Kuzu Postuna Bürünmüş Kurt - BMW M5

Güç, tutku ve prestij...Belki de BMW M5’i anlatan en iyi üç kelime. Çünkü bazı otomobilleri, parası olan değil, tutkusu olan kullanır; tıpkı M5 gibi...

Giriş Tarihi: 04.04.2012 16:57 Güncelleme Tarihi: 04.04.2012 17:20

Yazı ONUR AKÇAY

BMW'nin standart ürün yelpazesinin yanında, kendini özel hissetmek isteyenler için üretilen M serisi; marka tarafından, farklılığı sevenlerin otomobili olarak konumlandırılıyor. Bunun en başarılı örneklerinden biri ise, BMW M3. Markanın haşarı çocuğu M3, tüm dünyada haklı bir şöhrete sahip. Fakat o, hiçbir zaman, ağabeyi olarak nitelendirebileceğimiz M5 kadar ağırlığa sahip olamadı. Çünkü M3'ü, genellikle genç sürücüler tercih ediyor ve belirli bir yaştan sonra da, bu sürücüler, değişik heveslere yelken açabiliyor. M5'de ise, durum biraz daha farklı. Zira araç, ilk neslinden itibaren; sadık kullanıcı profilinin yanı sıra, karizmatik duruşu ve ağır ağabey görünümüyle, erkek dünyasında kendine önemli bir yer edindi. Kişiliği oturmuş, ne istediğini bilen, gücü seven ve asalet düşkünlerinin otomobili olmayı başaran M5; istenildiğinde makam aracı olarak, sakin bir sedana dönüşebiliyor. Ama bunun yanında, araç; gaz pedalına hızlanmak için yüklendiğinizde, tüm gücünü sürücüsüne hissettiren agresif bir makineye de dönüşebiliyor.

BMW M5'in başarısının bir göstergesi de, taklit edilme oranının çok yüksek olması; yani bu noktada, rakip markaların M serisine benzer araçlar üretmesi değil, BMW ürün gamında bulunan 5 serisi kullanıcıların yaptıkları modifikasyonlar öne çıkıyor. Zira standart bir 5 serisi otomobil alan kullanıcı, aracının M5'e benzetmek için ciddi paralar harcıyor ve sadece dış görünümde kalan modifikasyonlar sayesinde, şanslı M5 kullanıcıları arasında yer almayı başarıyor. Çünkü M5, henüz tamamlanmış dillere destan bir masal ve herkes bu masalın bir parçası olmak istiyor!

Efsanenin ilk perdesi, 1984 yılında açıldı. Üretildiği tarih üzerinden yaklaşık 30 yıl geçmesine rağmen günümüzdeki araçların birçoğunun sahip olmadığı 286hp ile gövde gösterisi yapan birinci nesil M5; BMW 518i modelinden neredeyse üç kat fazla güç sunuyordu. 1984 model otomobil, 3.5 lt'lik motoruyla, 0-100 km/s hızlanmasını 6,5 saniyede tamamlıyordu. İkinci nesil M5 ise, 1988 yılında doğdu; fakat gelişimini, 1992 yılında tamamladı. İlk üretimde 3.6 lt olan motor, 1992 yılında 3.8 lt'ye çıkarıldı. Bu değişiklik sonucunda, 315hp güç, 340hp'ye yükseldi. 0-100 km/s hızlanma ise, 6,3 saniyeden 5,9 saniyeye düşürüldü.

M5, her geçen yıl hayran ve kullanıcı sayısını artırıyordu. İkinci nesliyle birlikte yüz binlerce hayranı olan otomobilin, 11 bin şanslı kullanıcısı bulunuyordu. Sırada, üçüncü nesil M5 vardı ve o da bekleyenleri hayal kırıklığına uğratmadı. İlk defa sekiz silindirli motorla kullanıcıların karşına çıkan otomobilin dış görünüşü de fark yaratmaya başlamıştı. Ön ve arka rüzgârlıklar, yan etekler, aerodinamik yapılı M dış aynalar, 18 inç M hafif alaşım jantlar ve dörtlü egzoz boruları; agresiflik ve güç kavramlarını belirginleştiriyordu. 5 lt'lik motor, 400hp güç üretiyor ve üçüncü nesi M5'i, yalnızca 5,3 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyordu. 2003 yılına gelindiğinde, tüm dünyada 20 bin adet satış rakamının yakalanması; marka için, başarının bir göstergesiydi. Dördüncü nesil M5, 10 silindirli motoru ve teknoloji harikası yedi ileri "M Drivelogic" vites kutusuyla dikkat çekiyordu. 2004 yılında satışa sunulan otomobil, 507hp'lik gücüyle 4,7 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyordu. 20 bin 500 adet üretilen aracın ömrü, 2010 yazında sona erdiriliyordu.

Yeni M5

Beşinci nesil M5, çıtayı son noktaya taşımayı başardı. Otomobilde elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış olan azami hız; isteğe bağlı "M Driver's Package" ile 305 km/s'ye yükseltilebiliyor. 4,4 saniye 100 km/s hıza ulaşan otomobil, 200 km/s hız için 13 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Tüm bu serüvene dikkat ettiğimizde, niş bir araç olmasına rağmen; M5'in neler başardığını, üretildiği ilk yıllardan itibaren hep ileriye dönük hamleler yaptığını gözlemleyebiliyoruz. BMW gibi önemli markanın hayat verdiği M5, gelişim sürecini hiç tamamlamadı ve bu nedenle, yenilikçi yapısıyla her zaman ön planda yer almayı başardı. 20 yıl önce dahi, dönemin rakamlarına göre oldukça iyi satışlara ulaşmasına rağmen; cesur değişikliklerle kendinden söz ettirmesini bildi. Ama her şeyden önemlisi, kendisine has özel bir hayran kitlesi oluşturdu. Bir düşünsenize; kaç tane otomobil modeli böyle bir etki bırakabildi? Belki de dünya çapında bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar modele bu denli saygı duyuluyor. Şu da bir gerçek ki; BMW M5, birçok yeni ve alımlı model gibi hiçbir zaman gelip geçici bir heves olmadı.

Rakamlarla M5'in gelişimi

BMW M5'in motor gücü, yıllar içinde 286hp'den 560hp'ye; azami tork ise, %100 artarak, 340 Nm'den 680 Nm'ye ulaştı. Ayrıca performansın artmasına rağmen, ortalama yakıt tüketimi; 100 km'de, 11,3 lt'den 9,9 lt'ye geriledi. Ayrıca ilk BMW M5'in ağırlık/güç oranı, beygir başına 5 kg'yken; şimdi bu rakam, beygir başına 3,3 kg'ye düştü.

Teknik Özellikler:

Motor: 4.4 lt V8

Güç: 560hp

0-100 km/s: 4,4 sn

0-200 km/s: 13 sn

Maksimum hız: 250 km/s

BİZE ULAŞIN