Elektrikli mesaj

Konsept araç; biraz hayal biraz gerçek, ama en çok da gelecek olmalı! İşte size bu tanımlamaya uyan bir örnek; Bentley EXP 12 Speed 6e.

Yazı: Onur AKÇAY

Araç, tamamen elektrikli bir model. Otomobilin özelliklerini okurken markanın ortaya koyduğu hedef çok dikkatimi çekti. Aynen şöyle deniliyor; "Bir elektrikli Bentley otomobili Londra-Paris veya Milan-Monako arasını tek bir şarjla gidebilmelidir!" İşte bu mesaj bile bu konseptin farklı olduğunu gösteriyor. Çünkü bir şeyler söylüyor, hedef koyuyor, neler yapacağını örneklendiriyor. Anlatmak istediğim noktalardan biri de buydu. Konsept araçlarda sadece tasarıma odaklanmakta bir hata. İşin teknoloji boyutu eksikse eğer, uzay aracı da tasarlasanız sadece lunaparklarda eğlence bineği olmaktan öteye gidemez. İleri teknolojinin lüks iç mekânla buluşmasının güzel bir örneği olan EXP 12 Speed 6e'nin yüksek çözünürlüklü bir OLED ekran içeren orta konsolu tamamen sert camdan meydana geliyor. Navigasyon, eğlence ve iklim kontrolü dahil olmak üzere, otomobilin ana kumandalarının tümüne buradan ulaşılabiliyor.

Direksiyondaki el yapımı kesme cam kısımlar, medya, iletişim, navigasyon ve otomobil kurulumu kumandalarını içeriyor. Ayrıca, kesik direksiyonun üstündeki iki düğmeden biri hızlı performans artışı, diğeri ise kentsel alanlarda hızı sınırlama özelliği sunuyor. Yolcular ise ön paneldeki kendi kontrol paneliyle sosyal medya, e-posta ve eğlence fonksiyonlarına erişim sağlayabiliyor.

Hal böyle olunca verilen mesajları iyi okumak gerekiyor. Lüksün geleceğini tasarladığını iddia eden marka, EXP 12 Speed 6e'in geleceğin lüks otomobil müşterileriyle bir etkileşim başlatacağına inanıyor. Burası çok önemli; bu müşterileri de 'milenyum nesli, C kuşağı ve gelişmekte olan ülkelerde artan varlıklı kesim' olarak net şekilde tanımlıyor. Bentley, bu konsept otomobilin, gelecekteki elektrikli lüks otomobil deneyiminden ne beklendiğinin anlaşılmasını sağlayacağına inanıyor. Düşünün, Bentley gibi bir markasınız ve ortaya çıkardığınız bir konsept aracın tanımında inanç var, mesaj var, hedef kitle tanımlaması var ve en önemlisi markanın geleceği var! Çünkü markanın elektrikli otomobil stratejisi, 2018'de Bentayga ile başlayarak önümüzdeki birkaç yıl içinde tüm Bentley model serisine PHEV modellerini eklemeyi içeriyor. Tüm bunları bir konsept araç üzerinden anlatan Bentley'in modellerini, fiyatlarını, yılda kaç adet araç sattığını da unutmamak gerek. Kendilerini büyük olarak tanımlayan, milyonlarca adet satışa ulaşan dünya devi markalarda bu vizyonu görememek gerçekten üzücü!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.