Küçük Japon
Toyota’nın küçük sınıf temsilcisi, ekonomikliği kadar dinamizmi de beraberinde sunuyor.
1999 yılında ilki, 2005'te ikincisi tanıtılan Yaris'in en son jenerasyonu ise 2011 yılında yollardaki yerini alırken, model küçük boyutları ile şehir yaşamına uygunluğu ile öne çıkarken aynı zamanda 1.4 litrelik D4-D dizel motoruyla hem ekonomiyi hem de dinamizmi beraberinde sunuyor.
Avrupalı rakiplerinin tasarımlarına kafa tutan B segmenti temsilcinin en son nesli bu konuda oldukça başarılı…Segmentinde bulunan ezeli rakipleri karşısında çok daha ağır başlı bir görüntüye sahip Yaris'in 0,287 cd'lik rüzgar direnç katsayısı onu dizel motoruyla beraber tam bir ekonomi canavarı haline getiriyor. Ön bölümdeki farlar, otomobilin modern görünümüne vurgu yaparken, arka bölümde plakalığı bagaj kapağı üzerine yerleştirmek oldukça akıllıca bir tercih olmuş. Yaris, Japon rakipleri Honda Jazz'dan 15 mm daha kısayken Nissan Micra'dan 10,5 cm daha uzun. 286 litrelik bagaj hacmiyle Nissan Micra ile hemen hemen aynı kapasitedeki Yaris, Honda Jazz'ın 399 litrelik bagaj hacminin karşısında ise bir hayli geride...
Eski Yaris'in geleneksel tasarımından uzaklaşan otomobilin iç mekanında selefinde ortada konumlandırılan gösterge paneli, direksiyonunda arkasındaki yerini almış. Malzemeler için ise çok iyi şeyler söylemek doğru olmasa da rakipleri göz önünde bulundurulduğunda hiç de kötü değil.
Ürün gamının en ekonomik motoru olan 1.4 litrelik D4-D dizel ünitenin yer aldığı test aracımız, ekonomisi ile dikkat çekiyor. Yazının başında da belirttiğim gibi bu motor ekonomik olduğu kadar da dinamik. 3800 d/d'de 90 HP güç üreten bu motor, 1800 d/d'den 2800 d/d'ye kadar ürettiği 205 Nm torku ile de keyif veriyor. 6 ileri manuel şanzımanla gücünü yere aktaran test aracımız, bu manuel şanzıman sayesinde hem daha da ekonomik oluyor hem de konforu da elden bırakmıyor. Test aracımızdaki ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt/100 km. Yaris özellikle şehir hayatındaki pratikliğiyle göz dolduruyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: |
1.4 D-4D |
|
Motor Hacmi: |
1364 cc |
|
Silindir Adedi: |
4 |
|
Maksimum Güç: |
90 hp 3800 d/d |
|
Maksimum Tork: |
205 Nm 401800-2800 d/d |
|
Performans |
|
|
|
0-100 km/s Hızlanma |
10,8 s |
|
Maksimum Hız: |
175 km/s |
|
|
|
Frenler |
|
|
|
Ön: |
Disk |
|
Arka: |
Disk |
|
|
|
Yakıt Türü |
|
Dizel |
Yakıt Tüketimi |
|
|
|
Şehir İçi: |
4,1 lt |
|
Şehir Dışı: |
3,6 lt |
|
Karma: |
4,9 lt |
|
Test: |
5,3 lt |
|
CO2 Emisyonu |
108 gr/km |
Boyutlar |
|
|
|
Uzunluk: |
3885 mm |
|
Genişlik: |
1695 mm |
|
Yükseklik: |
1520 mm |
|
Dingil Mesafesi: |
2510 mm |
|
Bagaj Hacmi: |
286 lt |
|
Yakıt Depo Kapasitesi: |
42 lt |
|
Boş Ağırlık: |
1090 kg |
|
Lastik Boyutu: |
185/60 R15 |