet CEO'su Pascal Raffy'nin idealizmi var. Raffy, Bovet hayranı bir koleksiyonerken, markanın tarihe karışma tehlikesi karşısında harekete geçip Bovet'yi satın almış, sonra da geçmiş yüzyıllarda kurucusunun sahip olduğu şatoyu Neuchâtel Kantonu'ndan devralmıştı. Bu bakımı çok zor şato yeniden markaya geçerken, Bovet çalışanları da böylece 21. yüzyılda bir şatoda çalışmakta olan saat ustaları olarak hepimizin dikkatini çektiler. Ki karşıdaki Môtiers manzarasına bakınca burada çalışmayı dilememek elde değil.


Ödül alan Récital 26 Brainstorm Chapter One

Bovet'nin saatlerini üreten Tramelan'daki Dimier Manufacture, saat üretiminin her aşamasını gördüğümüz bir atölyede ağırlıyor bizi. 30 yıldır saat ustası olan Christophe Persoz'dan Bovet'nin en yeni teknolojiye sahip makineleri kullanmak kadar, geleneksel saatçiliğin tekniklerine de önem verdiğini öğreniyoruz. Burada her şey el yapımı, neredeyse her parça eski saat ustalarının öğrettiği şekilde üretiliyor. Bovet'nin detaylara verdiği önem, hiç görünmeyecek saat parçalarını bile saat sanatlarıyla süslemesinden anlaşılıyor.


Bovet'nin ünlü şatosu

Bovet, her saatsevere hitap eden bir marka değildir, öyle olmayı da istemez; giriş seviyesinde bir saat üretmez örneğin. Dalış saatleriyle, spor saatlerle ilgilenenleri değil, yüksek saatçilikle, saatçiliğin en üst düzey komplikasyonlarıyla, en eskiye dayanan sanatlarıyla ilgilenen seçkin saat
meraklılarını arar. Bu da saat tarihini bilen bir hedef kitlesi demektir.

Başta bahsettiğim ve 2019 SIHH Fuarı'nda duyurulan Récital 26 Brainstorm Chapter One da böyle bir hedef kitlesine seslenecek bir saat; büyük tarih göstergesi, Bovet tasarımı geleneksel zembereği, devrimci eğimli kasası, üç boyutlu Ay göstergesi, 10 günlük güç rezervi, flying tourbillon'u, oyma işlemiyle süslenmiş kasa arkası ve Bovet'den başka markada göremeyeceğimiz özgün tasarımıyla, saatçilikten onun değerini fark edebilecek kadar anlayan kişileri arıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.