Swatch ilk saat olmak istiyor

Swatch, Flymagic Koleksiyonu’yla artık “ilk saat” olmaya oynuyor.

Giriş Tarihi: 26.04.2019 12:16

Swatch'un Biel'deki oyuncaklı binasını görünce "Hiç söylemeseler de Swatch'un binası olduğunu anlardım," dedim. Bina, hemen yakınlarındaki, hatta Swatch Group'un CEO'su Nick Hayek'in bir köprüyle geçebildiği Omega binasının da mimarı olan Japon Shigeru Ban tarafından inşa edilmiş.

Yine başrolde İsviçre ahşabı, beton, sürdürülebilir enerji ve Shigeru Ban'a duymamız gereken hayranlık var. 5 saat editörü olarak bu binada bulunmamızın sebebi, Swatch'ın altı yıl önce System 51 ile başladığı otomatik saat yolculuğunun daha ileri bir aşamasını, Flymagic Koleksiyonu'nu görmek. Saati tasarlayan kreatif direktör, üreten ETA, Nivarox yöneticileri ve Bay Hayek koleksiyonu anlattığında tüm dünyadan basın mensupları olarak şaşırmadan edemiyoruz. Çünkü eğlenceli saatleriyle tanıdığımız, "second" yani ikinci saatimiz olan, pilli saatler üretmeye başlamasıyla
İsviçre saatçiliğini Quartz Krizi'nden kurtaran Swatch, bugün bize üst düzey bir otomatik saat tanıtıyor.

Özel kutular içinde ek deri kayışlarla sunulan üç 500'er adetle limitli ve numaralı otomatik saatten oluşan Flymagic Koleksiyonu, 17 patenti, yüzde yüz İsviçre yapımı olması, 90 saatlik güç rezervi ve 66 parçadan oluşmasıyla mekanik saatlerin gücünü sevenlerin dikkatini çekecek özellikte. Ama durun, en ilgi çekici yanını henüz söylemedim: 1.500 İsviçre frangına anti-manyetik bir saat alabiliyorsunuz. Bunu da bu saat için geliştirilen Nivachron kıl zemberek sağlıyor. Swatch Group, yeni bir anti-manyetik denge yayı geliştirmek için Audemars Piguet'yle işbirliği yaptığını duyurmuştu, bugün de burada bu araştırmaların sonucunu görüyoruz. Arayışı, yüksek markaların kullandığı silikona alternatif ve uygun fiyatlı bir materyal-alaşım bulmaktı: O da Nivachron'du.

Bu çok heyecan verici bir gelişme, hata adını koymaktan çekinmeyelim, saatçilik adına bir devrim; Hayek bundan sonra bütün System 51'lerde de Nivachron'un kullanılacağını açıklıyor. Bunu neden Swatch Group'un lüks markalarında değil de Swatch'la yaptığını düşündüğümüzde markanın hedef kitlesini değiştirmek, şaşırtmak ve yenilenmek istediğini düşünüyoruz. Daha lüks bir markasında böyle bir yenilik sunması muhtemelen bu kadar dikkatimizi çekmeyecekti.

Ters yerleştirilmiş mekanizmayı, geriye giden saniye ibresini ve otomatik rotoru tamamen gördüğümüz iskelet kadranlı ve hayli gösterişli bir bezele sahip olan, ikisi paslanmaz çelik, biri pembe altın pvd kaplama-paslanmaz çelik ve 45 mm kasaya sahip saatler tasarım olarak da "yeni". Markanın Kreatif Direktörü Carlo Giordanetti saat için neden bu kadar "belirgin" bir tasarımı tercih ettiklerini sorduğumuzda "Bu, bilinçli bir tercihti, özelliklerini yansıtması gerekiyordu," diyor. Nisan sonunda satışa sunulacak Flymagic için rahatlıkla, saatçilik dünyasının son zamanlardaki en beklenmedik gelişmesi diyebiliriz.

BİZE ULAŞIN