Filtresiz dönem başladı!

Fotoğraflarınızda bol bol mor renk kullanın, filtrelerden, özel efektlerden sıyrılın. Tabloyu andıran portreler, doğa fotoğrafları bu yılın öne çıkanları. İşte araştırmalara göre 2018’in görsel trend raporu...

Giriş Tarihi: 03.03.2018 11:18

En sevdiğim cümledir: "Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir." Özellikle de trendler günümüzde öyle sık değişiyor ki hızlarına yetişmek için ekstra çaba sarf etmek şart.

Örneğin daha yeni gül pembesine alışmıştık, şimdi morun her tonu karşımıza çıkıyor. Trendlerin bu denli hızlı değişmesinde sosyal medyanın payı gözardı edilemez.

Sosyal medyada bir bakıyoruz renkleriyle oynanmış, düzeltilmiş fotoğraflar karşımıza çıkıyor, bir bakıyoruz bulanık çekilen doğal kareler... Sadece sosyal medyada da değil, reklam kampanyalarında, televizyon ve dergilerde de kısacası tüm görsel medya için geçerli bir durum bu. Peki ama yeni yılda görsel trendler nasıl olacak? Getty Images, Shutterstock ve Deposit Photos, 2018'in görsel trendleri raporlarını açıkladı. Mor rengin açık ara hakimiyetini sürdürdüğü trendlere göre photoshop da tarih oluyor.

Araştırmalara göre 2019 yılında dünya üzerine akıllı telefon kullananların sayısı 2.7 milyara ulaşacak. Bu da amatör gazetecilerin artacağı anlamına geliyor. Elimizde bulunan akıllı telefonlar sokak fotoğrafçılığına olan bakışımızı da değiştiriyor. Sokakta ilginç bir kare yakaladığımızda birçoğumuz hemen birkaç kare çekip paylaşıyoruz.

SOKAK FOTOĞRAFLARI IN
Üstelik sokak fotoğrafları 2018'in en çok beğenilenleri. Öyle ki artık abartılı photoshop yapılmış reklam kampanyalarının yerini doğal, sıradan insanlar alıyor.

Örneğin sokakta ekmek satan iki çocuk annesi Nijeryalı Olajumoke Orisaguna'yı sokakta gören şarkıcı Tinie Tempah ve fotoğrafçı TY Bello, genç kadının fotoğrafını çekip Instagram hesaplarında paylaşmıştı. Günde 1 dolara ekmek satan Nijeryalı kadına bir anda modellik teklifleri geldi ve birçok moda dergisinin sayfalarını süslemeye başladı.

STÜDYODA DEĞİL DOĞADA
İçinde insan unsuru olan, hayatın içinden fotoğraflar daha çok ilgi görüyor. Artık stüdyolarda çekilmiş fotoğrafların yerini doğada çekilen kareler alıyor. Örneğin karavan hayatı anlamına gelen #vanlife etiketine bastığınızda dünyanın farklı yerlerinde çekilmiş yaklaşık 3 milyon kare olduğunu görüyorsunuz.

Getty Images aranan bir milyar kelimeyi ve indirilen 400 milyon kareyi inceleyerek 2018 görsel trend raporunu açıkladı. Rapora göre ikinci Rönesans dönemini yaşıyoruz. Yani Mona Lisa ve Son Yemek (The Last Supper) tabloları 2018'de çekilen fotoğrafları etkiliyor.

YILIN RENGİ: ULTRA-VIOLET MOR
Soyut ve vintage portre diye arama motorlarına yazanların sayısı yüzde 168 artmış. Tabloyu andıran, doğal ama içerik açısından zengin porteler bu yıl hem sosyal medyada hem de reklam kampanyalarında daha çok karşımıza çıkacak.

2018'in rengi tartışmasız mor, hatta ultra-violet mor. Mor, bilinmeyeni, gelecek olanı ve ilgi çekici olanı temsil eden bir renk. Eflatun ve morun her tonu moda endüstrisinde ve dekorasyon trendlerinde karşımıza çıktı bile. Web dünyasında, sosyal medyada ve görsel medyada ise mavi bazlı ultra-violet mor yılın rengi olacak.

Bu renk aynı zamanda Prince, David Bowie ve Jimi Hendrix gibi önemli sanatçıların da rengiydi. Bakalım bizden hangi sanatçılar bu yıl albüm kapaklarında ya da kliplerinde bu rengi kullanacak?

Fotoğrafçılık sanatının ham, hazır, cansız biçimi olarak bilinen 'dead pan' (ham çekim) akımı geri döndü. 1950'lerde moda olan bu akımda fotoğrafa filtre konmuyor, ekstra süsleme yapılmıyor. Hamburger mi çekilecek, olduğu gibi, ışıklarla oynamadan, üzerine renk katmadan, arkasında fon konmadan çekiliyor. Özel efekt kullanımı sona eriyor. Bu durum insanlar için de geçerli. "Beni olduğum gibi kabul et" diyen doğal kareler önplana çıkıyor.

BURCU ALDİNÇ

BİZE ULAŞIN